انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خشن ترین سلاح های انفرادی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، سلاح های سبک در چند قرن اخیر به بخش جدایی ناپذیر از درگیری های مسلحانه در سرتاسر دنیا تبدیل شده اند. از یک سرقت مسلحانه در یک بانک تا یک جنگ تمام عیار میان دو ارتش ، سلاح های سبک از جمله جنگ افزارهایی هستند که در درگیری ها حضور دارند. در حقیقت می توان گفت که سلاح های سبک بیش از هر نوع سلاح دیگری تا به امروز موجب مرگ انسان ها شده است.

بسیاری تصور کرده اند که بمب های اتمی و یا بمب افکن های بزرگ هستند که بیشترین انسان را کشته اند ، اما نگاهی به بسیاری از درگیری هایی که در سالهای اخیر به مرگ تعداد زیادی انسان منجر شده است مشخص می کند که نه سلاح های بزرگ و نیرومند مثل بمب ها و موشکها و بلکه سلاح های سبک هستند که انسان ها را در سرتاسر جهان به قتل می رسانند. در این مطلب شما را با تعدادی از سلاح های سبک جدید و یک تیربار قدیمی اما همچنان موثر آشنا کنیم.

سلاح هجومی HK 416

خشن ترین سلاح های انفرادی 1
این سلاح هجومی یک محصول مشترک بین آمریکا و آلمان است و بر پایه سری سلاح ام 16 ساخته شد است. این سلاح در حقیقت بر اثر تجربیات بدست آمده در جنگهای عراق و افغانستان تکمیل شده است و اکنون توسط نیروهای ویژه آمریکا و ارتش نروژ مورد استفاده قرار می گیرد. ایسن سلاح با خشاب های 30 تیر با کالیبر 5.56 میلی متری مجهز شده و توانایی شلیک در حالت تک تیر و اتوماتیک را دارد. به نظر می رسد که تجربیات حاصل از کشتار در عراق و افغانستان به خوبی در این سلاح لحاظ شده باشد.

FN2000
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
شاید برای بسیاری جای تعجب باشد اما کشور بلژیک یکی از بزرگترین تولید کنندگان سلاح های سبک در جهان است. شرکت اسلحه سازی " FN Herstal" در این کشور از جمله بزرگترین تولید کنندگان سلاح سبک در جهان است. طرح FN FAL ساخت این شرکت از دهه 50 میلادی به این سو در بیش از 70 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از نبردهای آفریقا و آمریکای لاتین به مرگ انسان های بسیاری منجر شده است. اما برای سالهای آینده این شرکت با طرح متفاوت " FN2000" به میدان آمده است. این سلاح که از فناوری بولپاپ یعنی خشاب در عقب قبضه بهره می برد سلاحی کوتاه و سبک و ایده آل برای آدمکشی در قرن بیستم و یکم است!!!

تیربار MG3
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
این سلاح آلمانی ساخت شرکت HK یکی از مشهورترین تیربارهای جهان است که بر پایه سلاح معروف MG42 در جنگ دوم جهانی تکمیل شده است. این تیربار در بسیاری از نبردهای نیمه دوم قرن بیستم حضور داشته است و به مرگ انسان های زیادی منجر شده است. این تبربار با نوار فشنگ و یا خشاب های 100 یا 200 گلوله ای تغذیه می شود. با کمی انحراف از بحث باید به شما بگوییم که کشور آلمان که از جمله طرفهای شکست خورده در جنگ دوم جهانی بوده و هنوز هم با بسیاری از محدودیت های ناشی از آن شکست دست و پنجه نرم می کند در حال حاضر و پس از ایالات متحده آمریکا دومین صادر کننده بزرگ اسلحه در جهان است.

تفنگ تک تیرانداز AS 50
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
این سلاح تک تیر انداز ساخت شرکت انگلیسی " Accuracy International" است. هدف از ساخت این سلاح تک تیرانداز با کالیبر 12.7 میلی متر هدف قرار دادن افراد دشمن در فاصله ای نزدیک به 2 کیلومتر است. گلوله به کار رفته در این سلاح توانایی نفوذ به انواع خودروهای نظامی و حتی از کار انداختن بالگردها را نیز دارد. این سلاح در عراق و افغاستان نیز مورد استفاده قرار گرفته امروزه بیشتر توسط نیروهای ویژه دنیا جهت عملیات های ترور اشخاص مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

