انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توضیحات تکمیلی و تاریخچه تیم ملی فوتبال ایتالیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخچه تیم ملی فوتبال ایتالیا
کشور ایتالیا در جنوب اروپا قرار داشته و پایتخت آن شهر رم می باشد. این کشور به صورت شبه جزیره بوده و دارای دو جزیره به نام های سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه می باشد. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته در صنعت و در فوتبال به شمار می آید.
تیم ملی فوتبال این کشور توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا با نام FIGC  هدایت می شود . تیم ملی فوتبال ایتالیا تا به حال توانسته است 4 بار در سال های 1934 ، 1938 ، 1982 و 2006 عنوان قهرمانی  جام جهانی فوتبال دست یابد و بعد از تیم ملی فوتبال برزیل موفق ترین تیم دنیا به حساب می آید.

از بازیکنان معروف ایتالیا می توان پائولو مالدینی ، فرانچسکو توتی ، الساندرو دل پیرو ، دینوزوف ، روبرتو باجو ، فابیو کاناوارو ، کریستین ویری ، فیلیپو اینزاگی ، الساندرو نستا ، جان لوئیجی بوفون و پائولو روسی نام برد که همگی در بهترین تیم های اروپا بازی کردند.
تیم ملی ایتالیا مشکلات عمده ای در برگزاری رقابت های داخلی خود موسوم به کالچیو سری A  و سری B دارد و با شکل گیری باند های مافیایی لطمه زیادی به فوتبال این کشور در سال های اخیر وارد کرده است که جبران آن نیاز به زمان زیادی دارد و باشگاه های بزرگ کشور ایتالیا دچار مشکلات و ضرر های مالی بزرگ شده اند .


 

- جام ملت های اروپا 1968 ایتالیا
تیم ملی فوتبال ایتالیا تا کنون فقط یک بار طعم قهرمانی را در جام ملت های اروپا چشیده و آن هم مربوط به سال 1968 میلادی که میزبانی این رقابت ها را به عهده داشته به این مهم دست یافت ، ایتالیا توانست در این رقابت ها تیم های شوروی و یوگوسلاوی را در بین 4 تیم شرکت کننده شکست دهد و خود را قهرمان این رقابت ها معرفی کند.


تیم های آث میلان و اینتر میلان دو تیم بزرگ این کشور در شهر میلان واقع شده و از مشخصه های فوتبال ایتالیا به حساب می آیند و بازی های این 2 تیم جزء اولین دربی دنیا به حساب می آید.
تیم های میلان و اینتر در رقابت های داخلی و رقابت های بین المللی توانسته اند افتخاراتی برای خود و کشور ایتالیا به دست بیاورند اما در چند سال اخیر تیم های میلان ، اینتر و یوونتوس حرف های زیادی برای گفتن در سطح اروپا نداشتند و با اعتراض شدید هواداران خود رو به رو شدند. در رقابت های لیگ کشور ایتالیا می توان تیم های یوونتوس ، آث میلان ، اینتر میلان ، آث رم ، لاتزیو و فیورنتینا را پر قدرت ترین و با افتخار ترین تیم های لیگ کالچیو نام برد .