انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کی روش : میخواهم مربی تاتنهام شوم.
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرمربی تیم ملی در راه لندن؟
کی روش : میخواهم مربی تاتنهام شوم



كارلوس كروش مي‌خواهد مربي بعدي تاتنهام باشد. بيشتر از تاتنهام اما دلتنگي براي ليگ برتر است كه او را به اين پست علاقه‌مند كرده. بعد از بركناري آندره ويلاش بواش، اسپرز از روز دوشنبه گذشته جست‌وجو براي مربي جديد‌ش را آغاز كرده. كروش 60 ساله با وجود در دست داشتن سمت هدايت تيم ملي ايران كه با آنها به جام جهاني هم رفته در مصاحبه‌اي كه بي‌بي‌سي و سايت ميرور با وي انجام داده گفته به كار در تاتنهام علاقه‌مند است: «مسلم است. تاتنهام باشگاهي است كه خيلي ستايش‌اش مي‌كنم و برايشان احترام زيادي قايل هستم و مي‌خواهم مربي تاتنهام باشم.» او فاش كرده كه در گذشته با دانيل لوي رييس اسپرز روابط دوستانه‌اي داشته كه البته پشت پرده مانده و كسي از آنها باخبر نبوده. چند سال كار در اولدترافورد به‌عنوان دستيار سر الكس فرگوسن مزه شيريني را از كار در ليگ برتر در كام كروش پرتغالي باقي گذاشته. يك دوره از 2002 تا 2003 آنجا كار كرد و بعدش از 2004 تا 2008 در اين تيم مشغول شد.
علاقه‌مندي‌اش به بازگشت به ليگ برتر انگليس هرگز بر كسي پوشيده نبوده و حتي بعد از بركناري استيو كلارك مربي وست برومويچ هم از كروش به‌عنوان يكي از گزينه‌ها نام برده شد كه البته اين تيم شانس چنداني براي حساب كردن روي كروش نداشت ولي حالا كه بحث تاتنهام از تيم‌هاي بلندپرواز ليگ برتري، به ميان آمده وسوسه‌ها براي برگشتن به ليگ برتر براي كروش تا حدي غيرقابل انكار است: «يكي از روياهايم در عالم مربيگري اين است كه به فوتبال انگليس برگردم. من در منچستر خيلي خوشحال و راضي بودم. بهترين و برجسته‌ترين دوران حرفه‌ام را آنجا سپري كردم.»
خالي شدن نيمكت اسپرز در شرايطي كه كروش دوران پرتنشي را در ايران مي‌گذراند نگران‌كننده است. هر چه به هيجانات و فشردگي بازي‌ها و سطح بالاي انتظارات در ليگ برتر عادت دارد از آن طرف با اين محدوديت‌هايي كه در ايران براي كار حرفه‌اي برايش ايجاد شده بيگانه است. مربيان ليگ ايران در آن سطحي كه او انتظارش را داشت با او همكاري نكرده‌اند. فدراسيون فوتبال در عين حال كه ليست بلندبالاي انتظارات را جلوي او قرار داده امكانات مناسب را فراهم نكرده. براي آماده سازي يك تيم براي جام جهاني كروش جز بازيكناني فارغ از بازي‌هاي باشگاهي و چندين بازي دوستانه متناسب با نوع حريفاني كه در جام جهاني با آنها روبرو خواهد شد چه مي‌خواهد؟
اما دو سناريو را بيشتر پيش روي خودش نمي‌بيند تجربيات حرفه‌اي و اروپايي خودش ايجاب كرد كه از فدراسيون بخواهد هر طور هست بازي‌هاي ليگ برتر را تا بيستم فروردين ماه به پايان برسانند تا او با خيال راحت تيم را به اردوي طولاني مدت پيش از جام جهاني ببرد. كاري كه خيلي از تيم‌هاي حاضر در جام جهاني برنامه‌ريزي‌اش را از مدت‌ها قبل كرده‌اند و مي‌خواهند با تيم‌هايي كه سبك بازي‌شان شبيه رقباي همگروهي است مسابقه بدهند. با وجود آن كه اين امكان برايش فراهم شده بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا بزرگترين مانع بر سر راه اوست چرا كه چهار باشگاه حاضر در اين رقابت‌ها تا مراحل بالايي به بازيكنانشان نياز دارند و حاضر به فداكاري براي تيم ملي نشده‌اند. كروش حتي بر خلاف مرام حرفه‌اي سختگيرانه‌اش حاضر شد به آنها اين امكان را بدهد كه در مرحله اوليه اين رقابت‌ها بازيكنان اين چهار تيم در ميان اردوي تيم ملي و باشگاهي‌شان در رفت و آمد باشند اما اين حد از عقب‌نشيني هم نتوانسته حس اعتماد باشگاه‌ها را برانگيزد. همگروهي با آرژانتين، نيجريه و بوسني براي خيلي‌ها در ايران كابوسي است كه فكر كردن به آن از حالا پشت‌شان را مي‌لرزاند اما كروش سطحي از فوتبال را تجربه كرده كه هرگز نمي‌خواهد، با تيمش از پيش باخته به ميدان برود. طرحي كه با هدف آماده‌سازي تيم از لحاظ روحي براي مقابله با رقباي بزرگ داده شده بود.
فدراسيون فوتبال ايران اما روي خوشي را به اين طرح نشان نداد. سابقه اختلافات با فدراسيون به خاطر لغو اردوي شهريور ماه در پرتغال كه حتي به قهر كروش و رفتنش به وطنش منجر شد حتما درس عبرت خوبي برايش شده كه ديگر روي طرح‌هايش پافشاري نكند. راهي كه فعلا فدراسيون پيش پاي كروش گذاشته اين است كه با تمام شدن ليگ اردوي خودش را در جايي كه هنوز هم مشخص نشده بزند و همان برنامه روتيني را در پيش بگيرد كه هر مربي وطني ديگر هم كه روي نيمكت بود دنبال مي‌شد.