سلاح های هجومی سری AK
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
بدون هیچ شک و شبه باید از سری سلاح های هجومی AK ساخت روسیه به عنوان معروفترین سلاح گرم در تاریخ بشریت نام برد. در بسیاری از نبردهای نیمه دوم قرن بیستم و 12 سال گذشته از شروع قرن جدید در هر گوشه از جهان وجود دارد و بنا بر نظر کارشناسان بیش از هر سلاح گرم دیگری تاکنون به مرگ انسان ها منجر شده است. سادگی کارکرد و مقاومت مثال زدنی در برابر شرایط سخت از این سلاح یک ماشین آدم کشی ایده آل ساخته است. در سالهای اخیر مدلهای بسیار زیادی از سری AK به بازار آمده است که جدیدترین آنها AK-12 نام دارد. در سلاح های جدید سری AK از مواد پلاستیکی و پلیمری استفاده شده است تا وزن آن بسیار کاهش پیدا کند. این سری از سلاح ها عموما با خشاب های 30 تیر و با کالیبرهای 7.62 و یا 5.54 به بازار عرضه شده اند.


---------------------
منبع:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشرق نیوز























با حال ترینش تفنگ تک تیرانداز AS 50 بود!
من كلا فقط با سلاح هاي تك تيره اتوماتيك حال ميكنم!Sleepy

وليFN2000 هم چيز خفنيه!
fn2000وتیر بار mg3وas 59 از همشون باحال تر بودنSleepy

منم میخوامـــــــــBig Grin
برادر من کپی کردی اصلا فکر هم نکردی!!!
سلاح STG44 یا همان Sturmgewehr44 تقریبا میشه گفت بنا بر در نظر گرفتن زمان تولید اش از تمامی این سلاحها قدرتمند تر بوده است
یا ساده تر K98 یا همان برنوی خودمون برد مفیدش از همه این سلاحهایی که اینجا اسم برده شده بیشتره

علاوه بر این MG34 سلاح انفرادی نیست
MG34 به سرعت جای خود را به MG42 داد و MG42 خیلی خیلی خیلی تکمیل تر از MG34 هست پس جای اونم خالی یه

M16 از جمله برترین سلاحهای حال حاضر هست که بازم توی این لیست نیست

کلا این لیست ؛ کامل نیستUndecidedSleepy
نقل قول: برادر من کپی کردی اصلا فکر هم نکردی!!!
سلام دوست عزیز
خوشحالم که پستم مورد توجهتون قرار گرفته و ممنون که نظر دادی...
اما در مورد کپی کردن این مطلب درسته حق با شماست من این مقاله رو از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این صفحه از سایت مشرق نیوز کپی کردم و البته پایین مقاله هم منبعش رو نوشتم اما در مورد اینکه به قول شما کپی کردم و اصلا فکر نکردم! اتفاقا بر خلاف نظرتون من هر وقت بخوام مطلبی رو از سایتی کپی کنم اونی رو کپی میکنم که خودم تا اندازه ای در موردش اطلاعات داشته باشم و در این مورد به نظرم تمام مطالب این مقاله درسته و حاضرم با مدرک ثابتش کنم ،جدا از این معتبر بودن منبع مقاله هم مهمه و اینکه نویسندش چه کسی باشه،همانطورکه خودتون هم حتما میدونید بخش دفاع و امنیت سایت مشرق نیوز افراد خبره ای در این زمینه داره که اطلاعات نظامی بالایی دارند و اغلب به عنوان مرجع در بقیه سایتهای نظامی مقالاتشون استفاده میشه! خودتون میتونید منبع بودن این سایت رو در پایین اکثر مقالات سایتهای نظامی معتبر ببینید...

نقل قول: سلاح STG44 یا همان Sturmgewehr44 تقریبا میشه گفت بنا بر در نظر گرفتن زمان تولید اش از تمامی این سلاحها قدرتمند تر بوده است

STG44 در زمان خودش سلاح خیلی قوی و موثری بوده و از اون به عنوان اسلحه ای نام میبرند که بیشتر سلاح های امروزی از روی اون ساخته شده به عوان مثال اسلحه کلاشنیکف روسی که در جنگ ایران و عراق زیاد از اون استفاده شد از روی این سلاح ساخته شده ولی باید توجه داشته باشید که اس‌تی‌جی ۴۴ در سال 1342 و در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده!!! و نمیتونید اون رو با FN2000 که از جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح هاست مقایسه کنید !

