انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دردسری به نام انتخاب رشته!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
داوطلبان بسیاری پس از اعلام نتایج و قبولی هایدانشگاه ها به مرکز مشاوره تحصیلی مراجعه می کنند.
بسیاری از آنان که در سال های قبل به مرکز مشاورهتحصیلی و مشاوران ما مراجعه می کردند، از نتایج قبولی مرحله دوم کنکور خود و رشته و دانشگاهی که در آن قبول شده اند، بهت زده بوده و می پرسند: << با این رتبه خوبی که به دست آورده ایم پس چرا این رشته و این دانشگاه؟!! >>
بله آنان در انتخاب رشته کنکور خود به درستی عملنکرده و زحمت ها و تلاش های خود برای قبولی در بهترین دانشگاه و رشته را به باد داده اند. و وقتی به خود می آیند که دیگر کاری از دسته مشاورین ساخته نبوده و مجبور به ادامه تحصیل در رشته و دانشگاهی می شوند که بدان علاقه ندارند. همانطور که می دانید یکی از شروط موفقیت در آینده علاقه و حس کنجکاوی است که به رشته خوددارید، پس نتیجه می گیریم که با یک انتخاب اشتباه درواقع آینده خود را تحت الشعاع قرار داده ایم.
بعضی دیگر از اینکه نتوانستند رتبه خوبی را کسبکنند اما با همان رتبه توانستند رشته ای خوب در دانشگاهی معقول قبول شوند ابراز تعجب و خوشحالی می کنند.
اشکال گروه اول در چه بوده و رمز موفقیت گروه دومچیست؟!
در ابتدا باید بدانیم ما بعد از یک سال زحمت بیوقفه حال باید به هر نتیجه ای که رسیدیم متناسب با آن انتخاب رشته کنیم. دقت کنید متناسب با نتیجه ای که گرفتیم! بسیاری از داوطلبان با توجه با آمارهای اشتباهی که از سال های گذشته دارند و مشاوره های اشتباهی که از افراد غیر متخصص می گیرند، زحمات خود را به باد داده و به نتیجه دلخواه نمی رسند. چه بسیارند داوطلبانی که با رتبه های ممتاز نتوانستند رشته مورد علاقه خود را در یک دانشگاه خوب قبول شوند.
پس از ابتدایی ترین نکات انتخاب رشته، نگاه واقعبینانه به رتبه کسب شده به دور از هیجانات و انتخاب های احساسی می باشد. هر داوطلب باید بر طبق آزمون و سنجش تحصیلی که شده است انتخاب کند و منتظر نتیجه باشد.
از دیگر نکات قابل توجه در انتخاب رشته ملاک ومعیار شخص برای ادامه تحصیل و آشنایی با رشته مربوطه می باشد. چه بسیارند کسانی که با رتبه ای خوب وارد دانشگاه شده و نتوانسته اند با رشته خود ارتباط برقرار کنند. از پیشرفت تحصیلی باز مانده و دچار افت تحصیلی شده اند تا جایی که مجبور به انصراف از دانشگاه شده و نه تنها به آینده خود بلکه به آینده اجتماع نیز صدمات جبران ناپذیری را وارد می نمایند. پس یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد، تحقیق درباره رشته ایست که قصد ادامه تحصیل در آن داریم.
برای اینکه در انتخاب رشته خود دچار شکست نشویم،باید شرایط پذیرش دانشجو و ضوابط آن رشته در آن سالی که کنکور داده ایم را هم مورد مطالعه دقیق قرار بدهیم. بسیاری از داوطلبان بدون آگاهی از این شرایط انتخاب کرده و نتیجه دلخواه نمی گیرند.

نکاتی دیگر نیز وجود دارد ولیکن انتخاب با شماست.آیا می خواهید موفق شوید و در دانشگاهی معتبر رشته مورد علاقه خود را بخوانید؟ 
جالب بود همیشه همینه 
 بیشتر مشاوره ها فقط دنبال پولن
مشاوره انتخاب کردن خیلی سخته
اونم مشاوره خوب
HuhHuh