انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مشخصات فنی اکسپریا M سونی

-پردازنده Snapdragon S4 Plus MSM8227 با دو هسته‌ 1 گیگاهرتز از نوع Krait
-صفحه نمایش 4 اینچ 480 در 854 پیکسل، تراکم 245 پیکسل در اینچ از نوع TFT LCD
-حافظه ذخیره سازی 2 گیگابایت قابل افزایش از طریق درگاه microSD
-دوربین 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلش LED، قابلیت ضبط ویدئو و تصویر به صورت همزمان و عکس برداری پاناروما و HDR
-بلوتوث 4، A-GPS، وای فای a/b/g/n و NFC
- باتری 1,750 میلی آمپر ساعت
-ابعاد 124 در 62 و ضخامت 9.3 میلی متر
- وزن 115 گرم

تکناز :سونی با به میدان فرستادن Xperia M در نبرد بین میان‌رده‌ها، قصد دارد کاربرانی با بودجه‌های متفاوت را به سمت خانواده اکسپریا جذب نماید. تجربه تا به امروز ثابت کرده که هنوز این قسمت از بازار، جای ورود محصولات خوش قیمت و با کیفیت‌تر را دارد. اما آیا سونی در دمیدن جان تازه‌ای در این بازار موفق بوده است یا خیر؟

آیا Xperia M‌ می‌تواند در نقش ستاره‌ای پر فروغ بر آسمان کم ستاره این بازار نور بتابد؟ این سوالی‌است که پاسخ آن را ما در بررسی‌های خود به شما نشان خواهیم داد.







تلفن اکسپریا M یک تلفن میان رده و خوش قیمت است که در حال حاضر با قیمتی در حدود 600 هزار تومان در بازار کشور معامله می‌شود. همانطور که از قیمت آن پیداست، اکسپریا M قرار نیست از پردازنده چند هسته‌ای یا صفحه نمایش 1080p بهره ببرد، در عوض با این تلفن قادر خواهید بود با پرداخت هزینه کم وارد اکوسیستم اندروید شده و آن را تجربه کنید.


طراحی و سخت افزار
Xperia M به لحاظ طراحی بر روی یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. در بعضی موارد ویژگی‌های ظاهری مثبتی را در آن شاهدیم. این تلفن از طراحی ساده و نه چندان خاصی برخوردار است، حاشیه دور صفحه نمایش آن کمی عریض بوده و بدنه آن نیز از جنس پلاستیک ساخته شده است. البته نمی‌توان از یک تلفن ارزان قیمت توقع کیفیت ساخت معادل Xperia Z1 را انتظار داشت، اما به هر صورت اگر قرار باشد موفقیت درخشانی برای Xperia M در نظر بگیریم، دلیل آن هر چه که هست در بخش طراحی نیست. بسته بندی گوشی، یک بسته بندی معمولی است که در آن یک کابل میکرو USB، هدفون و یک شارژر قرار دارد.



به لحاظ ابعاد، سونی تلفن هوشمندش را به گونه‌ای طراحی کرده که به راحتی در دست جای بگیرد و می‌توان با یک انگشت به گوشه‌های صفحه نمایش دسترسی داشت. سایز 4 اینچی صفحه نمایش نیز باعث شده تا اکسپریا M برای افرادی که بدنبال تلفن هوشمند کوچک باشند، به گزینه مناسبی تبدیل گردد.



البته حاشیه ضخیم دور صفحه نمایش در بعضی شرایط شما را وادار خواهد کرد تا انگشت کوچک خود را در زیر تلفن نگاه دارید و شرایط شبیه به تلفن‌های 5 اینچی شود. اگر چه، این موضوع تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند امروزی که از طراحی مشابه این مدل استفاده می‌کنند وجود دارد و نمی‌توان بر سر این موضوع از این مدل خرده گرفت. ابعاد گوشی 124 در 62 در 9.3 است و وزنی معادل 115 گرم دارد. اگرچه ابعاد 9.3 میلی‌متری این مدل، "باریک‌ترین" محسوب نمی‌شود، اما به راحتی در دست جای می‌گیرد و سبک وزن است.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



در قسمت جلویی، با یک صفحه نمایش 4 اینچی روبرو هستیم که در محاصره حاشیه‌های نسبتا بزرگ قرار گرفته است. حاشیه‌های تلفن از روبرو، خصوصا در قسمت پایینی شاید اندکی در ذوق کاربر بزند. حاشیه پایین گوشی محل قرار گیری دکمه‌های اصلی است. اما در قسمت پایین این مدل، سونی به جای دکمه‌های لمسی و فیزیکی تنها به یک چراغ لوزی شکل نه چندان بزرگ اکتفا کرده که وقتی خاموش است به هیچ وجه دیده نمی‌شود تا طراحی ظاهری دستگاه را بر هم نزند.



