انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ❣ گیاهان دارویی ❣
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خوابي رويايي با اين عرقيات گياهي

با استفاده از شربت بهار نارنج شدت استرس كاهش يافته و آرامش بيشتري را هنگام خواب پديدار مي سازد.



نظام بحريني، متخصص طب سنتي و مدرس جهاد دانشگاهي دانشگاه آزاد گفت: قبل از استراحت و خواب شبانه بهتر است از شربت بهار نارنج استفاده شود چرا كه از بهترين داروهايي است كه در ايجاد آرامش بر سيستم عصبي تاثير گذار است. وي افزود: بهتر است در تهيه اين شربت با ارزش از تركيبات ديگري همچون گلاب استفاده شود چرا كه در آرامش اعصاب بسيار موثر است.

وي در ادامه گفت: براي رفع اضطراب و استرس در طول رودیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ز بهتر است از شربت بهار نارنج استفاده شود.وي تصريح كرد: شربت بهار نارنج بسيار مفيد براي قلب، معده و مغز است.

وي تاكيد داشت: مصرف گلاب در برخي از مواقع تاثيرات منفي بر روي بدن بر جاي مي گذارد.گفتني است: در شربت بهار نارنج مشكلي را پديدار نمي كند ارزش شربت بهار نارنج را دو چندان مي كند.
وي به افراد براي فراهم كردن خوابي آرام توصيه كرد: دو ساعت قبل از خواب از شربت بهار نارنج استفاده شود چرا كه موجب خوابي آرام شده كه استرس و اضطراب را كاهش مي دهددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
گیاهان موثر در درمان اضطراب

اگر دچار حالتهای عصبی شدهاید، مضطرب، نگران، بیخواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفتهاید بابونه را دریابید.



استرس، اضطراب، فشارهای روحی! نگرانی و دلهره! نگرانی از دیر رسیدن، نگرانی از عدم موفقیت، ترس از آینده، ترس از بیپولی، استرسهای شغلی و تحصیلی و هزار و یک دلیل دیگر که باعث میشوند اضطراب تمام وجود آدم رابگیرد و امانش را ببرد.


اضطراب و استرس 7 سال از عمر آدم را بر باد میدهد و بقیه را به کامش تلخ میکند. اما گویی در دنیای امروزه با این زندگیهای پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جداییناپذیر از زندگی روزمره است و باید به نوعی با آن کنار آمد. استرس یکی از بیماریهای جدی زمانهی ماست. خوشبختانه این روزها روشهای متعددی برای غلبه بر استرس و فشارهای روحی وجود دارد مانند یوگا، ریلکسیشن، ماساژ و غیره.

علاوه بر اینها یک روش کاملا طبیعی دیگری نیز وجود دارد که به کنترل احساسات منفی و اضطراب کمک میکند. بله استفاده از گیاهان. حتما شما هم شهرت گل گاوزبان را در کاهش استرس شنیدهاید. باید بدانید که علاوه بر گل گاوزبان گیاهان دیگری هم هستند که استرس و اضطراب را از شما دور میکنند.



زالزالک

زالزالک خواص آرا مبخشی دارد. کپسولهای این گیاه تپش قلب، حالتهای عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و ضربان قلب را تنظیم میکند. تمام اینها هم باعث میشود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه میکنید.



اسطوخودوس

استرس یک گیاه ضد اضطراب است. این گیاه به راحتی میتواند اعصابتان را آرام و عضلاتتان را شل کند. میتوانید روزانه دو تا سه فنجان دم کردهی اسطوخودوس میل کنید. از این گیاه مفید برای رفع اختلالات خواب، سردرد و ناراحتیهای عصبی نیز استفاده میشود.

در واقع دم کرده این گیاه مانند یک مسکن عمل میکند که سیستم عصبی را آرام کرده و اختلالات خواب را رفع میکند. روغن یا افشرهی خوراکی اسطوخودوس نیز برای کاهش و درمان استرس و فشارهای روحی توصیه میشود. البته استفاده از افشرههای خوراکی برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمیشود.


گیاه جینسنگ

گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوقالعاده است. این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان میآورد. میتوانید از کپسولهای 25 تا 50 میلیگرمی عصارهی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز میتواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دورهی درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.




بادرنجبویه

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کردهی آن نیز آرامشبخش است و با اضطراب مقابله میکند.

به عقیدهی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف میکند.

از روغن این گیاه نیز برای رفع تنشهای عصبی استفاده میشود.



سنبل الطیب

سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده یا کپسولهای آن آرامبخش اعصاب است، حالتهای عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب شما را بهبود میبخشد. در واقع این گیاه خواب راحتی برای شما فراهم میکند بدون اینکه بعد از مصرف آن دچار خوابآلودگی شده باشید.



بابونه

بابونه هم یکی از آن گیاهان همهکاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست میگذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونیکننده، بادشکن و برطرفکنندهی جراحات میباشد. اگر دچار حالتهای عصبی شدهاید، مضطرب، نگران، آشفته، بیخواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفتهاید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی میکند. توصیه میکنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوهی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.



گیاه رازک

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرامبخش و خوابآور طبیعی است. 15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.

میتوانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.



چند توصیهی کلی

اول از همه بدانید که شما تنها نیستید این روزها اضطراب و استرس همهگیر شده است. همه درگیر این مشکل هستند باید راهی برای کاهش آن پیدا کرد.

به طور منظم ورزش کنید.

مواد غذایی متنوعی در برنامهی غذاییتان بگنجانید.

مصرف الکل، دخانیات و کافئین زیاد را کاهش دهید.

به اندازهی کافی بخوابید.

روی تنفستان تمرکز کنید. به آرامی و از شکم نفس عمیق بکشید.

زمانی که اضطراب تمام وجودتان را میگیرد دستهایتان را خیلی محکم مشت و سپس رها کنید.

به خاطرات خوبتان فکر کنید و سعی کنید ترس را با غرق شدن در خاطرات خوب از خود دور کنید.
چاي سبز پوشش ضد باکتری ايجاد مي كند

استفاده از چاي سبز به عنوان پوشش چسبنده پلي فينک در ساخت سطوح ضد باکتري مختلف بکار گرفته ميشود.
محققان از پوشش چاي سبز براي ضد باکتري کردن سطوح مختلف اجرا کردند.




محققان دانشگاه نورث وسترن با اجراي آزمايشات مختلف و اندازهگيري کردن باکتريهاي مضر سطوح مختلف به استفاده از چاي سبز براي پوششهاي مختلف ضد باکتري پي بردند.
محققان استفاده از چاي سبز را به عنوان پوشش در ساخت سينکهاي ظرفشويي بکار بردند که نتايج مطلوبي حاصل شده و به اجراي دقيق آن بدل خواهد شد.

چاي سبز به عنوان يک گياه دارويي مفيد که خواصي چون ضد سرطان بودن، آنتي اکسيدان داراي معروفيت بالايي است که البته با انجام اين تحقيق جديد به خواص اين داروي گياهي افزون خواهد شد.

محققان با به کارگيري يک ترکيب پل فنل و کم نمک اقدام به ساخت لايهاي از چاي سبز نمودند که داري چسبندگي مطلوبي در صورت وجود رطوبت و به کارگيري مواد شيميايي است.

پژوهشگران وجود سطوح و پوششهاي آنتيباکتريال را براي حفظ جان و افزايش طول عمر انسانها مطلوب ميباشد.