انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چند نکته راجبع قارچ و شیر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
میز کردن قارچ :
هنگام تمیز کردن قارچ، هیچ گاه آن را درون آب فرو نکنید، زیرا یکی از خصوصیات دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قارچ  آن است که آب زیادی به خود جذب می کند.

خرید قارچ :
برای آنکه هنگام خرید مطمئن شود، مرغوب ترین قارچ ها را انتخاب کرده اید، همیشه قارچهایی را بخرید که کلاهک آنها بسته است، یعنی شکاف ها و تیغه های زیر کلاهک دیده نمی شود.

سرخ کردن قارچ :
برای آنکه قارچ ها هنگام سرخ شدن در روغن سفت و سفید بمانند، به ازای هر ۲۵ گرم کره یا روغن، یک قاشق مرباخوری آبلیمو اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر قارچ هنگام پختن خیلی خیس باشد، آب زیادی از خود پس خواهد داد، و به جای آنکه برشته شود با بخار می پزد. برای جلوگیری از این حالت، قارچ ها را به هم بزنید و روغن را خیلی داغ کنید.

نگهداری قارچ :
برای آنکه قارچ های شما هنگام نگهداری در یخچال، پلاسیده و کوچک نشوند، هیچ گاه آن ها را درون کیسه های پلاستیکی بدون منفذ (دربسته) قرار ندهید، بلکه آن ها را داخل پاکت کاغذی گذاشته و درون یخچال نگهداری نمایید. کاغذ باعث خواهد شد که قارچ ها نفس بکشند، و در هوای مرطوب یخچال تازه و شاداب بمانند.

ذخیره کردن قارچ :
اگر خواراکی با قارچ درست کردید و مقداری از قارچ ها زیاد آمد، قبل از آنکه قارچ های اضافی خراب شوند، آن ها همراه با مقدار کمی مایع مانند (آب، آب گوشت، آب مرغ) درون مخلوط کن ریخته، به صورت پوره درآورید. سپس آن را درون قالب یخ ریخته و در فریزر گذاشته تا منجمد شود. همین که منجمد شد، آن را بیرون آورده درون فریزر نگهداری کنید. زمانی که سوپ، آب گوشت یا سس درست می کنید، هر مقدار که لازم است، از این قطعات منجمد داخل آن بیاندازید، بسیار لذیذ خواهد شد.

چند نکته راجبع قارچ و شیر 1


چند نکته در مورد جوشاندن شیر :
شیرهای محلی و غیرپاستوریزه را برای آنکه باعث تب مالت و دیگر بیماری ها نشوند، می بایست حدود ۲۰ دقیقه جوشاند. بهتراست چند نکته در رابطه با شیر و جلوگیری از سر رفتن آن هنگام جوشاندن ذکر کنیم :
  • برای آنکه شیرهنگام جوشیدن سر نرود، بهتر است از شیر جوش های مخصوص استفاده کنید. اگر چنین ظرفی در اختیار ندارید، دور تا دور لبه ظرف یعنی قسمت بالای آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید، با این کار کف شیر از آن حد بالاتر نخواهد آمد.
  • قاشق بزرگ و تمیزی مانند قاشق های بزرگ چوبی و یا ملاقه، درون شیر بگذارید، طوری که دسته آن روی لبه ظرف قرار گیرد.
  • درپوشهای توری یا مشبک نیز از سررفتن شیر جلوگیری خواهد کرد. در گذشته، از این گونه درپوش ها برای گرفتن سرشیر نیز استفاده می کردند.
  • اگر شعله چرغ را پایین بکشید و شیر را به آرامی و با حرارت ملایم بجوشانید، احتمال سر رفتن آن اندک خواهد بود.
    چند نکته راجبع قارچ و شیر 1

منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نون و آب