از نظر ما طراحی دکمه‌های لمسی در این قسمت و یک چراغ LED بزرگ‌تر، می‌توانست طراحی زیباتری را به دنبال داشته باشد. در قسمت بالایی نیز در کنار نام سونی که در وسط حک شده است، دوربین جلو، سنسورهای مختلف و اسپیکر مخصوص مکالمه تلفنی قرار دارد.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی


در رابطه با قسمت جلو بد نیست توضیحی در رابطه با چراغ LED کوچک پایین صفحه نمایش ارائه کنیم. تعبیه این چراغ علاوه بر ایجاد زیبایی، دلایل دیگری هم دارد. شما در بخش تنظیمات می‌توانید نورهایی که در این چراغ قرار داده شده است را به هر یک از اطلاع‌رسانی‌هایتان اختصاص دهید. مثلا می‌توانید رنگ قرمز را برای تماس‌های بی پاسخ تنظیم کنید و رنگ سبز را برای پیام‌های کوتاه. در کل چندین رنگ متفاوت در این قسمت وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای اطلاع‌رسانی‌های مورد نظرتان استفاده نمایید.



طراحی گوشی در قسمت راست پیرو همان طراحی‌های معروف سونی در خانواده Xperia است. دکمه فلزی و بزرگ خاموش و روشن در سمت راست قرار دارد که در پایین آن دکمه‌های افزایش و کاهش صدا و دکمه شاتر عکس به چشم می‌خورد. درست خواندید، در اینجا هم دکمه شاتر عکس‌برداری وجود دارد تا دسترسی به دوربین را به راحتی برای شما فراهم آورد.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی


به طور کلی قرار گیری و چینش دکمه‌ها در سمت راست، نکته مثبت طراحی سونی در این بخش است و استفاده از دکمه‌ها را کاملا آسان می‌سازد. البته اگر تاکنون اعضای خانواده اکسپریا را در دست نگرفته باشید شاید در هنگام کاهش حجم صدا اشتباها دکمه پاور را فشار دهید.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



در قسمت چپ نیز پورت میکرو-USB قرار دارد و در قسمت بالا نیز جک هدفون 3.5 میلی‌متری برای وصل کردن هندزفری تعبیه شده است. وجود جک هنذفری در قسمت فوقانی دستگاه نیز خیال شما را از بابت گیر نکردن سیم هدفون به لبه لباس‌هایتان مصون می‌دارد.


قسمت پشتی گوشی مانند غالب تلفن‌های هوشمند سری Xperia است. پلاستیک ضد اثر انگشت و نرم که تا جلوی گوشی و نزدیک صفحه نمایش ادامه پیدا می‌کند و به خوبی در آن قرار گرفته است، به طوری که در نگاه اول، تصور خواهید کرد که دو بخش قاب پشتی و حاشیه صفحه نمایش یکپارچه شده‌اند و حتی شاید به نظر نیاید که درب آن قابل جدا شدن باشد. در هنگام جدا سازی قاب پشتی نیز مشکلی وجود ندارد و با اندکی بازی کردن با گوشه‌ها، به راحتی می‌توان آن را باز نمود و باطری قابل تعویض و محل قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه را مشاهده کرد. حافظه ذخیره سازی داخلی این تلفن تنها 4 گیگابایت است و به همین دلیل حتما در هنگام خرید باید یک کارت حافظه SD تهیه کنید تا با مشکل کمبود حافظه روبرو نشوید.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



اگر از بغل به گوشی نگاه کنید، قسمت انتهایی آن حالت برآمده دارد که این نوع طراحی نقش مثبتی را در دست قرار گرفتن راحت گوشی ایفا می‌کند. همچنین هنگام نگاه کردن مستقیم به پشت دستگاه، این برآمدگی به چشم نمی‌آید و به تناسب ظاهری دستگاه خدشه‌ای وارد نمی‌کند.


