انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مروری بر بیوگرافی آمیتا باچان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مروری بر بیوگرافی آمیتا باچان 1

آمیتا باچان بازیگر افسانه ای هند در یازدهم اكتبر سال 1942 در الله آباد هند متولد شد. پدر او هاروانش
رای باچان یكی از شاعران معروف هند و مادرش تجی باچان نام داشت. آمیتا علاقه فروانی به بازیگری داشت. او به دلیل قد بلندی كه داشت مورد توجه كارگردانان قرار نمی گرفت . او هنگامی كه از دانشگاه

فارغ التحصیل شد تلاش فراوان می كرد تا بالاخره كی عباس حاضر شد نقشی در فیلمش به او بدهد و به این ترتیب آمیتا در اولین فیلم خود با نام سات هندوستانی حضور یافت . اما این فیلم نتوانست موفقیت چندانی بدست بیاورد. در سال 1972 آمیتا و جایا در هنگام فیملبرداری فیلم اك نظر علاقه فراوانی به یكدیگر پیدا كردند . به طوری كه بعد از مدت كوتاهی ودر دوم ژوئن سال 1973 ازدواج كردند.

سرانجام با اكران فیلم آناند در سال 1972 بازی آمیتا مورد توجه قرار گرفت و او جایزه نقش مكمل مرد
را دریافت كرد. از آن به بعد آمیتا مورد توجه قرار گرفت و با ایفای نقش های متعدد مختلف توانست به محبوبیت و شهرت فوق العاده ای دست پیدا كند و به این ترتیب لقب پادشاه بالیوود را از آن خود كند.آمیتا حتی در كشورهای دیگر نیز به شهرت فراوانی دست پیدا كرد و در همه جای دنیا او را به عنوان بازیگر افسانه ای هند می شناسند.

آمیتا و جایا باچان روابط بسیار خوبی با هم دارند . آن ها دو فرزند دارند دختر آن ها شویتا در سال 1974 متولد شد و پسرشان آبیشك در 5 فوریه در سال 1976 به دنیا آمد. جایا بهادری خود بازیگر توانایی است او در نهم آپریل سال 1948 در كلكته متولد شد. مادر جایا نویسنده و روزنامه نگار بود. جایا از سن پانزده سالگی كار بازیگری خود را با ایفای چندین نقش در فیلم های كوتاه آغاز كرد و سرانجام با فیلم گودی در سال 1971 به بالیوود معرفی شد.

جایا با وجود این كه هیچ پیش زمینه ای در بالیوود نداشت در طی مدت كوتاهی توانست جایگاه مناسبی در بالیوود پیدا كند. جایا از سال 1980 به یعد كمتر حاضر به پذیرفتن فیلمی می شد تا این كه مدتی از بالیوود كناره گیری كرد وسرانجام در سن پنجاه سالگی و با بازی در فیلم حاضر ( چواراسی كی ما) ورود دوباره خود را به بالیوود اعلام كرد و تا كنون نیز در فیلم های متعددی حضور یافته است . پسر آمیتا و جایا ، آبیشك نیز از جمله بازیگران موفق بالیوود است. بازیگری در خون آبیشك جریان دارد و با وجود پدر و مادری چون آمیتا و جایا این امر كاملاٌ طبیعی است.

آبیشك از دوران كودكی علاقه فراوانی به بازیگری داشت و همین خاطر بود كه تحصیلاتش را ناتمام رها كرد. او در یكی از دانشگاههای معتبر آمریكا در رشته تجارت تحصیل می كرد اما هنگامی كه متوجه شد آمادگی لازم برای حضور در مقابل دوربین را دارد تصمیم گرفت كه هر چه سریعتر این كار را انجام دهد.

اولین فیلم آبیشك با نام رفیوجی توانست مورد توجه منتقدین و تماشاگران قرار بگیرد . بعد از این فیلم اكثر فیلم های آبیشك با شكست مواجه شدند. در سال 2002 آبیشك در فیلم هامنه بی پیاركیا هه حضور یافت و در همین هنگام بود كه با نوه راج كاپور ، كاریشما كاپور آشنایی بیشتری پیدا كرد و آن ها به یكدیگر علاقه مند شدند وسریعاٌ نامزدیشان را اعلام كردند. اما بعد ازمدتی به دلایل اختلافات موجود نامزدیشان برهم خورد. بعد ازاین مسئله شایعات زیادی در مورد روابط آبیشك با دیگر ستارگان خانم شنیده شد.

در ابتدا عنوان شد كه آبیشك و رانی روابط بسیار خوبی دارند. سپس خبر دوستی صمیمانه آبیشك و شلیپا شتی منتشر شد. سپس شنیده شد كه آمیشا پاتل و آبیشك چندین بار كنار هم دیده شده اند و آمیشا نیز عنوان كرد اگر به جای كاریشما بود هیچ گاه آبیشك را رها نمی كرد. مدتی نیز خبر روابط آبیشك و پریتی زینتا بسیار خوب شده است . پریتی و جایا با چان از هنگام فیلمبرداری كال هو ناهو روابط صمیمانه ای با یكدیگر دارند و تا كنون آبیشك و پریتی در مكان های مختلفی در كنار هم دیده شده اند.