انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کلت کمری برتا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلت کمری برتا



برتا 92FS
تپانچه برتا 92FS بدون شک یکی از بهترین سلاحهای کمری دنیا بشمار میرود چرا که بیش از 20 کشور جهان آن را بعنوان سلاح کمری ارتش و نیروی پلیس خود برگزیده اند.این تپانچه در ارتش آمریکا با نام M9 شناخته میشود.مدل 90 TOW نمونه بهینه سازی شده 92FS میباشد.در این مقاله به تحلیل این تپانچه میپردازیم. 
قاب: 
قاب این تپانچه از نو طراحی شده و ورود صحیح گلوله به خزانه و خروج بی دردسر پوکه را باعث میشود.سطح داخلی کاملا صاف و صیقلی است.در فضای داخلی قاب و در نزدیکی پین باز و بسته کردن سلاح،یک جاذب ضربه فنری تعبیه شده که در هنگام عقب نشینی آلات متحرک در زمان شلیک از شدت عقب نشینی میکاهد. 
این قطعه با جذب ضربه دریافت شده و پخش و خنثی سازی آن باعث افزایش عمر قطعات میشود. 
حافظ ماشه بصورت گرد ساخته شده تا با انگشت تیر انداز بهتر چفت شود. 
ریل نصب وسایل جانبی: 
این ریل در قسمت زیرین و جلوی لوله تعبیه شده و بخشی از بدنه سلاح است.که کاربر میتواند انواع چراغ قوه و لیزر را به این ریل نصب کند.در زمانی که هیچ وسیله ای به ریل متصل نیست یک پوشش مخصوص بر روی آن قرار میگیرد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری و خارج کردن سلاح از غلاف را آسان کند. 
ریل مذکور به روش ماشین کاری بوجود آمده است.
کلت کمری برتا 1
اسلاید آناتومیک: 
بدنه و اسلاید این سلاح طوری طراحی شده است تا خارج کردن آن از غلاف بدون مشکل انجام شود.شیارهای طولی ایجاد شده بر روی قاب گلنگدن باعث تسهیل عمل مسلح کردن سلاح و بکارگیری آسانتر ضامن آن شده است.ضامن رها کننده گلنگدن از نو طراحی شده تا با خطوط قبضه و بدنه هماهنگ باشد. 
تمامی قطعات فلزی از جمله ضامن (در صورت وجود)،پین باز و بسته کردن و ضامن رها کننده گلنگدن با ماده ای به نام Bruniton پوشیده شده اند تا از خوردگی و اصطحکاک نا خواسته قطعات جلوگیری شود. 
قبضه ارگونومیک: 
پوشش قبضه این مدل یک تکه ساخته شده است تا نصب و تعویض آن آسانتر انجام شود.برای افرادی که دست کوچکتری دارند نوعی قبضه باریکتر عرضه شده است.قسمت پشتی قبضه بصورت منحنی ساخته شده تا با دست تیرانداز بهتر چفت شود.در مجموع این قبضه طوری ساخته شده تا حتی در شرایط مرطوب به بهترین شکل در دست تیرانداز قرار گیرد.
چخماق ماشین کاری شده: 
در چخماق این سلاح یک روزنه تعبیه شده تا از وزن آن کاسته شده و بر سرعت عمل آن افزوده شود.این چخماق در مدلهای F و G نصب میشود. 
سایت نشانه: 
سایت نشانه روی قابل تعویض از نوع Super Luminova پوشیده شده است که نور محیط را جذب کرده و در محیط تاریک از خود باز میتاباند.سایتهای جلویی و عقبی را میتوان با انواع دیگر از جمله سایتهای شبتاب تریتیومی تعویض کرد.این سایتها نسبت به سایت نشانه روی مدل 92 دارای میدان دید وسیعتری به میزان 5 میلیمتر هستند. 
خشاب ظرفیت بالا: 
خشاب روان و ظرفیت بالای این تپانچه عمل مسلح کردن سریع را ممکن میسازد.این سلاح با دو خشاب متفاوت ارائه میشود: 
کالیبر 9*19. 
خشاب دو ردیفه با ظرفیت 15،10و17 تیر. 
کالیبر 0.45 S&W. 
خشاب دو ردیفه با ظرفیت 11،10و12 تیر. 
باز و بسته کردن و نظافت آسان:عمل باز و بسته کردن و نظافت سلاح به آسانترین شکل ممکن انجام میشود.در هنگام باز یا بسته کردن سلاح هیچ حادثه غیر مترقبه یا ناخواسته ای روی نخواهد داد. 
گلنگدن سلاید پس از گذشتن از قسمت عقبی قبضه بصورت خودکار چفت میشود. 
مدل 90 TOW نوع F: 
ماشه یک یا دو زمانه.دارای ضامن دستی بر روی اسلاید و قابلیت خواباندن ماشه و دارای قفل اتوماتیک سوزن آتش
 