در پشت گوشی، دوربین 5 مگاپیکسلی اصلی با یک فلاش LED قرار دارد که بررسی کیفیت دوربین را به بخش مخصوص آن ارجاع می‌دهیم. در بخش میانی پشت گوشی، لوگوی سونی با رنگ طوسی به صورت برجسته حک شده است و مقداری پایین‌تر لوگوی XPERIA به چشم می‌خورد. در زیر این لوگو نیز خروجی بلندگوی مستطیل و نسبتا بزرگ گوشی قرار دارد که کیفیت صدای آن را نیز در ادامه بررسی خواهیم کرد.



مهمترین مشکل در طراحی قسمت پشتی این مدل، محل قرارگیری بلندگو است به طوری که هنگام در دست گرفتن دستگاه، مسدود شدن خروجی بلندگوی آن توسط دستتان بسیار محتمل خواهد بود. البته این موضوع چندان حاد نیست و تاثیر زیادی بر صدای خروجی اسپیکرها ندارد.
شاید Xperia M یک شاهکار طراحی محسوب نشود و البته قرار هم نیست که از یک تلفن حدودا 600 هزار تومانی چنین انتظاری داشته باشیم، اما طراحی و اندازه مناسب آن به گونه‌ای است که ضعف‌های آن را نسبتا می‌پوشاند و ظاهر مناسبی به این گوشی ارزان قیمت می‌بخشد.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی

صفحه نمایش
xperia M صفحه نمایشی 4 اینچی از خانواده LCDها با رزولوشن 480 در 854 پیکسل دارد که از چگالی مناسب 254 پیکسل در اینچ بهره می‌برد. با توجه به اندازه صفحه نمایش، این چگالی برای شارپ بودن نمایشگر آن کافی به نظر می‌رسد. بر روی صفحه نمایش نیز لایه‌ای از شیشه ضد خش قرار دارد که نوع آن را نمی‌دانیم. هرچند بسیاری از تلفن‌های ارزان قیمت بازار دارای صفحه نمایش با شدت روشنایی کم هستند، اما روشنایی این صفحه نمایش برای استفاده در محیط‌های پرنور خارجی، مناسب است.



زاویه دید این صفحه نمایش نیز تا حدود 140 درجه مناسب است اما وقتی با زاویه بیشتر از آن به تلفن نگاه کنید، از شدت روشنایی نور صفحه نمایش کم شده و کمی از دقت رنگ‌ها نیز کاسته می‌شود، اما با این حال زاویه دید این تلفن نسبت به اکسپریا Z بهتر است.اکسپریا M فاقد موتورهای پردازش تصویر خاص سونی از جمله Bravia Engine است.


در مجموع صفحه نمایش 4 اینچی اکسپریا M برای یک تلفن ارزان قیمت مناسب است و به خوبی می‌توان از آن در بازی‌ها، وب گردی و تماشای تصاویر و غیره بهره برد، اما حاشیه دور صفحه نمایش بسیار ضخیم بوده و کمی ظاهر دستگاه را برهم زده است.



مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1

گوشی Xperia M Dual‌ سونی

دوربین
با چند ثانیه نگاه داشتن دکمه فیزیکی شاتر که در لبه دستگاه قرار دارد، وارد نرم افزار پیش فرض دوربین می‌شوید و به کمک آن می‌توانید عکاسی با تلفن‌هوشمندتان را آغاز کنید. همانطور که انتظار داشتیم دوربین 5 مگاپیکسلی Xperia M کیفیت مطلوبی ندارد. کیفیت عکس برداری در محیط‌هایی با نور مناسب، بد نیست، اما اگر قرار باشد در محیط‌های داخلی با آن عکس برداری کنید، مایوس خواهید شد.



اپلیکیشن پیش فرض دوربین:
دسترسی به اپلیکشین دوربین در حالت قفل به دو صورت میسر است. کشیدن صفحه نمایش به سمت چپ یا نگه داشتن دکمه شاتر. به طور کلی در هر کجا که باشید با نگاه داشتن دکمه شاتر به برنامه دوربین منتقل خواهید شد.

