انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توضیحات تکمیلی و تاریخچه تیم ملی فوتبال هلند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخچه تیم ملی فوتبال هلند
فدراسیون فوتبال کشور هلند از سال 1905 فعالیت خود را آغاز کرد و نام این فدراسیون ره به نام KNVB به معنی فدراسیون فوتبال سلطنتی هلند نام گذاری کردند.
تیم ملی هلند به تسلط بر بازی فوتبال و فوتبال مدرسه ای معروف است . تیم ملی هلند تا به حال 3 بار در سالهای 1974 - 1978 و 2010 به فینال جام جهانی در مقابل تیم های آلمان غربی ، آرژانتین و اسپانیا رسیده است ؛ اما هیچگاه دستش به جام نرسیده .
تیم ملی هلند در دهه 70 میلادی دوران اوج فوتبال خود را سپری کرد و یکی از پر قدرتمند ترین تیم های جهان محسوب می شد .
تیم ملی هلند اولین بازی رسمی خود را آپریل 1905 در برابر تیم ملی بلژیک انجام داد که با نتیجه 4-0 به صود خود پایان یافت . بازیکنان تیم ملی هلند را در این بازی 5 عضو کمیسیون فدراسیون فوتبال هلند انتخاب کردند تا در مقابل تیم بلژیک به میدان بروند . این بازی پس از 90 دقیقه تلاش با نتیجه 1-1 به پایان رسید و بازی به وقت های اضافه کشیده شد و ادینو بازیکن تیم ملی هلند با زدن 3 گل توانست نتیجه بازی را 4-1 به سود هلند به پایان برساند . 
انقلاب فوتبال در دهه 70 میلادی
در بین سالهای 1970 و 1980 تیم ملی فوتبال هلند انقلابی عظیم در ساختار فوتبال را انداخت و گام های بزرگی برای گسترش فوتبال در سطح جهان توسط بازی ساز مطرح خود یوهان کرایف و مربی تیم به نام رینوس میشل برداشت ، همچنین تیم های باشگاهی آژاکس و فاینورد که با احداث مدرسه فوتبال خود کمک شایانی به پیشرفت فوتبال در سطح اروپا و جهات نمودند .

 

- جام جهانی 1974 آلمان
تیم ملی هلند در جام جهانی با تیم های سوئد ، بلغارستان و اروگوئه هم گروه شد که با پیروزی در مقابل اروگوئهو بلغارستان و تساوی در برابر سوئد در گروه C این رقابت ها با 7 امتیاز از گزوه خود صعود کرد و در مرحله پلی آف در مقابل تیم ملی آرژانتین با پیروزی پر گل 4-0 این تیم را از پیش رو برداشت و حریف تیم ملی آلمان شرقی در مرحله بعد شود که با نتیجه 2-0 تیم آلمان شرقی را مغلوب کرد و حریف تیم پر قدرت برزیل شد و برزیل را با 2 گل شکست داد و برای اولین بار راهی فینال این رقابت های بزرگ شد . اما در فینال با نتیجه 2-1 از آلمان غربی شکست خورد تا رویای به دست آوردن جام را از سر پراند . 

 

- جام جهانی 1978 آرژآنتین
در سال 1978 هلند بار دیگر خود را در فینال جام جهانی دید . تیم ملی هلند این بار در مرحله گروهی با تیم های پرو ، اسکاتلند و ایران هم گروه بود . در اولین بازی خود در 3 ژوئن 1978 ایران را با نتیجه 3-0 شکست داد و در بازی مقابل پرو تن به تساوی داد و در مقابل تیم ملی اسکاتلند با نتیجه 3-2 شکست خورد و با 4 امتیاز از گروه خود صعود کرد .
تیم ملی هلند در مرحله پلی آف ، اتریش را 5-1 و آلمان را در ضربات پنالتی و ایتالیا را 2-1 شکست داد و باز هم به فینال راه یافت اما این بار در مقابل تیم کشور میزبان رقابت ها تیم ملی آرژانتین که با نتیجه 3-1 مقلوب شد . و این بار هم دستش از جام کوتاه ماند .

 

- جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی
تیم ملی هلند در سال 2010 با تیم های ژاپن ، دانمارک و کامرون هم گروه شد و با 9 امتیاز از گروه خود به مرحله پلی آف صعود کرد و در مرحله بعد مقابل اسلونی با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید و همچنین تیم ملی برزیل را هم با همین نتیجه مقلوب کرد و در نیمه نهائی با تیم ملی اروگوئه که یکی از شگفتی های این جام لقب گرفته بود را با نتیجه 3-2 شکست داد و برای سومین بار پا به فینال این رقابت ها گذاشت و باز هم ناکامی های هلند در فینال جام جهانی پایانی نداشت و در وقت های اضافه با تک گل اینیستا هافبک تیم ملی اسپانیا شکست را پذیرا شد .
- بزرگان تاریخ فوتبال تیم ملی هلند
از بزرگان فوتبال هلند را میتوان کریک اسمیت ، یوهان کرایف ، لنسترا ، ویکز ، رود گلیت ، فان باستن ، فرانک ریکارد ، دنیس برگکمپ ، پاتریک کلایورت ، مارک اورمارس ، فرانک دی بوئر و ادگار داویز نام برد.
- افتخارات تیم ملی فوتبال هلند
1 بار قهرمانی در جام ملت های اروپا در سال 1988
4 بار مقام سومی در رقابت های جام ملت های اروپا
3 بار نائب قهرمانی جام جهانی در سال های 1974 ، 1978 و 2010
1بار چهارمی جهان در جام جهانی در سال 1998