انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تماشا کنید: اولین تلفن اندرویدی که پنج سال پیش به بازار عرضه شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تماشا کنید: اولین تلفن اندرویدی که پنج سال پیش به بازار عرضه شد 1


اولین تلفن اندرویدی که بصورت یک محصول رسمی تولید شد، پنج سال و یک روز قبل به بازار عرضه گردید. پس می‌توان دیروز را پنجمین تولد سیستم‌عامل اندروید دانست که در قالب یک محصول تجاری به بازار عرضه شد.




این گوشی که برای اولین بار سیستم‌عامل اندروید بر روی آن نصب شده بود، HTC G1 است. شاید باور این نکته که فقط پنج سال از تولید اندروید می‌گذرد بسیار سخت باشد، اما اولین سیستم‌عامل متن‌باز که بر اساس لینوکس برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده شد با چنان سرعت بالایی رشد و توسعه یافت که هیچ‌کس انتظار پیشرفتی اینچنینی را در زمان معرفی آن نداشت.
این گوشی‌ با صفحه‌ای نمایشی با رزولوشن 320 در 480 با تراکم 180ppi به همراه پردازنده‌ی 528 مگاهرتزی، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 130 و همچنین 192 مگابایت حافظه‌ی رم و 256 مگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی به بازار عرضه شده بود. سیستم‌عامل این گوشی هوشمند اندروید نسخه‌ی 1.6 بود که از شبکه‌های 2G و 3G‌ نیز پشتیبانی می‌کرد. پس از آن با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بر اساس اندروید و ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان این گوشی‌ها، رفته رفته گوشی‌های تولید شده نیز همچون این سیستم‌عامل، با سرعتی مثال زدنی پیشرفت کردند.
تا ابتدای ماه جاری یک میلیارد گوشی اندرویدی تولید و به بازار عرضه شده است که آمار خیره کننده‌ای برای یک پلتفرم 5 ساله به شمار می‌رود. آیا اندروید با این سرعت 5 سال آینده را نیز طی خواهد کرد؟ به‌نظر شما این پلتفرم در سالیان آتی چه تغییراتی را شاهد خواهد بود؟