انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گزارش اشپیگل آلمان از بدرفتاری مرد ایران با لیونل مسی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گزارش اشپیگل آلمان از بدرفتاری مرد ایران با لیونل مسی 1






سایت اشپیگل در گزارشی عنوان همگروهی ایران و آرژانتین در گروه F باعث شد در شبکه فیسبوک حدود 30 هزار هوادار ایرانی اعجوبه و کاپیتان «آلبی سلسته» ‌(آرژانتین) را با حرف‌های خود آزار دهند.

این سایت عنوان کرد وقتی مراسم قرعه‌کشی جام جهانی جمعه شب در سالوادور برزیل به اتمام رسید، 30 هزار ایرانی در فیسبوک با جملاتی که در صفحه شخصی مسی گذاشتند، باعث اذیت وی شدند. این مسئله باعث شد رسانه‌های داخلی ایران از چنین رفتاری انتقاد کنند.

این نشریه ادامه داد: مسی در زبان فارسی به معنای «کوپفر» (مس) است که در زبان عامیانه ایرانیان سخنی در شکل متلک است و برای کم ارزش دادن و ناراحت کردن به کار می‌رود. یکی از کاربران ایرانی فیسبوک به عنوان مثال نوشت: تو مسی کوچولو هستی اما حتی اگر از طلا هم بودی، هیچ شانسی مقابل ما نداشتی!

این نشریه ادامه داد: حتی در برخی از نوشته‌ها به نبرد احتمالی مسی و هاشم بیک زاده (مدافع استقلال) اشاره و نوشته شده است: بیک زاده طوری باید مسی را له کند که در پایان چهر‌ه‌‌ای در فوتبال دستی به نظر بیاید.

مطابق این گزارش اظهارات تند کاربران ایرانی شبکه اجتماعی مذکور حتی متوجه بازیکنان دیگری که در گروه F با ایران همگروه هستند، نیز شده است. به عنوان مثال علیه ادین ژکو مهاجم بوسنی هرزگوین نیز مطالبی درج شده است.

هرچند در خود فیسبوک،‌ کاربرانی بوده‌اند که از این رفتارها اظهار تاسف کرده‌اند.

اشپیگل ادامه داد: حتی فدراسیون فوتبال ایران از رفتار برخی ایرانیان در فیسبوک علیه مسی اظهار تاسف کرده و ملا محمد، مسئول کمیته فرهنگی این سازمان گفت: از این بابت بسیار متاسف هستیم. واقعا نباید این حرکت از کاربران سر می‌زد.

به اعتقاد وی مسی بازیکن استثنایی است که شایسته احترام است.

محمد افزود: کشورمان به خاطر جام جهانی مورد توجه جهانیان است. از این جهت باید رفتار صحیحی داشته باشیم و ضمن حمایت از بازیکنان‌مان  به تیم‌های حریف نیز احترام بگذاریم.