انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هدیه فوتبالیست مشهور به دختر پاکستانی غوغا به پا کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فوتبالیست مشهور انگلیسی جایزه «غرور بریتانیا» را به ملاله یوسف‌زی، دختر پاکستانی که مورد حمله طالبان قرار گرفته بود، اهدا کرد.

هدیه فوتبالیست مشهور به دختر پاکستانی غوغا به پا کرد 1

"ملاله یوسف‌زی"، دختر 16 ساله پاکستانی یک سال پس از آنکه از سوی شبه‌نظامیان پاکستان به خاطر اقداماتش برای آموزش دختران مورد حمله مسلحانه قرار گرفت،‌ از سوی هزاران تن از مردم انگلیس نامزد دریافت جایزه «غرور و افتخار بریتانیا» شد.

"دیوید بکام"، فوتبالیست مشهور انگلیسی و سفیر صندوق بین‌الملل کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) جایزه «غرور بریتانیا» را که به قهرمانان گمنام داده می‌شود، به "ملاله" اهدا کرد.این دختر نوجوان پاکستانی که قربانی خشونت طالبان شده، همچنین جوان‌ترین نامزد دریافت جایزه صلح نوبل است که اواخر ماه جاری سال 2013 میلادی اعلام می‌شود.


هدیه فوتبالیست مشهور به دختر پاکستانی غوغا به پا کرد 1

ملاله یوسف‌زی اکتبر سال گذشته میلادی از سوی طالبان هدف قرار گرفت‌. این شبه‌نظامیان تلاش کردند تا برای ساکت کردن و عقب‌ راندن او از درخواست‌هایش برای آموزش دختران، ملاله را بکشند. ملاله در این حمله از ناحیه سر هدف قرار گرفت و در نهایت با تلاش پزشکان انگلیسی دوباره به زندگی بازگشت.بکام حین اعطای جایزه «نوجوان شجاع غرور بریتانیا» در لندن به ملاله گفت: «شما یک خانم شگفت‌انگیز و بسیار خاص هستید و داستان شما به گوش میلیون‌ها تن در جهان رسیده است. من از اینکه جایزه غرور بریتانیا را به شما می‌دهم بسیار مفتخرم.»
خوشا به حالش....