انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کالبد شکافی بنز sls
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه هیچ کس نیست که نام شرکت خودروسازی مرسدس بنز را نشنیده باشد. این شرکت توانسته با معرفی خودروهای بی نظیر خود بازارهای جهانی را تحت سلطه خود درآورد. شهرت و آوازه مرسدس بنز تنها مربوط به امروز نیست و این شرکت از دیرباز در زمره برترین خودروسازان جهان قرار داشته است به طوریکه مدل های قدیمی این شرکت که در دوران خود از برترین ها بودند، در حال حاضر با قیمت های نجومی به فروش می رسد که یکی از این مدل ها مرسدس بنز ۳۰۰SL گالوینگ ساخت سال ۱۹۶۱ است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1


موتور این خودرو شش سیلندر سه لیتری بوده و از جعبه دنده چهار سرعته دستی بهره می برد. در سال ۱۹۶۱ تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو تولید شد و در این سال برای اولین بار بر روی خودروها ترمزهای دیسکی جلو نصب شد. شرکت خودروسازی مرسدس بنز این خودرو را تنها طی سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۳ تولید کرد و در کل دوران تولید مجموع تولید آن به هزار و ۸۵۸ دستگاه رسید.

حال که این مدل قدیمی را به یاد آوردید، باید خدمتتان عرض کنیم که مرسدس بنز برای زنده نگه داشتن یاد این خودروی زیبا اقدام به طراحی و ساخت مدل جدیدتر و تکنولوژیک تر این خودرو کرده است. این شرکت به تازگی مدلی را روانه بازارهای جهانی کرده است که تکنولوژی های به کار رفته درون آن از برترین ها در جهان بوده و ظاهر زیبا و جذاب آن هر بیننده ای را مات و مبهوت می کند. شرکت خودروسازی مرسدس بنز گفته است که هدف از طراحی و ساخت مدل بسیار لوکس SLS AMG این است که این خودرو جایگزین مدل محبوب SLR McLaren شود. این مدل جدید توسط بخش AMG مرسدس بنز طراحی شده است و شباهت زیادی به مدل قدیمی بنز با نام ۳۰۰SL گالوینگ دارد. بنز SLS AMG برای اولین بار در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و گفته شده است که فروش آن از نیمه های سال جاری میلادی در اروپا شروع خواهد شد. برای این خودرو به صورت استاندارد بهای ۱۷۷ هزار و ۳۱۰ دلاری در نظر گرفته شده و گفته شده است که فروش آن در آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۱ و با قیمت زیر ۲۰۰ هزار دلار آغاز خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1


همانطور که گفتیم در طراحی این خودرو از مدل ۳۰۰SL گالوینگ الهام بسیاری گرفته شده است و خودرو دارای کاپوت بلند بوده و محل قرار گرفتن راننده و تک سرنشین آن چسبیده به انتهای خودرو است. در همین حال بخش عقبی خودرو بسیار کوچک است. درهای این خودرو از کنار به سمت بالا باز می شوند و ظاهر یک پرنده را تداعی می کنند، حال آنکه در مرسدس بنز مک لارن این درها به سمت بالا و جلو باز می شدند. در این خودرو درها باید با دست بسته شوند و این کار به صورت اتوماتیک انجام نمی شود، دلیل این امر نیز این است که مهندسان مرسدس بنز ترجیح دادند از دستگاه اتوماتیک باز و بسته کردن درها استفاده نکنند زیرا این دستگاه به تنهایی ۴۱ کیلوگرم بر وزن خودرو می افزود. نکته قابل توجه اینکه در صورت واژگونی خودرو این درها به طور کامل قابلیت جدا شدن دارند و سرنشینان به راحتی می توانند از خودرو خارج شوند. این خودرو قرار است در چهار مدل مختلف به بازار عرضه شود که اولین مدل آن کوپه با درهای گالوینگ است. در همین حال قرار است مرسدس بنز در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مدل کروکی این خودرو را نیز به بازار عرضه کند که در این مدل درها تفاوت خواهند داشتو این دقیقاً راهی است که بنز پیش از این با معرفی مدل های ۳۰۰ کروکی بر روی شاسی گالوینگ انجام داده است. مدل دیگر این خودرو با نام SLS e از موتور الکتریکی بهره برده و به احتمال زیاد کوپه خواهد بود. در این خودرو قرار است چهار موتور الکتریکی(هر چرخ یک موتور) تعبیه شود که قدرت ترکیبی آنها ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور آنها ۶۵۰ پوند ـ فوت اعلام شده است. در همین حال مدل GT۳ مسابقه ای مرسدس بنز SLS AMG نیز قرار است در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک در سال جاری میلادی رونمایی شود. این خودرو از سال آینده قادر خواهد بود در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1