در سمت راست محیط اپلیکیشن دوربین، دکمه‌ای برای سوییچ نمودن بین دوربین عقب به جلو، دکمه‌ای برای ثبت تصویر و همچنین آیکون دیگری جهت فیلمبرداری وجود دارد. نکته جالب نرم افزار دوربین سونی آن است بصورت همزمان می‌توانید از هر دو حالت فیلمبرداری و عکسبرداری استفاده کنید بدون آنکه نیاز به تغییر حالت دوربین داشته باشید. البته دیگر نباید انتظار کیفیت مناسبی را در این حالت داشته باشید.
مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1

در سمت چپ اپلیکشین، یک دکمه با طرح دوربین وجود دارد که در صورت لمس آن، حالت‌های مختلفی از جمله حالت ویدیو، افکت‌های تصویری، پانوراما و فیلمبرداری جلو و میانبرهای دیگر به نمایش در می‌آید که از آن‌ها برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌ها و ویژگی‌های مهم، می‌توانید استفاده نمایید.

در صورت انتخاب هر یک از حالت‌های دوربین نیز تنظیمات گوشه سمت چپ تصویر تغییر می‌کند. مثلا در حالت عکسبرداری نرمال با دوربین عقب، گزینه‌های فلاش و تنظیمات وجود دارند و در سمت راست نیز عکس‌های گرفته شده از دوربین به چشم می‌خورند.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



در حالت فیلمبرداری عادی با دوربین پشتی نیز، تنظیمات انتخاب نوع صحنه فیلمبرداری در دسترس است که از طریق آن می‌توانید به حالت‌هایی همچون فیلمبرداری از مناظر، فیلمبرداری در نور شب و فیلمبرداری ورزشی ... دسترسی داشته باشید. همچنین در حالت فیلمبرداری، می‌توانید با انتخاب گزینه فلاش، آن را در حالت فیلمبرداری روشن کنید.یکی دیگر از امکانات دوربین این تلفن، قابلیت Picture Effect است که به کمک آن دوربین با تغییر رنگ ها و کنتراست، حالت‌های جالبی از سیاه سفید گرفته تا حالت نوستالوژی قدیمی و در جمع 9 حالت متفاوت که به صورت زنده در کادرهای مربعی به نمایش می آیند، در اختیار شما قرار می‌دهد.



در نرم افزار دوربین Xperia M می‌توانید برخی از موارد شامل فوکوس گرفته تا میزان ISO را بصورت دستی تنظیم کنید. مثلا در هنگام عکسبرداری، محل فوکوس با لمس صفحه نمایش در نقطه دلخواه تغییر می‌کند. همچنین شما می‌توانید قابلیت‌های دلخواه دیگری برای حالت فوکوس مشخص کنید. ISO از 100 تا 200 و 400 و 800 قابل تغییر است.


نرم افزار و رابط کاربری
در صفحه قفل تلفن، با کشیدن انگشتان به سمت چپ، به سمت دوربین و با کشیدن انگشت به سمت راست، به صفحه‌ای خالی هدایت می‌شوید که از آن می‌توانید برای قرار دادن ویجت‌های دلخواهتان استفاده کنید. ویجت‌هایی از جمله، ساعت، ایمیل‌ها، تقویم، گوگل پلاس و ...





گوشی Xperia M Dual‌ سونی


با بالا و پایین بردن انگشتتان قفل صفحه باز خواهد شد و وارد صفحه خانگی اصلی خود می‌شوید. در اینجا هم مانند دیگر تلفن‌های اندرویدی با صفحه‌های اصلی روبرو می‌شوید که در صورت نیاز می‌توانید انواع ویجت‌ها و برنامه‌ها را روی آنها قرار دهید. با نگه داشتن انگشتتان روی صفحه نمایش صفحه ویرایش صفحات پدیدار می‌شود که همانطور که در عکس می‌بینید به کمک آن می‌توانید ویجت‌ها و برنامه‌های تازه و جدید به صفحه‌های اصلی اضافه کنید، صفحات خانگی را تغییر دهید یا به طور کلی از تم‌های جدید بهره‌مند شوید. نکته قابل توجه در بین ویجت‌های پیش فرض، ویجت کاربردی برای دسترسی به بخش‌های اصلی همچون WI-fi، بلوتوث، حالت هواپیما، تعیین نور، فعال کردن GPS و NFC و موارد مشابه است.



