انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کاهش وزن بدون ورزش عامل پوکی استخوان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محققان با بررسی افرادی که با کمک رژیم غذایی و ورزش وزن کم کردند دریافتند اگر کاهش وزن تنها با کم کردن کالری دریافتی و بدون انجام ورزش صورت گیرد باعث کم شدن تراکم استخوان و ایجاد پوکی استخوان می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق گزارشی که در مجله پزشکی منتشر شده است، مردان و زنانی که با کم کردن کالری لاغر می‌شوند دچار پوکی استخوان می‌شوند اما کم کردن وزن با ورزش چنین مشکلی ایجاد نمی‌کند.


بیشتر بزرگسالان آمریکایی اضافه وزن دارند یا دچار چاقی مفرط هستند. اولین درمان برای این مشکل تغییر روش زندگی است یعنی انجام ورزش و کم کردن مصرف کالری به طور هم‌زمان.


با این وجود، کم کردن وزن بدن با کم شدن تراکم استخوان در ارتباط است. کم شدن تراکم استخوان باعث ایجاد پوکی استخوان و شکستگی می‌شود.


دنیس ویلاریل و همکارانش از دانشگاه واشنگتن، تاثیرات کم کردن وزن را بر کاهش تراکم استخوان در 48 نفر بررسی کردند. 19 نفر از این افراد با کم کردن کالری دریافتی و 19 نفر دیگر با دریافت همان مقدار کالری و انجام ورزش اقدام به کاهش وزن کردند.


همه این افراد قبل و بعد از آزمایشات و بعد از یک ماه، 3 ماه، 6 ماه، 9 ماه و 12 ماه وزن‌کشی شدند. میزان تراکم استخوان این افراد هر سه ماه یک بار اندازه‌گیری شد. از این افراد نمونه خون گرفته شد تا هورمون‌ها و مواد شیمیایی بدن آن‌ها مشخص شود. بعد از یک سال افرادی که در گروه اول بودند 8.2 کیلوگرم و افرادی که در گروه دوم بودند 6.7 کیلوگرم وزن کم کردند.


با این وجود افرادی که تنها کالری کم کردند 2.2 درصد از تراکم استخوان‌شان کاهش یافت. در حالی که افرادی که ورزش کردند هیچ تغییری در استخوان‌هایشان ایجاد نشد.


دلیل اصلی کاهش تراکم استخوان کم شدن تحمل وزن بر روی اسکلت بدن است. در گروه ورزش افراد با وزنه‌زدن این مشکل را حل می‌کنند. کشیده شدن عضلات بر روی استخوان‌ها به هنگام ورزش باعث تولید استخوان جدید می‌شود.


یافته‌های این تحقیقات کمک می‌کند تا بتوان برنامه‌ی مناسبی برای وزن کم کردن در افراد میانسال طراحی کرد
یعنی اگه لاغر کنیم بدون ورزش بده؟

پس دارو خیلی بده 

کم خوری چی؟
کم خوری باعثه اختلال در دستگاه گوارش و بهم خوردنه برنامه غذاییه طرف میشه و اعتمالش زیاده که زخمه معده بگیرین و همین طور این عامل باعث میشه تا در مرحله ی اخره لاغر کردن شکمتون کلی پوسته اضافه بیاره که شکمتونو بد حالت میکنه واصلا اصلا به فکرتونم نزنه که بخواهین برین عمل کنین چون در ماه باید نزدیک به یک میلیون بعده عمل دارو بخورین و اگر هم نخورین زیان هایه فوق العاده وحشت ناک داره پس بهترین راه اینه که در کناره رژیمه غذاییه مناسب ورزش هم بکنین چون در کناره ورزش هم رو اصول دارین وزنتونو پایین میارین و هم دچاره مشکلاتی ماننده زخمه معده نمیگیرین
با تشکر.Heart
اسپمـ ندیدExclamation