انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توضیحات تکمیلی و تاریخچه تیم ملی فوتبال برزیل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخچه تیم ملی فوتبال برزیل
کشور برزیل در قاری آمریکای جنوبی برترین تیم این قاره و جهان به شمار می رود و تنها تیمی در دنیا محسوب می شود که توانسته است 5 عنوان قهرمانی در جام جهانی را فتح کند و از این نظر موفق ترین تیم ملی و پرقدرترین تیم ملی جهان در تاریخ جام جهانی محسوب می شود.
کنفدراسیون فوتبال برزیل به نام CBF  در سال 1923 به عضو فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) درآمد و همچنین در سال 1916 عضو کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به نام CONMEBOL  درآمد.
برزیل غیر از 5 قهرمانی جهان توانسته است 3 بار عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون ها را به دست آورد و در سطح قاره ای نیز افتخاراتی بی شمار کسب نموده است و میتوان گفت تیم ملی برزیل 75 عنوان بین المللی در تیم جوانان و بزرگ سالان دارد.
تیم ملی برزیل تنها تیمی است در میان تیم های ملی در سطح جهان که توانسته است از زمان شروع مسابقات جام جهانی در سال 1930 همواره در تمامی جام های جهانی تا به امروز شرکت کند و از این لحاظ رکورد دار می باشد و همچنین تیم فوتبال برزیل تا قبل از شروع جام جهانی 2010 همیشه در صدر رنکینگ فیفا حضور داشته است. در سال 2010 جای خود را به تیم فوتبال اسپانیا داد.
تیم ملی فوتبال برزیل تنها تیمی است که توانسته است در 4 قاره مختلف جهان قهرمان جام جهانی شود.

اروپا 1958 سوئد
آمریکای جنوبی 1962 شیلی
2بار در آمریکای شمالی 1970مکزیک و 1994 آمریکا

آسیا 2002 کره و ژاپن

 
- کنایه معمول در مورد فوتبال

انگلیس فوتبال را اختراع کرد و برزیل آن را کامل کرد.
کشور برزیل در سال 2013 میزبان رقابت های جام کنفدراسیون ها و در سال 2014 میزبان رقابت های جام جهانی می باشد و این فرصتی بزرگ برای کشور برزیل است که بتواند 2 افتخار دیگر به خصوص ششمین قهرمانی در جام جهانی را ازآن خود کند.

 

- دوران طلایی تیم ملی برزیل و پله

مربی برزیل وینسته فلوئا در جام جهانی 1958 در سوئد قوانین عجیب و سخت گیرانه ای را در تیم ملی باب کرد از جمله پوشیدن کلاه ، گرفتن چتر ، نکشیدن سیگار ، پوشیدن لباس رسمی ، صحبت نکردن با مطبوعات و ... و تاثیراتی بر عملکرد بازیکنان در طی مسابقات گذاشت. این مربی برزیلی غیر از سخت گیری ها یک روان شناس و یک دندان پزشک به همراه تیم راهی جام جهانی کرد .

 

- جام جهانی 1958 سوئد

تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 1958 با تیم های شوروی سابق (روسیه) ، انگلیس و اتریش هم گروه شد که در بازی اول خود اتریش را با نتیجه 3-0 شکست داد و پس از آن با تساوی 0-0 در مقابل انگلیس متوقف شد و در بازی سوم خود جمهوری شوروی سابق (روسیه) را با نتیجه 2-0 شکست داد تا با 7 امتیاز راهی مرحله پلی آف شود. در اولین بازی خود در مرحله حذفی با نتیجه 1-0 با تک گل پله موفق شد تیم ملی ولز را شکست دهد و به مصاف تیم ملی فرانسه برود و فرانسه را با نتیجه سنگین 5-2 با درخشش پله و زاگالو توانست اولین قهرمانی خود را کسب کند.

 

- جام جهانی 1962 شیلی

تیم ملی فوتبال برزیل با تیم های اسپانیا ، چک اسلواکی و مکزیک در گروه سوم این مسابقات هم گروه شد.
تیم ملی فوتبال برزیل در اولین بازی خود موفق شد با 2 گل زاگالو و پله با نتیجه 2-0 از سد مکزیک عبور کند و دومین بازی خود با نتیجه 0-0 در مقابل چک اسلواکی متوقف شود و در آخرین بازی گروهی خود اسپانیا را با نتیجه 2-1 شکست دهد تا به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند و در مرحله پلی آف تیم ملی انگلیس و شیلی را به ترتیب با نتایج 3-1 و4-2 شکست دهد تا در فینال حریف تیم چک اسلواکی بشود تا با 3 گل آماریدو ، زیتو و واوا با نتیجه 3-1 تیم چک اسلواکی را شکست دهد.
آقای گل این رقابت ها مهاجم برزیل به نام گارنیکا با 4 گل زده بود.


 

- افتخارات تیم ملی فوتبال برزیل

جام جهانی

    قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸
    قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲
    قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۷۰
    قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴
    قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲
    نایب قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۵۰
    نایب قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸

    مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۳۸
    مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸

کوپا آمریکا

    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۱۹
    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۲۲
    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۴۹

    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۸۹
    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۹۷
    قهرمان کوپا آمریکا ۱۹۹۹
    قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۰۴
    قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۰۷

بازی‌های المپیک تابستانی

    نایب قهرمان المپیک تابستانی ۱۹۸۴
    نایب قهرمان المپیک تابستانی ۱۹۹۸
    نایب قهرمان المپیک تابستانی ۲۰۱۲
    مقام سوم المپیک تابستانی ۱۹۹۶
    مقام سوم المپیک تابستانی
۲۰۰۸