انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازگشت اسپایکر با کوپه بی ۶
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بازگشت اسپایکر با کوپه بی ۶ 1کارخانه هلندی اسپایکر با پشت سرگذاشتن دردسرهای خرید و ورشکستگی کارخانه ساب، با معرفی یک کانسپت در نمایشگاه ژنو، دوباره به صحنه خودروسازی جهان بازگشت.

بی‌۶ وناتور اگرچه با عنوان یک کانسپت در ژنو رونمایی شد اما مدیران این کارخانه می‌گویند ساخت این خودرو با آغاز سال ۲۰۱۴ آغاز می‌شود و ابتدا به بازارهای اروپا، خاورمیانه، شرق آسیا و هند و سپس در پاییز ۲۰۱۴ به بازار آمریکا عرضه خواهد شد. قیمت خودرو بین ۱۲۵ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود.

بی ۶ یک خودروی اسپرت دو در و دونفره است و با پورشه ۹۱۱ رقابت می‌کند. موتور شش سیلندر ماشین ۳۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در وسط خودرو است. نیروی موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

شاسی ماشین یکپارچه است و از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و بدنه ماشین به طور کامل از فیبرکربن است. با این ترکیب وزن ماشین ۱۴۰۰ کیلوگرم است. برای مقایسه پورشه ۹۱۱ کاررا اس با ۳۹۴ اسب بخار قدرت ۱۴۱۵ کیلوگرم است.
بازگشت اسپایکر با کوپه بی ۶ 1طول بی‌۶ ۴۳۴۷ میلی‌متر و عرضش ۱۸۸۲ است و فاصله بین دو محور ۲۵۰۰ میلی‌متر است. در مقایسه با ۹۱۱ این خودرو ۱۴۴ میلی‌متر کوتاه‌تر اما ۷۴ میلی‌متر پهن‌تر و فاصله دو محور ۵۰ میلی‌متر بیشتر است.

ظاهر ماشین با الهام از سابقه خودروهایی که اسپایکر در اوایل قرن بیستم برای جاده و مسابقه ساخت، طراحی شده است. طراحان حتی بخش‌هایی از خودرو را با الهام از سابقه اسپایکر در ساخت هواپیما طراحی کردند. جلوپنجره بزرگ همیشگی اسپایکر در جلوی خودرو خودنمایی می‌کند و سقف شیشه‌ای و کلید‌های روی داشبورد بازگشتی به سابقه ساخت هواپیما توسط اسپایکر است.

ویکتور مولر، مدیر اجرایی اسپایکر می‌خواهد از این خودرو به عنوان آغازی دوباره برای اسپایکر استفاده کند. سال گذشته کارخانه چینی یانگ‌من که قرار بود ساب را از اسپایکر بخرد به خرید اسپایکر هم ابراز علاقه کرد. اسپایکر بعد از ورشکستگی ساب، امتیاز پلتفرم فونیکس کارخانه سوئدی را حفظ کرد و قرار بود با همکاری یانگ‌من براساس این پلتفرم خودروهایی دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل لوکس تولید کند.

در معامله‌ای دیگر قرار شد اسپایکر با کمک کارخانه چینی شاسی بلند دی ۸ خود را بسازد.