انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نوکیا در راه تکنولوژی ... 2011
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پیش بینی‌های نوکیا از تکنولوژی‌های موبایل در سال ۲۰۱۱


نوکیا در راه تکنولوژی ... 2011 1

نوکیا اخیراً در وبلاگ رسمی خود (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://conversations.nokia.com ) پیش بینی های تازه ای را در خصوص تکنولوژی‌های موبایل و آینده ای که این صنعت در سال ۲۰۱۱ پیش رو دارد منتشر کرده است. این تکنولوژی ها هم اکنون نیز وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرند ولی طبق گفته ویلیام گیبسون، نویسنده و اندیشمند آمریکایی، "تنها هنوز به اندازه کافی فراگیر نشده اند".

جستجوی تصویری با موبایل (Mobile Visual Search)
طبق پیش بینی های انجام شده، در سال آینده ما شاهد تکنولوژی های بسیاری در زمینه Augmented Reality خواهیم بود و Mobile Visual Search یکی از آنهاست. این تکنولوژی به کاربران کمک می کند تا از طریق دوربین گوشی خود بتوانند به اطلاعات مختلفی درباره اشیای اطرافشان دست یابند. برای مثال، می توان از طریق این تکنولوژی و با گرفتن دوربین گوشی روی بارکد اجناس قیمت آنها را در فروشگاه های مختلف مقایسه کرد. اطلاعات لازم در خصوص نزدیک ترین مکان برای خرید مدل ماشینی که در خیابان پارک شده نیز به صورت مشابه از طریق دوربین گوشی قابل دسترس است.
پرداخت بدون تماس (Contactless payments)
این تکنولوژی با استفاده از فناوری ارتباط راه نزدیک (Near Field Communcation) امکان بهره مندی از سیستم های پرداخت را بدون تماس و از طریق موبایل فراهم می سازد. با این روش می توان انتظار داشت که به زودی گوشی های موبایل تبدیل به کارت های اعتباری، کارت شناسایی و همچنین وسیله ای مطمئن و با صرفه برای داد و ستد خواهد شد. بدین ترتیب به نظر می سد بانکداری موبایلی به عنوان یک جز جداناپذیر در کسب و کارهای سال ۲۰۱۱ به حساب آید.
قابلیت تشخیص صدا (Voice Biometrics)
امنیت در فضای تکنولوژی های آینده موضوعیست که می تواند برای بسیاری از کاربران نگران کننده باشد. این نگرانی ها وقتی بیشتر می شود که مسئله ذخیره اطلاعات محرمانه و کاملاً شخصی روی موبایل به وجود می آید. اما با وجود تکنولوژی های جدیدی همچون Voice Biometrics یا قابلیت تشخیص صدای افراد کاربران خواهند توانست به راحتی در فضای تکنولوژی های آینده و از طریق گوشی خود به فعالیت و کسب و کار بپردازند. طبق نظر محققان، صدای افراد بهتر از هر وسیله دیگری می تواند در جهت تامین اهداف امنیتی مورد استفاده قرار گیرد، ضمن آنکه از این طریق دیگر نیازی به ورود کدهای امنیتی متعدد نیز نخواهد بود.
منبع:www.gooyait.com