انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بررسی گوشی ایفون5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هترين گوشي آيفوني که تا به حال ساخته شده جمله ايست که فيل شيلر با اطلاع کامل از توانايي هاي غول جديد اين کمپاني در مقدمه معرفي Iphone 5 گفت البته اين جمله را قبلا درباره محصولات ديگر کمپاني APPLE شنيده بوديم و همه ما به توانايي هاي اين کمپاني قبل از صحبت هاي پرچمداران اپل پي برده ايم.
بررسی گوشی ایفون5 1
 
حال به نقد و بررسي غول جديد APPLE ميپردازيم:
تا امروز، انتخاب هاي اپل براي جنس بدنه يکي از موارد افتخار آميز تفاوت ميان محصولات آن و رقباي برجسته اندرويدي بوده. حالا اينکه اپل به عقب برگشته و از پلي کربنات بهره جسته، آيا تصويري را که سال ها براي جا انداختنش تلاش کرده بود، خدشه دار نمي کند؟ پاسخ اين است که "نه."
اپل مي گويد تنها به اين دليل از پلي کربنات استفاده کرده که رنگ هاي مورد نظرش دقيقا قابل بازسازي باشند، چيزي که با فلز ممکن نيست. فراتر اينکه، داخل بدنه يک شاسي استيل (که آنتن هم هست) تعبيه شده، در نتيجه تلفن در دست شما حس محکمي دارد، بدون نرمي و تردي که در ساير دستگاه هاي پلاستيکي مي بينيم


.
بررسی گوشی ایفون5 1
آيفون 5C ذاتا با آيفون ? سال گذشته يکي است جز اينکه به جاي آلومينيوم و شيشه، بدنه آن از قطعه پلاستيکي يکپارچه درست شده. در واقع، لفظ "پلاستيک" منصفانه نيست. بدنه 5C از پلي کربنات است که روي آن مثل کلاويه هاي پيانو با لاک پوشانده شده. لبه هاي خميده پشتي باعث مي شود توي جيب راحت تشخيص دهيد جلوي به کدام طرف است. تلفني بسيار خوب، با قيمت مناسب (منظور تحت قرارداد اوپراتور) که مثل کيک داغ [سريع] فروش خواهد رفت؛ ولي فقط رنگ و لعابي بر روي مدل سال قبل است، نه يک پيشرفت خيره کننده. چيزي در اين تلفن فدا نشده. هيچ خم شدن و شل بودني در بدنه نيست، به محکمي 5S. آيفون 5C در اصل حس پلاستيک ندارد. وقتي براي اولين بار آن را بر مي داريد تقريبا مثل سراميک يا متريالي شبيه آن به نظر مي رسد که جلادار و سخت است. فرآيند ساخت بدنه و استفاده از شاسي فلزي در داخل آن باعث شده به اندازه کافي محکم باشد.
حال به مقايسه دو غول اپل با آيفون 5 ميپردازيم که تازه در بين ما آمده اند ميپردازيم:
فيل شيلر در مراسم اپل اعلام کرد که باتري داخل آيفون 5C از باتري آيفون 5 بزرگتر و پرظرفيت تر است ولي دقيقا اشاره اي نکرد که به چه ميزان اين ظرفيت افزايش يافته. همچنين درباره ظرفيت باتري آيفون 5S نيز کاملا سکوت کرد.
با آيفون 5Cيا با آيفون 5S تا ? ساعت مکالمه 3G، تا ?? ساعت وبگردي با LTE يا واي-فاي، تا ??ساعت پخش ويديو، تا ?? ساعت پخش موسيقي و تا ??? ساعت زمان آماده به کار داشت باشيد.
اما براساس شواهد موجود و اسناد طبق تحقيقات و محاسبات سايت معتبر anandtech ظرفيتباتري دو تلفن به شرح زير است.
بررسی گوشی ایفون5 1
 
