انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نخست وزیر سابق اوکراین روانه زندان شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نخست وزیر سابق اوکراین روانه زندان شد 1
منابع خبری روسیه از دستگیری خانم ‘یولیا تیموشنکو’ نخست وزیر اوکراین که به اختلاس مالی کلان متهم شده بود، خبر دادند.

به گزارش ایرنا از مسکو،منابع خبری روسیه از جمله خبرگزاری های ایتارتاس و ریانووستی خبر دادند که ماموران امنیتی امروز جمعه، تیموشنکو را پس از خروج از دادگاه در کی یف سوار خودرو ویژه زندانیان کردند.

بر پایه این گزارش ها، صدها مامور ویژه پلیس در مسیر حرکت خودرو به محافظت از آن پرداخته تا تظاهرکنندگان و طرفداران خانم تیموشنکو به خودرو دسترسی نداشته باشند.
گزارش مزبور حاکی است: شمار زیادی از طرفداران خانم تیموشنکو که رهبری مخالفان دولت اوکراین را برعهده دارد، در مقابل دادگاه و خیابانهای اطراف اجتماع کرده و شعارهایی در حمایت از وی و علیه دولت اوکراین فریاد می زدند.
گزارش های بدست آمده همچنین حاکی از تلاش هواداران تیموشنکو به ورود به دادگاه برای حفاظت از وی بود که با تلاش ماموران ویژه پلیس این اقدام خنثی شد.

دادستانی کل اوکراین تیموشنکو را به اقدامات فراتر از اختیارات در دوره نخست وزیری و عقد قرارداد خرید گاز با ‘گازپروم’ روسیه با بار مالی علیه مردم این کشور متهم کرده بود.
تیموشنکو متهم شده بود که به جای دولت در این زمینه تصمیم گیری و به شرکت ‘نفت و گاز’ اوکراین دستور عقد قراردادی را که در آن قیمت گاز وارداتی از روسیه ۴۵۰ دلار برای هر یکهزار مترمکعب و بالاتر از قیمت های استاندارد منظور شده، صادر کرده است.

بر اساس این اتهام، اقدام تیموشنکو ۱۹۱ میلیون دلار خسارت به اوکراین وارد کرد.
تیموشنکو پنج سال پیش به اتهام اختلاس مالی در معامله گازی با روسیه که پرونده آن رقمی حدود ۴۰۰ میلیون دلار را تشکیل می داد، چند ماه زندانی شد.