خودروی مورد بحث ما مدل کوپه با درهای گالوینگ است که قرار است به زودی در خیابان ها به حرکت درآید. بر روی این خودرو موتور ۶.۲ لیتری V ۸ ساخت AMG نصب شده است و قدرت خروجی این موتور برابر با ۵۶۳ اسب بخار در شش هزار و ۸۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. گشتاور این موتور نیز ۴۷۹ پوند ـ فوت در دور موتور چهار هزار و ۷۵۰ دور در دقیقه محاسبه شده و برای آن حداکثر دور موتور هفت هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه ای در نظر گرفته شده است. وزن موتور مرسدس بنز SLS AMG در حدود ۲۰۶ کیلوگرم بوده و این موتور مجموع وزن خودرو را به ۱.۷۸ تن رسانده است که از این میزان تحمل ۴۸ درصد برعهده چرخ های جلو و ۵۲ درصد بر دوش چرخ های عقب است. گفته شده است که مرسدس بنز SLS AMG به دلیل استفاده از مواد سبک تر در بخش های مختلف آن در حدود ۱۵۰ کیلوگرم از مک لارن سبک تر است، حال آنکه از نظر قیمتی این خودرو در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد به طوری که برای مک لارن به صورت استاندارد بهای ۴۵۵ هزار دلاری تعیین شده است. در همین حال برای مرسدس بنز SLS AMG فاصله محوری ۲.۶۸ متری محاسبه شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴.۶۳، ۱.۹۳ و ۱.۲۶ متر اندازه گیری شده اند. در مرسدس بنز SLS AMG برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها از جعبه دنده دو کلاچه نیمه اتوماتیک هفت سرعته AMG استفاده شده است. در بخش ترمز هم برای این خودرو به صورت انتخابی ترمزهای کربن ـ سرامیکی نصب می شود که علاوه بر کاهش وزن ۴۰ درصدی نسبت به ترمزهای استاندارد از قدرت بیشتری برای توقف خودرو برخوردار هستند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1

از نکات دیگر در خصوص این خودرو اینکه مرسدس بنز SLS AMG در زمره خودروهای دوستدار محیط زیست قرار دارد و میانگین مصرف سوخت آن در جاده ۳۵.۲ کیلومتر با هر گالن و در شهر ۲۸.۸ کیلومتر با هر گالن محاسبه شده است. این خودرو با توجه به امکانات و قابلیت هایش می تواند طی مدت زمان ۳.۸ ثانیه ای سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که در این بخش از جمله خودروهای سریع جهان به شمار می رود. در همین حال برای این خودرو حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر در ساعتی در نظر گرفته شده است که با چنین سرعتی در صندلی های خود فرو رفته و ترجیح می دهید به بیرون نگاه نکنید.
متخصصان خودرویی بر این عقیده هستند که آستون مارتین DBS کوپه، فراری ۴۵۸ ایتالیا، لامبورگینی گالاردو LP۵۵۰ ۲ Valentio و لامبورگینی مورسیلاگو LP۶۷۰ ۴ از جمله سرسخت ترین رقیبان مرسدس بنز SLS AMG هستند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1
این خودرو در حالی وارد بازارهای جهانی می شود که طراحی آن انتقادات زیادی را در پی داشته است و گفته می شود که طراحان آن مهارت چندانی نداشته اند. حتی برخی معتقد هستند که این خودرو نمونه ضعیفی از طراحی در سطح دبیرستان است و به نوعی توهین به مدل ۳۰۰SL مرسدس بنز است که در فاصله سال های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ تولید شد. در حالی که این خودرو پس از سال ها همچنان در زمره خودروهای خوب و زیبای جهان به شمار می رود، اما مرسدس بنز SLS AMG هنوز به بازار نیامده انتقادات زیادی را شاهد بوده است. از جمله انتقاداتی که به مدل جدید بنز می شود درهای نامناسب، پایین بودن زیاد صندلی راننده و ستون ضخیم عقب آن است که دید راننده را تا حد زیادی محدود می کند. به گفته منتقدان این خودرو می توانست بسیار بهتر از این طراحی شود.
اگر در ادامه با ما همراه باشید برخی از ویژگی های این خودرو را که ار نقاط ضعف آن به شمار می روند برای شما لیست کرده ایم. فقط لطفاً بلافاصله تلفن هفته نامه را نگیرید تا از بنز در مقابل این مشکلات دفاع کنید. اینها نطر مجله «اتومبیل» انگلستان است.

▪ این درها به گونه ای طراحی شده اند که به هنگام باز شدن تصویر یک پرنده قدرتمند در ذهن متبادر می شود. در همین حال وقتی درها رو به بالا باز هستند فضای بسیار خوبی برای سوار و پیاده شدن برای راننده و تک سرنشین خودرو به وجود می آید، اما مشکل این است که به هنگام سوار شدن باید حتماً مراقب سر خود باشید تا با لبه پایینی در برخورد نکند.
▪ در باک خودرو انتقادهایی را به همراه داشته است. منتقدان معتقد هستند که این در باک نمای نه چندان خوبی به مرسدس بنزSLS AMG داده است. به اعتقاد آنها این در باک که اولین بار بر روی آئودی تی تی نصب شده بود برای همان خودرو خوب است و از زیبایی SLS می کاهد.