در تمامی بخش‌های سیستم عامل سه دکمه لمسی در زیر صفحه نمایش قرار دارند. از این سه دکمه، آیکون سمت راست صفحه چند وظیفگی مخصوص سونی را نمایش می‌دهد که در آن پیش نمایشی از برنامه‌های در حال اجرا را می‌توان مشاهده نمود. در چند وظیفگی، همچنین می‌توانید با به چپ یا راست بردن انگشتتان در برنامه آن را از حالت اجرا خارج نمایید. به طور کلی اجرا و خارج شدن از برنامه‌ها با تاخیر کوتاهی همراه است، حتی برنامه‌هایی که در حال اجرا هستند نیز چند ثانیه با تاخیر به حالت اجرا در می‌آیند.



اما به طور کلی روان بودن سیستم عامل و رابط کاربری و پردازنده کم مصرف با قدرت کافی باعث می‌شود سونی در این بخش نمره مناسبی را بگیرد. بخش چند وظیفگی، همچنین میان‌برهایی از برنامه‌ها و ویجت‌های کوچک خاص سونی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی

مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1

از برنامه بوک‌مارک‌ها و مرورگر گرفته تا ایمیل، تقویم، دفترچه یادداشت و ضبط صدا. همچنین وقتی یکی از این مینی-اپ‌ها را اجرا می‌کنید برنامه در اندازه کوچک و بصورت پاپ‌آپ اجرا می‌شود. سونی این بخش را Small App می‌نامد و شما در آن می‌توانید اپلیکیشن‌های کوچک را اضافه و کم کنید یا از پلی استور برنامه‌ای مخصوص این بخش را دانلود نمایید.


اپلیکیشن‌های اختصاصی
برنامه پخش موزیک WALKMAN، یکی از بهترین برنامه‌های اختصاصی پخش موزیک در تلفن‌های هوشمند اندرویدی به سونی تعلق دارد. در این برنامه علاوه بر آنکه موزیک‌هایتان در برنامه‌ای زیبا و با رابط کاربری کاربر پسند دسته بندی شده و در اختیارتان قرار دارد، می‌توانید از تنظیمات متفاوتی نیز برای تغییر در آهنگ‌ها استفاده کنید. برنامه پخش موزیک با قابلیت‌های تنظیم اکولایز به همراه‌ چندین انیمیشن متفاوت که Visulizer نامیده می‌شوند، همراه است. همچنین در بخش تنظیمات به گزینه‌های همچون Clear Audio+ دسترسی دارید که به صورت خودکار تنظیمات لازم برای پخش موزیک را در اختیارتان می‌گذارد. در کنار این‌ها، اکولایزرها نیز قابل تنظیم هستند.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



از برنامه‌های دیگر سونی در این بخش می‌توان به برنامه گالری عکس‌ها اشاره نمود که از ویجت کاربردی و زیبایی نیز برخوردار است و با چینش مناسب و دسته بندی عکس‌ها، امکانات مورد نیاز شما را فراهم می‌آورد. در بخش مدیای سیستم عامل علاوه بر برنامه Movies که برای پخش فرمت‌های ویدیویی به کار می‌رود، برنامه‌ای با نام Movies Studio قرار دارد که با کمک آن می‌توانید به ویرایش ابتدایی فیلم‌هایتان بپردازید. مثلا آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید و یا بر روی آن‌ها موزیک مورد علاقه‌تان را قرار دهید.


مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1
با کمک اپلیکشن TrackID می‌توانید موزیک‌ها و صداهایی که از اسپیکرهای خارجی همچون رادیو یا تلویزیون می‌شنوید را ضبط کرده و برنامه به شما می‌گوید که خواننده این اثر کیست. این برنامه شبیه به اپلیکیشن معروف Shazam عمل می‎کند. Xperia Link نیز به شما این قابلیت را می‌دهد تا از اینترنت تلفن همراه خود در تبلت‌ها یا کامپیوترهای شخصی بهره‌مند شوید.

برنامه‌های Play Music و Play Movies & Tv نیز اپلیکیشن دیگری برای پخش و دسته بندی موزیک‌ها و فیلم‌های شما است. در بخش کتابخوانی نیز که این روزها رقابت تازه‌ای در بازار نرم افزار محسوب می‌گردد Play Books و Play Magzines و Reader به شما قابلیت استفاده و دانلود کتاب‌ها و مجلات الکترونیکی را می‌دهد.





گوشی Xperia M Dual‌ سونی



طول عمر باتری
اکسپریا M از یک باتری نه چندان قوی 1750 میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. سونی برای کنترل مصرف انرژی در تلفن‌های هوشمند خود از نرم افزار Stamina استفاده می‌کند مهم‌ترین کاری که این نرم‌افزار انجام می‌دهد، این است که زمانی که صفحه نمایش خاموش است، دسترسی اپلیکیشن‌ها به شبکه وای فای و دیتای موبایل را قطع می‌کند و هر زمان که صفحه را روشن می‌کنید ارتباط از نو برقرار می‌شود.



