انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آلرژی غذایی در اول زندگی کودکان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک فوق تخصص آسم و آلرژی با اعلام اینکه شایعترین زمان بروز آلرژی غذایی در چند سال اول عمر است گفت: علت این بیماری عدم تکامل کافی سد دفاع مخاطی دستگاه گوارش است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلرژی غذایی در اول زندگی کودکان 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلرژی غذایی در اول زندگی کودکان 1
محمدحسن بمانیان گفت: آلرژی غذایی در میان کودکان، یکی از انواع بیماری های‌ آلرژیک است که می‌تواند مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌های آنان ایجاد کند.

وی اظهار داشت: آلرژی غذایی به شکل های مختلف ممکن است تظاهر کند و از یک "کهیر" ساده تا شوک "آنافیلاکسی" شدید، متغیر است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی شایعترین زمان بروز آلرژی غذایی را در چند سال اول عمر دانست و علت آن را عدم تکامل کافی سد دفاع مخاطی دستگاه گوارش در این دوران ذکر کرد.

بمانیان مهمترین آلرژن های غذایی را شیر گاو، گندم، بادام و بادام زمینی، سویا، ماهی، غذاهای دریایی و تخم مرغ ذکر کرد.

این متخصص اظهار داشت: گاهی اوقات به دلیل شباهت بین ساختار مولکولی آلرژن های غذایی با یکدیگر و یا حتی با مواد غیرغذایی، واکنش های متقاطع، رخ می‌دهد.

وی گفت: شایعترین علائم هنگام تماس با ماده آلرژی زا در فرد حساس، به صورت کهیر، تورم لب ها و داخل دهان، تنگی نفس و علائم شبیه آسم، اگزمای پوستی، علائم گوارشی، دردهای کرامپی شکم، اسهال و حتی‌اسهال خونی، سوء تغذیه و کاهش رشد نمایان می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر واکنش‌ها شدید باشد بروز علائم شوک به صورت افت فشار، برافروختگی و احساس گرما، کاهش ضربان قلب، تنگی نفس و کهیر رخ می‌دهد.

بمانیان افزود: برای تشخیص آلرژی غذایی، لازم است تا در درجه ‌اول، شرح‌حالی دقیق از لحاظ سابقه تماس ها، وجود ارتباط با ماده غذایی مشکوک، زمان بروز علائم و نوع علائم از بیمار تهیه شود.

وی اظهار داشت: پس از شناسایی ماده غذایی آلرژی زا، باید آن را به طور کامل از رژیم غذایی بیمار به مدت حداقل یک یا دوسال حذف کرد و پس از آن مجددا آزمون‌های تشخیصی تکرار می‌شوند
یعنی فقط یه دستگاه گوراش؟!

جل الخالق