انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توضیحات تکمیلی و تاریخچه تیم ملی فوتبال فرانسه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تاریخچه تیم ملی فوتبال فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه در سال 1904 به عنوان عضو رسمی فیفا شناخته شد. اولین بازی رسمی و بین الملی خود را در تاریخ 1 می 1904 مقابل تیم ملی بلژیک برگزار کرد که با تساوی 3-3 به پایان رسید .
در سال 1919 تیم ملی فرانسه خود را به فدراسیون فوتبال فرانسه تبدیل کرد .
تیم ملی فرانسه توانست به عنوان ششمین تیم ملی که در خاک خود قهرمان جام جهانی شده نام خود را ثبت کند.

 

- جام جهانی 1930 اروگوئه
تیم ملی فوتبال فرانسه به همراه تیم ملی مکزیک اولین بازی جام جهانی را انجام دادند ، که این بازی با نتیجه 4-1 به سود فرانسه به پایان رسید .تیم ملی فرانسه در گروه A این مسابقات به همراه تیم های شیلی ، آرژانتین و مکزیک قرار گرفت و پس از پیروزی در مقابل مکزیک، در مقابل تیم های آرژانتین و شیلی تن به شکست داد و از رقابتها حذف شد

- جام جهانی 1998 فرانسه

کشور فرانسه برای دومین بار به عنوان میزبان رقابتهای جام جهانی فرانسه انتخاب شد و این رقابتها از 10 ژوئن تا 12 جولای 1998 برگزار شد .
تیم فرانسه پس از هم گروهی با تیم های دانمارک ، آفریقای جنوبی و عربستان صعودی توانست به عنوان تیم اول از گروه خود به مرحله پلی آف صعودکند و با تیم ملی پاراگوئه در یک شانزدهم به مصاف رفت و با نتیجه 1-0 پیروز میدان شد و در مرحله یک هشتم تیم ملی ایتالیا را در ضریات پنالتی با نتیجه 4-3 شکست داد و پا به نیمه نهایی این رقابتها گذاشت و در جایی که شگفتی جام جهانی تیم ملی کروواسی قرار داشت . فرانسه در یک بازی نفس گیرموفق شد کروواسی را با نتیجه 2-1 شکست دهد تا برای اولین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کند. از سوی دیگر تیم ملی برزیل با غلبه بر تیم ملی هلند در نیمه نهایی پا به فینال گذاشت تا بتواند پنجمین قهرمانی خود را کسب کند اما در یک بازی هیجان انگیز از سوی هر دو تیم این تیم فرانسه بود که توانست برزیل را با نتیجه سنگین 3-0 شکست دهده و برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

- رقبای سنتی تیم ملی فرانسه    
از رقبای سنتی تیم ملی فرانسه را می توان تیم های بلژیک ، برزیل ، انگلیس و آلمان را نام برد .

 

- ورزشگاه خانگی تیم ملی فرانسه
ورزشگاه اختصاصی تیم ملی فرانسه ورزشگاه استاد دوفرانس با گنجایش 81.338 نفر می باشد که این ورزشگاه شاهد بازی های جام جهانی 98 فرانسه و فینال این رقابتها بین فرانسه و برزیل بوده است .

 

- زین الدین زیدان
زیدان به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال در جهان شناخته می شود و به یک اسطوره در فوتبال تبدیل شده است . زیدان درتاریخ فوتبالی خود توانسته است 3 بار در سال های 1998 ، 2000 ، 2003 بهترین بازیکن سال جهان و یک بار هم به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شود و پس از میشل پلاتینی دومین فوتبالیست تاریخ فرانسه را به خود اختصاص داده است . زیدان برای کشور فرانسه و فوتبال فرانسه به نماد افتخار تبدیل شده است.

 

- ستارگان تیم ملی فوتبال فرانسه از ابتدا تا کنون
ژیان نیکولاس ، ژیان وینسنته ، جاست فونتانه ، ژان پیر پاپن ، میشل پلاتینی ، لوران بلان ، دیدیه دشان ، بیسنته لیزارازو ، فابین بارتز ، مارسل دسایی ، ویلتورد ، دیوید ترزگه ، یوری ژورکائف ، زین‌الدین زیدان ، لیلیان تورام ، پاتریک ویرا ، تیری آنری ، پیرس ، اریک آبیدال ، فلورن مالودا ، سمیر نصری ، فیلیپه مکسز ، فرانک ریبری و ...

 

- افتخارات تیم ملی فوتبال فرانسه
جام جهانی :
1 بار قهرمانی در سال : 1998
1 بار نایب قهرمانی در سال : 2006
2 بار مقام سومی در سال های : 1958 ، 1986
1 بار مقام چهارمی در سال : 1982
جام ملت های اروپا :
2 بار قهرمانی در سال های : 1984 ، 2000
جام کنفدراسیون‌ها :
2 بار قهرمانی در سال های : 2001 ، 2003