انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: درباره ارزان‌ترین خودروی لکسوس در بازار ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درباره ارزان‌ترین خودروی لکسوس در بازار ایران 1

هر بار که اسم خودروهای لوکس چند صد میلیون تومان مطرح می‌شود، نام لکسوس نیز به میان می‌آید. در بین خودروهای گران‌قیمت این شرکت یک محصول از همه ارزان‌تر است.

کمتر کسی می‌داند لکسوس زیرمجموعه تویوتا است. یک ژاپنی اصیل و باکیفیت که بیش و پیش از پدر خود توانسته در بازارهای اروپایی و آمریکایی موفق باشد.
حضور لکسوس در ایران برخلاف تصور و پیش‌بینی‌ها، حضوری پررنگ و موفقیت‌آمیز بود. شاسی‌بلندهای RX350 آن با اقبال خوبی از سوی مشتری مواجه شدند. اما از آن سو با قیمت‌های بالایی که این شرکت برای محصولاتش در نظر گرفته، اغلب نامش در کنار مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و حتی پورشه قرار می‌گیرد.

ولی در این بین یک محصول است که به نسبت بقیه قیمت پایین‌ترین دارد. البته هم‌چنان جزو ارزان‌ترین‌های بازار نیست ولی قطعاً جزو ارزان‌ترین‌های لکسوس است.

اسپرتی چهار درب به اسم IS300. خودرویی که اکنون 270 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. وقتی می‌گوییم IS300 ارزان‌ترین مدل برند لکسوس در بازار ایران است که این شرکت یک شاسی‌بلند فوق لوکس دارد به نام LX570 که زیر 650 میلیون خرید و فروش نمی‌شود.

این خودرو همیشه در بازارهای غربی رقیب اصلی ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس Cکلاس است. قیمت رسمی آن با توجه به امکانات و آپشن‌های مختلف بین 35 تا 60 هزار دلار است.

از نظر ابعاد و اندازه آنقدرها هم بزرگ نیست. در حقیقت یک محصول در کلاس چهار درب‌های کامپکت (جمع و جور) به حساب می‌آید.

مشخصات فنی

موتور این خودرو دارای 3000 سی‌سی حجم و با آرایش شش سینلدر Vشکل است. قدرت خروجی آن 230 اسب‌بخار و گشتاورش 300 نیوتن‌متر است.

سرعت نهایی IS300 معادل 230 کیلومتر در ساعت و شتاب اولیه‌اش تنها 7.2 ثانیه است. رینگ‌های آن 17 اینچی و حجم باک سوختش 70 لیتر است.

رقبا در بازار

منهای بحث کلاس طراحی و فرم بدنه مشتری امروزی با 270 میلیون پولی که می‌خواهد بابت IS300 بپردازد چند گزینه دیگر نیز دارد.

نسل جدید هیوندای جنسیس که 233 میلیون می‌ارزد. ب‌ام‌و 320 فول که 260 میلیون قیمت‌گذاری شده است. مرسدس‌بنز C200 که 265 میلیون تومان است. ولوو C70 روباز سوئدی که 275 میلیون قیمت‌گذاری شده و فولکس بیتل‌ نسل جدید 255 میلیون تومانی.

درباره ارزان‌ترین خودروی لکسوس در بازار ایران 1

درباره ارزان‌ترین خودروی لکسوس در بازار ایران 1

درباره ارزان‌ترین خودروی لکسوس در بازار ایران 1
likeHeart