انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مدیران عامل اپل و سامسونگ به تفاهم نرسیدند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
واحد خبر mobile.ir : مذاکره رو در روی Tim Cook -- مدیر عامل اپل -- و Choi Gee-Sung -- مدیر عامل سامسونگ که در معیت تیم هایی از دو کمپانی انجام شد ظاهراً بدون سازش و تفاهمی مشخص پایان پذیرفت.

این مذاکرات به دعوت قاضی دادگاه ناحیه ای شمال کالیفرنیا برای حل و فصل اختلافات دو کمپانی بر سر مسائل مرتبط با مالکیت معنوی و حق اختراع در سانفرانسیسکو انجام پذیرفت.

گزارش Florian Mueller -- نویسنده Foss Patents که دادگاه های مرتبط با مسائل حق اختراع دو کمپانی را از نزدیک دنبال می کند -- حاکی از آن است که این مذاکرات طی 9 ساعت در روز دوشنبه 21 می (2 خرداد) و 7 ساعت در روز سه شنبه (3 خرداد) انجام پذیرفته و ظاهراً تفاهمی را در بر نداشته است.

Korea Times نیز که به نظر می رسد منابع اطلاعاتی خوبی را در سامسونگ در اختیار دارد به نقل از یک منبع آگاه اعلام نمود که مذاکرات Tim Cook و Choi Gee-Sung بدون رسیدن به تفاهمی روشن به پایان رسیده است.

بدین ترتیب اپل و سامسونگ باید منتظر دادگاهی دیگر در پایان ماه جولای باشند و اگر باز هم تفاهمی صورت نپذیرد ممکن است دادگاه مجبور به از سر گیری دادرسی ها در سال آینده گردد.

Tim Cook and Choi Gee Sung
مدیران عامل اپل و سامسونگ به تفاهم نرسیدند 1
Korea Times به این نکته نیز اشاره نموده که اپل هنوز بزرگترین خریدار تراشه های ساخته شده توسط سامسونگ است و برای خرید 11 میلیارد دلار صفحات نمایش LCD، تراشه های حافظه و دیگر قطعات الکترونیکی ساخت سامسونگ در سال 2012 با این کمپانی به تفاهم رسیده است.

با توجه به عمق روابط دو کمپانی به نظر می رسد هرچند آن ها در رقابتی تنگاتنگ در بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها قرار دارند، اما تفاهمی دو طرفه که بتواند جلوی خدشه دار شدن روابط میان این دو غول فناوری را بگیرد می تواند به نفع هر دو تمام شده و جلوی نزاعی فرسایشی را بگیرد -- نزاعی که سرمایه های آنها را به جای مصرف در بخش تحقیق و توسعه به دادگاه ها و جیب وکلای حق اختراع سرازیر خواهد کرد.