كشي: نيجريه در آمريكا اردو مي‌زند


استفن كشي مربي تيم ملي نيجريه قصد دارد براي تمرين‌هاي پيش از جام جهاني تيمش را به آمريكا ببرد. مقامات ورزشي اين كشور قبلا از احتمال اردوزني اين تيم در آرژانتين، كلمبيا يا آمريكا خبر داده بودند اما كشي گفته كه بين انتخاب ميامي يا هوستون مردد است چون مي‌خواهد جايي را انتخاب كند كه آب و هوايش مشابه سائو پائولوي برزيل باشد. كشي مي‌گويد: «من پيشنهاد دادم در آمريكا اردو بزنيم چون موقعي كه به آنجا مي‌رويم هوايش مثل برزيل خواهد بود. چند شهر در آمريكا هستند كه آب و هوايشان مثل برزيل است و همان دماي سائوپائولو را دارند.» يكي از دلايل انتخاب ميامي و هيوستون هم اين است كه در اين شهرها جمعيت مهاجران نيجريه‌اي زياد است. به احتمال قوي ژاپن از حريفان نيجريه در يك بازي دوستانه قبل از جام جهاني خواهد بود چون اين تيم علاقه‌مندي‌اش را براي بازي برابر عقاب‌هاي نيجريه اعلام كرده است. كشي افزود: «وقتي براي قرعه كشي جام جهاني به برزيل رفته بودم به من گفتند كه ژاپن خيلي دوست دارد يك ديدار با تيم ما داشته باشد و ما هم دلمان مي‌خواهد با حريفي مثل پرو بازي كنيم. با توجه به همگروه‌هايمان بايد با تيم‌هايي از همان مناطق جهت آشنايي بيشتر با حريفان مان ديدار كنيم. بايد ديد كه برنامه ديدارهاي دوستانه تيم‌هاي مورد نظر ما چگونه است.»
واا مگه تيم ملی رو دوست ندارهUndecided
این همه ما گفتیم عاشق ایرانیاس
مثل این که چشمش زدیم داره در میره