حتما با خود می‌گویید با این روش که نمی‌توان ایمیل‌ها و برخی از اعلانیه‌های مهم را دریافت کرد، پس این نرم افزار بدرد نمی‌خورد! اما اینطور نیست. شما می‌توانید نرم افزارهای مهمی که قصد دارید به اینترنت حتی زمانی که گوشی در حالت استندبای است، دسترسی داشته باشند را به لیست سفید استامینا اضافه کنید تا همواره از اطلاعیه‌های آنها مطلع شوید. به عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن‌های فیس بوک، جی‌میل یا وایبر را به لیست سفید اضافه کنید. هر زمان که به شارژر دسترسی داشتید نیز تنها با لمس دکمه روشن و خاموش استامینا، می‌توانید آن را غیر فعال کنید.


در حالت StandBy، شارژ صد در صد شما تا سه روز و نیم دوام می‌آورد. ما برای تست باطری یک فیلم با کیفیت 720P را در حالی که تلفن شارژ کامل بود و نور صفحه نمایش نیز روی 50 درصد تنظیم شده بود، پخش کردیم و در این حالت اکسپریا M توانست 6:40 ساعت دوام بیاورد. در استفاده 3G نیز این تلفن حدود 5:00 ساعت در وب‌گردی دوام آورد.

مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1
قدرت و بازده
تلفن اکسپریا M از یک پردازنده Snapdragon S4 Plus با دو هسته 1 گیگاهرتز و گرافیک Adreno 305 به همراه یک گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. این پردازنده بدون شک به اندازه پردازنده‌های 4 هسته‌ای تلفن‌های گران قیمت پرچمدار همانند xperia Z1 یا Z Ultra قدرت ندارد اما به راحتی از پس اجرای بسیاری از امور روزمره و حتی اغلب بازی‌های اندرویدی بر می‌آید.







جمع بندی
Xperia M تلفن هوشمند ارزان قیمتی است که به نسبت هزینه‌ای که در برابر آن پرداخت می‌کنید، امکانات مناسبی با خود به همراه دارد. کیفیت دوربین دلچسب نیست، ولی امکانات اپلیکیشن دوربین جای خالی کیفیت را تا حدودی پر می‌کند. کیفیت بلندگوها عالی نیست ولی به لطف برنامه‌های پخش موزیک سونی و امکان اتصال هدفون می‌تواند شما را راضی نگاه دارد.

مشخصات گوشی Xperia M Dual‌ سونی + تصاویر 1

معمولا تلفن‌های ارزان قیمت اندرویدی از سرعت پایینی برخوردار هستند و در هنگام اجرای برنامه‌های مختلف مدام با لگ و تاخیر روبرو می‌شوید، اما خوشبختانه در اکسپریا M با چنین مواردی مواجه نخواهید شد و تقریبا همه چیز به نرمی و با سرعت قابل قبولی اجرا می‌شود. در کل سونی با استفاده از امکانات نرم‌افزاری مناسب، سخت افزار مطلوب و ظاهر نه چندان دلربا، میان‌رده‌ای دیگری را به بازار تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت فرستاده است.

Xperia M برای افرادی که به دنبال یک گوشی معمولی با امکانات مناسب و قیمت حدود 600 هزار تومان هستند،گزینه‌ی ایده‌آلی به شمار می‌رود. نسخه دو سیم کارته این تلفن نیز با نام Xperia M Dual و قیمت حدود 650 هزار تومان به فروش می‌رسد.
من از قیافه ی این گوشی خیلی خوشم میاد،ولی میارزه بخرم؟؟؟
لدفا جواب بدیییییییید
(22-02-2014، 20:16)Love song نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
من از قیافه ی این گوشی خیلی خوشم میاد،ولی میارزه بخرم؟؟؟
لدفا جواب بدیییییییید

تو اين رنج قيمت ميخواي كه هنگ نباشه. سرعت بالا دوربين بالا و كلا همه چيزش فوله.

اينه اسمش شايد چيني درجه يك باشه ول محشره.

huawi asend 610
گوشیش بدرد نمیخوره!