انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 3 سال زندان برای دانشجوی ترک به خاطر ۳ تخم مرغ و یک ناسزا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
3 سال زندان برای دانشجوی ترک به خاطر ۳ تخم مرغ و یک ناسزا 1
دادستان استانبول برای یک دانشجوی ترکیه ای دانشگاه استانبول به اتهام توهین به پلیس و در اختیار داشتن ۳ تخم مرغ برای پرتاب به عبدالله گل رییس جمهوری این کشور ، درخواست ۱۱ سال زندان کرد.

به گزارش عصر ایران ” ییگیت ارگون ” دانشجوی ۱۹ ساله سال دوم رشته حقوق در دانشگاه استانبول به هنگام دیدار عبدالله گل از این دانشگاه به دلیل حمل ۳ تخم مرغ در کیف خود با پلیس درگیر می شود و این درگیری به بازداشت وی می انجامد.

هم اکنون در پرونده کیفرخواست این دانشجوی محروم شده از تحصیل ، ۴ و نیم تا ۱۱ سال حبس به دلیل توهین وی به پلیس درخواست شده است . این دانشجوی ترک در جریان دیدار ۱ ماه پیش گل از دانشگاه استانبول دستگیر شده و با پلیس درگیر شد .

۵ نیروی پلیس ترکیه که از این دانشجو شکایت کرده اند به قاضی پرونده گفته اند که این دانشجو به هنگام دستگیری خطاب به پلیس ها گفته بود : ” پلیس های بی شرف دستم را رها کنید “.

گفتنی است در جریان دیدار یک ماه پیش عبدالله گل از دانشگاه استانبول گروهی از دانشجویان مخالف حزب حاکم ترکیه با تجمع علیه وی شعار دادند که پلیس ۵ تن از آنان را بازداشت کرد .

مجازات های سنگین برای نوجوانان در ترکیه یکی از مواردی است که همواره با انتقاد محافل حقوق بشری مواجه بوده است . در بسیاری از شهرهای کرد نشین ترکیه مجازات سنگ زدن نوجوانان به خودروهای پلیس و نیروهای امنیتی گاه تا ۱۰ سال زندان است .