انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طراح ایرانی، مدل جدید کانسپت زوبین را معرفی کرد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
«مجله ماشین» - در سال 2008 طراح و مهندس ایرانی "سیامک روحی دهکردی"،  یک خودروی کانسپت به نام "زوبین" که براساس خودروی فرمول یک فراری طراحی شده بود را ارائه کرد. زوبین تک سرنشینه بوده و برای طراحی آن از خودروهای فراری، مانند "انزو" الهام گرفته شده بود. اکنون بعد از گذشت 5 سال وی مدل جدید از این کانسپت را طراحی نموده است.طراح ایرانی، مدل جدید کانسپت زوبین را معرفی کرد 1طراح ایرانی، مدل جدید کانسپت زوبین را معرفی کرد 1به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، طرح جدید نسبت به کانسپت قبلی تغییرات زیادی را شاهد است. در قسمت جلویی تغییراتی مانند حذف و انتقال چراغ ها به سپر جلو، وجود دو براگیر در قسمت جلو. در قسمت عقب نیز می توان به تغییراتی از قبیل تغییر چراغ های عقب و لوله اگزوز اشاره نمود. در کل این طرح جدید نسبت به نمونه قبلی حالت مدرن تری پیدا کرده است همچنین از لحاظ آیرودینامیکی نیز بهبود یافته است. علاوه بر این نشان فراری در نمونه اولیه آن در سال 2008، جای خود را به نشان جدیدی که حرف z را نشان می دهد، داده است.
طول و عرض این خودروی ایده ای به ترتیب 4170و 1850میلی متر بوده و موتوری که برای آن در نظر گرفته شده است، 6 سیلندر v شکل با قدرت 400اسب بخار است. موتور در فضایی بین مرکز و عقب خودرو قرار می‌گیرد.
سیامک روحی کردی، طراح این خودرو کانسپت، که پیش از ارائه طرح اولیه زوبین در سال 2008، در صنایع خودروسازی ایران (سایپا و زامیاد) مشغول به کار بود، بعد از موفقیت این کانسپت جذب شرکت های خارجی گردید و به تازگی به همکاری خود با کمپانی مرسدس بنز در کشور چین پایان داده است.