کلت کمری برتا 1
سوزن آتش. 
مدل 90 TOW نوع G: 
ماشه یک یا دو زمانه.دارای مشخصات مشابه با مدل قبلی و قابلیت مسلح کردن چخماق با کمک فشردن یک اهرم مخصوص. 
اندیکاتور مسلح بودن: 
وقتی گلوله در خزانه قرار میگیرد،علامت قرمز رنگ روی ناخن فشنگ کش بیرون زده و کاربر را از مسلح بودن سلاح مطلع میسازد.این نقطه در سمت راست سلاح قرار میگیرد و میتوان آن را با دیدن یا لمس کردن احساس کرد بنابراین اطلاع از مسلح بودن سلاح در شب و محیط تاریک نیز ممکن خواهد بود. 
قفل سوزن اتوماتیک: 
این مکانیزم باعث میشود که سوزن آتش به جلو رانده نشود مگر اینکه ماشه تا آخر به عقب کشیده شود.
 
کلت کمری برتا 1


مشخصات فنی :

مدل: - 90 TOW
انواع : GوF
کالیبر: 19*9 و 0/45 S&W
ظرفیت خشاب: ۱۰ و ۱۵ و 17 تیر برای 19*9و11،10و و 12 تیر برای 0/45 S&W
گام خان: 250 میلی متر در مدلF، 400 میلی متر در مدلG
نوع خان: راست گرد، شش خان
عملکرد: نیمه خودکار با عقب نشینی کوتاه لوله
سیستم قفل لوله: قفل لوله و پیشانی جنگی
دستگاه نشانه روی: سایت قابل تعویض در عقب و جلو
قاب: آلیاژ سبک آلومینیوم
اسلاید: فولاد، پوشش فسفات و Bruniton
لوله: فولاد آبی ساخته شده به روش تراش ماشه با پوشش کروم در داخل


کلت کمری برتا 1
تپانچه برتا FS92 بدون شک یکی از بهترین سلاح های کمری دنیا به شمار می رود چرا که بیش از 20 کشور جهان آن را بعنوان سلاح کمری ارتش و نیروی پلیس خود برگزیده اند. این تپانچه در ارتش آمریکا با نام M9 شناخته می شود. مدل 90TOW نمونه بهینه سازی شده FS92 شناخته می شود. در این مقاله به تحلیل این تپانچه می پردازیم:
 
قاب:
قاب این تپانچه از نو طراحی شده و ورود صحیح گلوله به خزانه و خروج بی دردسر پوکه را باعث می شود. سطح داخلی کاملا صاف و سیقلی است. در فضای داخلی قاب و در نزدیکی پین باز و بسته کردن سلاح، یک جاذب ضربه فنری و فلزی تعبیه شده که در هنگام عقب نشینی آلات متحرک در زمان شلیک از شدت عقب نشینی می کاهد.
این قطعه با جذب ضربه دریافت شده و پخش و خنثی سازی آن باعث افزایش عمر قطعات می شود.
حافظ ماشه بصورت گرد ساخته شده تا با انگشت تیرانداز بهتر چفت شود.
 
ریل نصب وسایل جانبی:
این ریل در قسمت زیرین و جلویی لوله تعبیه شده و بخشی از بدنه سلاح است. شما می توانید انواع چراغ قوه و لیزر را به این ریل نصب کنید. در زمانی که هیچ وسیله ای به ریل متصل نیست یک پوشش مخصوص بر روی آن قرار می گیرد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری و خارج کردن سلاح از غلاف را تسهیل کند.
ریل مذکور به روش ماشین کاری بوجود آمده است.
 