تقريبا ميتوان نتيجه گرفت که باتري آيفون 5C و آيفون 5S به ترتيب ? و ?? درصد افزايش ظرفيت رانسبت به آيفون 5 نشان مي دهد
يکي ديگر از مشخصات قابل ذکر دوربين اين گوشيست. اين دوربين کماکان يک دوربين  8مگاپيکسليست، اما شامل لنزي 5 تکه با ديافراگم f/2.2 و سنسوري با 15 درصد فضاي فعال بيشتر است که وجود پيکسل هاي بزرگ تر، باعت ثبت عکس هاي بهتري خواهد شد. همانطور که گفتيم، با وجود امکانات جديد در iOS 7، امکانات بيشتري هم جهت عکاسي به رابط کاربري دوربين افزوده شده. درضمن، فلاش جديد اپل که TrueTone نام دارد، به صورت هوشمند ميزان نور و رنگ مورد نياز رامحاسبه مينمايد و رنگ خود را با رنگ و نور محيط مطابق ميسازد. در ضمن، با نگاه داشتن شاتر، اين دوربين تا 10 عکس را همزمان ثبت خواهد نمود. اما يکي از جذابيت هاي اين دوربين، قابليت فيلم برداري آن با کيفيت HD و سرعت 120 فريم بر ثانيه است که مود اسلوموشن را به کاربر خواهد داد، همچنين قادر خواهيد بود انتخاب نماييد که کدام بخش از ويدئو را در سرعت معمولي پخش نماييد.
رزولوشن 500 پيکسل در اينچ که بر روي کليد Home تعبيه شده و با اسکن 360 درجه اي انگشت، قادر است حضور انگشت بر روي کليد Home را حس نمايد و حتي احتياجي به فشردن کليد نيست. با وجود اين سنسور، حتي خريد از آيتيونز از اين به بعد با اثر انگشت انجام ميپذيرد که روش جديدي در خريد هاي اينترنتيست.
با آغاز فروش جهاني آيفون 5 در چند کشور جهان، پاي اين گوشي به ايران هم باز شد قيمت آيفون  5 در بازار هاي جهاني 99 دلار براي 16 گيگابايتي، 199 دلار براي 32 گيگابايتي در حال حاضر آيفون 5Cرا مي توانيد باقيمت 2 ميليون و 350 هزار تومان از برخي سايت هاي فروش گوشي خريداري کنيد در برخي از مغازه هاي موبايل فروشي نيز قيمت آيفون 5 به رقم عجيب 4 ميليون و 700 هزار تومان رسيده است و به نظر مي رسد تب خريدن جديدترين محصول اپل، به اين صورت نيز در ايران به وجودآمده است آنچه مسلم است، اين گوشي ارزشي بسيار کمتر از قيمت هاي ياد شده داشته و در روزهاي آينده حتما قيمت آن پايين تر خواهد آمد


مقامات اپل تائيد كردند آيفون 5 داراي يك دوربين 8 مگاپيكسلي خواهد بود و اين دوربين توسط شركت سوني ساخته خواهد شد.

شركت سوني اكنون ساخت دوربين‌هاي هشت مگاپيكسلي تلفن‌هاي همراه سوني اريكسون را برعهده دارد و گفته مي‌شود قرار است براي ساخت تلفن‌هاي آيفون 5 با شركت اپل همكاري كند.

DigiTimes نيز به نقل از سازندگان قطعات گزارش داد كه آي‌فون 5 شيشه‌اي خميده خواهد داشت و استيو جابز، مدير اجرايي اپل، حدود 300 ماشين برش شيشه براي استفاده در برش شيشه‌هاي خميده براي آيفون 5 خريداري كرده است.

هم‌اكنون آيفون 4 داراي يك دوربين پنج مگاپيكسلي است. اطلاعات دقيقي درباره زمان عرضه‌ي آيفون 5 وجود ندارد اما شايعات از توليد iPhone 5 در ماه سپتامبر و عرضه آن تا انتهاي سال جاري ميلادي حاكي است.

آي‌پاد نانو نسل قبل که يكي از محصولات پرطرفدار اپل محسوب مي‌شود، شيشه‌اي کمي خميده دارد و از ديگر اطلاعات منتشر شده درباره آيفون مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- صفحه نمايش بزرگ‌تر از لبه تا لبه و نزديك به 3.7 اينچ

2- ضخامت كم‌تر نسبت به آيفون 4

3- پردازنده سريع‌تر A5

4- آنتن‌دهي قوي‌تر نسبت به آيفون 4

5- دوربين هشت مگاپيكسلي

6- آيفون 5 تا پايان سال 2011 و يا حتي اوايل 2012 عرضه نخواهد شد

7- توليد اين محصول در ماه سپتامبر 2011 آغاز مي‌شود