انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خنديدن با صداي بلند مسري است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.

خنديدن با صداي بلند مسري است

جام جم آنلاين: گروهي از دانشمندان آمريکايي در تحقيقات خود کشف کردند که خنديدن با دهان باز و صداي بلند موجب مي شود که خنده مسري شود.
به گزارش مهر، آيا تاکنون فکر کرده ايد که چرا صداي خنديدن افرادي را که با دهان باز مي خندند دوست داريم؟

اکنون محققان دانشگاه ايالتي جورجيا به سرپرستي مايکل اورن در بررسي هاي خود دريافتند که خنديدن تنها زماني مسري مي شود که با دهان باز و همراه با صداي قهقه همراه باشد و زماني که خنده بي صدا و با دهان بسته باشد چندان تاثيرگذار نيست.

اين يافته ها نشان مي دهد افراد از سنين پايين ياد مي گيرند که به خاطر مثبت ترين تجربيات زندگي خود با صداي بلند و همراه قهقه بخندند کساني هم که به صداي شادي ديگران (خنده با صداي بلند) گوش مي کنند نيز احساس خوشحالي مي کنند. (نمونه اين مسئله قهقه زدن نوزادان است که موجب شادي ديگران مي شود).

مايکل اورن در اين خصوص اظهار داشت:«فکر مي کنم که صداي خنده همانند نوعي مکانيزم بنيادي براي ساختن و حفظ روابط اجتماعي مثبت باشد خنديدن تقريبا يک خصيصه غالب در تعاملات اجتماعي است و به وضوح در ترويج احساسات مثبت نقش مهمي ايفا مي کند اما هنوز مشخص نيست که اين مکانيزم چگونه کار مي کند».

اين تيم تحقيقاتي به منظور دستيابي به اين نتايج حدود 50 کليپ از خنده مردم را به داوطلبان نشان دادند. نتايج اين آزمايش نشان داد کليپ هايي که در آنها افراد با صداي بلندتر و با دهان باز مي خنديدند داوطلبان را بيشتر وادار به خنديدن مي کرد.

اين دانشمند افزود: ما اين فرضيه را مطرح کرديم که همه افراد پاسخ هاي احساسي به خنديدن با صداي بلند را آموخته اند. اين نوعي پاسخ ناخودآگاه است که در تمام زندگي همراه ما است و تاحد چشمگيري بر روي روش ما در موقعيتهاي اجتماعي روزانه ما تاثير مي گذارد.