اسلاید آناتومیک:
بدنه و اسلاید این سلاح طوری طراحی شده است تا خارج کردن آن از غلاف بدون مشکل انجام شود. شیارهای طولی ایجاد شده بر روی قاب گلنگدن باعث تسهیل عمل مسلح کردن سلاح و بکارگیری آسان تر ضامن آن شده است. ضامن رها کننده گلنگدن از نو طراحی شده تا با خطوط اسلاید و بدنه هماهنگ باشد.
تمامی قطعات فلزی از جمله ضامن (در صورت وجود)، پین باز و بسته کردن و ضامن رها کننده گلنگدن با ماده ای به نام Bruniton پوشیده شده اند تا از خوردگی و اصطکاک نا خواسته قطعات جلوگیری شود.
 
قبضه ارگونومیک:
پوشش قبضه این مدل یک تکه ساخته شده است تا نصب و تعویض آن آسان تر انجام شود. برای افرادی که دست کوچک تری دارند نوعی قبضه باریک تر موجود است. قسمت پشتی قبضه بصورت منهنی ساخته شده تا با دست تیرانداز بهتر چفت شود. در کل این قبضه طوری ساخته شده تا حتی در شرایط مرطوب به بهترین شکل در دست تیرانداز قرار گیرد.
 
چخماق ماشین کاری شده :
در چخماق این سلاح یک روزنه تعبیه شده تا از وزن آن کاسته شده و بر سرعت عمل آن افزوده شود. این چخماق در مدل های F وG نصب می شود.
سایت نشانه روی قابل تعویض از نوع Super luminova پوشیده شده است که نور محیط را جذب کرده و در محیط تاریک از خود باز می تاباند. سایت های جلویی و عقبی را می توان با انواع دیگر از جمله سایت های شبتاب تریتیومی تعویض کرد. این سایت ها نسبت به سایت نشانه روی مدل 92 دارای میدان دید وسیع تری به میزان 5 میلی متر هستند.
 
خشاب ظرفیت بالا:
خشاب روان و ظرفیت بالای این تپانچه عمل مسلح کردن سریع را ممکن می سازد. این سلاح با دو خشاب متفاوت ارائه می شود:
کالیبر 19&9:
خشاب دو ردیفه با ظرفیت 15،10و 17 تیر.
کالیبر0/45 S&W:
خشاب دو ردیفه با ظرفیت 11،10و 12 تیر.
باز و بسته کردن و نظافت آسان:
عمل باز و بسته کردن و نظافت سلاح به آسان ترین شکل ممکن انجام می شود. در هنگام بازیا بسته کردن سلاح هیچ حادثه غیرمتقربه یا ناخواسته ای روی نخواهد داد.
اسلاید پس از گذشتن از قسمت عقبی قاب بصورت خودکار چفت می شود.
مدل 90 TOW نوع F :
ماشه یک یا دو زمانه. دارای ضامن دستی بر روی اسلاید و قابلیت خواباندن ماشه و دارای قفل اتوماتیک سوزن آتش.
مدل 90 TOW نوع G :
ماشه یک یا دو زمانه. دارای مشخصات مشابه با مدل قبلی و قابلیت مسلح کردن چخماق با کمک فشردن یک اهرم مخصوص.
 
اندیکاتور مسلح بودن:
وقتی گلوله در خزانه قرار می گیرد، علامت قرمز رنگ روی ناخن فشنگ کش بیرون زده و شما را از مسلح بودن سلاح مطلع می سازد. این نقطه در سمت راست سلاح قرار می گیرد و می توان آن را با دیدن یا لمس کردن احساس کرد بنابراین اطلاع از مسلح بودن سلاح در شب و محیط تاریک نیز ممکن خواهد بود.
 
قفل سوزن اتوماتیک:
این مکانیزم باعث می شود که سوزن آتش به جلو رانده نشود مگر اینکه ماشه تا آخر به عقب کشیده شود.
 
1- 90 TOW
2- GوF
3- 19*9 و 0/45 S&W
4- 15،10 و 17 تیر برای 19*9و11،10و 12 تیر برای 0/45 S&W
5- 250 میلی متر در مدلF، 400 میلی متر در مدلG
6- راست گرد، شش خان
7- نیمه خودکار با عقب نشینی کوتاه لوله
8- قفل لوله و پیشانی جنگی
9- سایت قابل تعویض در عقب و جلو
10- آلیاژ سبک آلومینیوم
11- فولاد، پوشش فسفات و Bruniton
12- فولاد آبی ساخته شده به روش تراش ماشه با پوشش کروم در داخل.