▪ بخش بالایی شیشه جلوی این خودرو نیز به مذاق خودرو دوستان خوش نیامده است. آنها می گویند طراحی این بخش به طور عجیبی صاف است، به گونه ای است که انگار طراحان مرسدس بنز SLS AMG مجبور بوده است از این شیشه های جلو استفاده کند.

▪ کاپوت جلوی خودرو که همچون مرسدس بنز ۳۰۰SL کشیده و بلند است از دو برجستگی در بخش وسط برخوردار است که نمی توان فهمید دلیل این برجستگی ها چه بوده است. در همین حال به اعتقاد منتقدان این برجستگی ها از زیبایی خودرو کاسته هر چند بنز این برجستگی ها را از مدل های ۳۰۰SL الهام گرفته است.
▪ چراغ های جلوی مرسدس بنز SLS AMG از طراحی ضعیفی برخوردار است به گونه ای که طراح ارشد یک خودروساز دیگر در این خصوص گفته است که این چراغ ها نشان می دهند که طراح خودرو از قابلیت چندان بالایی برخوردار نبوده است و می توانسته به مراتب چراغ های بهتری برای این خودرو طراحی کند تا زیبایی آن چندین برابر شود.

▪ بدون شک نشان ستاره سه پر مرسدس بنز درون یک دایره همیشه عالی بوده و زیبایی خاصی به بخش جلویی خودروهای تولیدی این شرکت داده است، اما در این خودرو اینگونه به نظر نمی رسد.
▪ این بخش از جلوی مرسدس بنز SLS AMG از طراحی خوبی برخوردار بوده و بر زیبایی جلوی خودرو افزوده است اما اعتقاد بر این است که ورودی های بالایی این بخش از طراحی مناسبی برخوردار نیستند.
▪ با نگاه به خودرو دو خط منحنی می بینیم که از چراغ های جلو تا انتهای خودرو کشیده شده است که هماهنگی زیادی با گلگیرهای جلو و عقب ندارند.

▪ گفته شده است که در این بخش از خودرو به مدل اولیه مرسدس بنز گالوینگ خیانت شده است. به اعتقاد متخصصان این بخش ضخیم باعث ایجاد نقطه کور زیادی می شود و به هنگام رانندگی با سرعت بالا می تواند خطرآفرین باشد.
▪ کاپوت عقب این خودرو بسیار تخت و عجیب بوده و همخوانی زیادی با پشت زیبای صندوق ندارد. در همین حال بر روی در صندوق عقب خطی برجسته قرار دارد که بر این ناهماهنگی افزوده است.
▪ لبه بخش عقبی خودرو در کنار در صندوق همچون مدل های شرکت ب ام و بوده و تناسبی با ظاهر کلاسیک این خودرو ندارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1
▪ طراحی این خط برجسته در عقب خودرو فکر هوشمندانه ای بوده است و به کم کردن زشتی های انتهای خودرو کمک می کند.
▪ چرخ های زیبای این خودرو با رینگ ۱۰ پر برترین ویژگی ظاهری SLS به شمار می روند. این چرخ ها از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده و به خنک کردن ترمزها کمک می کنند.
▪ بخش بالایی درب های کناری تقریبا همتراز با سر راننده و سرنشین است و ممکن است به آنها احساس ناخوشایندی بدهد. در همین حال این بخش باعث شده تا درون خودرو تاریک بوده و شبیه قفس شود. البته فراموش نکنیم گالوینگ افسانه ای هم این مشکل را داشت.

▪ گفته شده است که این خط برجسته کناری امروزه در تمامی خودروهای ارزان قیمت وجود دارد و در عین حال از طراحی مناسبی برخوردار نیست.
▪ دستگیره درها نیز بسیار پایین بوده و دسترسی به آن و باز کردن درها دشوار به نظر می رسد.
▪ اگرچه ممکن است این بخش خودرو شبیه مدل SLR McLaren باشد اما دقیقا از گالوینگ بر گرفته شده است هر چند بعضی معتقدند این بخش جدید به نظر خیلی خوب نمی آید.

پ▪ درون این خودرو از طراحی بسیار زیبایی برخوردار بوده و همچون خودروهای لوکس است اما دریچه های هوای تعبیه شده در این خودرو زیبایی چندانی ندارند و ارزان قیمت به نظر می رسند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالبد شکافی بنز sls 1
▪ فرمان این خودرو نیز می توانست به مراتب بهتر از این باشد.
▪ دستگیره درونی درها هم از طراحی خوبی برخوردار نبوده و شبیه اگزوز هستند.
▪ چیزی که در مرسدس بنز ۳۰۰SL بی نظیر بود صندلی های آن بود که از جنس مرغوبی تهیه شده بود اما اکنون مدل SLS AMG این شرکت نتوانسته جنس بهتری از چرم برای صندلی های خود پیدا کند.
در کناره این مطلب ای کاش چند تا عکس از کال بد شکافیشم میذاشتی
تكراري لاعقل براي من تكراري به نظربقيه احترام ميزارم