سلاح STG44
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
توضیحات : اس‌تی‌جی ۴۴ (تفنگ هجومی مدل ۱۹۴۴) اولین تفنگ هجومی دنیا بود. این تفنگ در سال ۱۹۴۲ در آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم تولید شد. طراحی تفنگ‌های هجومی (تفنگهای اتوماتیک با فشنگ متوسط همچون کلاشنیکف) که امروزه به سلاح اصلی غالب ارتش‌های دنیا تبدیل شده‌اند بر اساس این تفنگ انجام گرفت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع


نقل قول: یا ساده تر K98 یا همان برنوی خودمون برد مفیدش از همه این سلاحهایی که اینجا اسم برده شده بیشتره

این اسلحه هم از جمله اسلحه هاییه که قبل از جنگ جهانی دوم تولید شده و حتی در جنگ جهانی دوم هم مورد استفاده قرار گرفت!!! نمیدونم منظورتون از مقایسش با این سلاحها چیه ! ولی جالبه بدونید این اسلحه سال 1924 تولید شده و یه اسلحه گلنگدنیه به نظر خودتون قابل مقایسه با اسلحه های توضیح داده شده تو این مقاله هست!حتی عشایر ایران هم که قبلا از برنو استفاده میکردند حالا کلاش دارن و برنو برا اونا هم قدیمی شده!
مشخصات برنو :
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
بـِرنو (به چکی: vz. 24) تفنگی گلنگدنی از خانواده موزر ژ۹۸ است که پس از جنگ جهانی اول در چکسلواکی طراحی و بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۴۲ در این کشور تولید شد.
کالیبر برنو مثل دیگر تفنگ‌های موزر ۷٫۹۲ میلی‌متر است و از فشنگ‌های موزر ۷٫۹۲x۵۷ استفاده می‌کند. طول لوله آن ۶۰ سانتی‌متر است که در مقایسه با موزر ۹۸ پانزده سانتی‌متر کوتاه‌تر و خوش‌دست‌تر است. مبنای نظری انتخاب لوله کوتاه‌تر این بود که کوتاه شدن تفنگ تاثیر بسیار کمی خصوصیات بالیستیکی گلوله در بردهای متعارف جنگی می‌گذارد اما کاربردپذیری و خوش‌دستی آن را بسیار افزایش می‌دهد.
واژه vz. -که در نام دیگر تفنگ‌های چکسلواکی نیز دیده می‌شود- مخفف واژهٔ چکی vzor به معنی مدل است و ۲۴ نیز به سال آغاز تولید و انتخاب این تفنگ به عنوان سلاح سازمانی نیروهای مسلح چکسلواکی اشاره دارد. برنو نیز نام شهری است که یکی از کارخانه‌های اصلی تولید این تفنگ در آن قرار داشت و تفنگ‌های ارتش ایران در آن‌جا تولید می‌شد.
برنو علاوه بر چکسلواکی در کشورهای دیگری همچون رومانی، تایلند، چین، گواتمالا، اکوادور، ترکیه، بولیوی و ایران نیز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر تفنگ‌هایی که به سفارش کشورهای آمریکای جنوبی تولید شدند با کالیبرهای ۷x۵۷ موزر اسپانیایی و ۷٫۶۵x۵۳ آرژانتینی ساخته می‌شدند. پس از اشغال چکسلواکی توسط آلمان در سال ۱۹۳۸ کارخانه‌های تولید این تفنگ به دست آلمانی‌ها افتاد و تولید آن با توجه به شباهت بسیار به تفنگ‌های موزر ژ۹۸ و کارابینر ۹۸ ادامه یافته و تفنگ‌های موجود به راحتی وارد ارتش آلمان شده و در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفتند.
برنو کوتاه با نام چکی vz. 33 مدل کوتاه‌تر و سبک‌تر برنو است که تولید آن از سال ۱۹۳۳ آغاز شد و تفاوت جزئی با کارابینر ۹۸ سلاح سازمانی ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم دارد. در این مدل وزن سلاح از ۴٫۲ به ۳٬۳۵ کیلو و طول آن از ۱۱۰ سانتی‌متر به ۱۰۰ سانتی‌متر کاهش یافته‌است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع


نقل قول: علاوه بر این MG34 سلاح انفرادی نیست
MG34 به سرعت جای خود را به MG42 داد و MG42 خیلی خیلی خیلی تکمیل تر از MG34 هست پس جای اونم خالی یه
دوست عزیز در این مورد هم اشتباه میکنید ، مسلسلها و تیربارها در رده سلاحهای انفرادی قرار میگیرند!
نام درستش همون MG3 هستش نه MG34 ! و در واقع MG3 رو از روی MG42 ساختن نه برعکسش که شما گفتین و ام ژ3 به مراتب قویتر از ام ژ42 هستش
مشخصات MG3 :
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
ام‌ژ۳ (MG3) مسلسل چندمنظوره ساخت شرکت آلمانی راینمنتال است که در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بر اساس تیربار متوسط ام‌ژ ۴۲ طراحی شده و به عنوان مسلسل استاندارد ارتش آلمان معرفی شد. این تیربار که از فشنگ پرقدرت ۷٫۶۲ میلی‌متری ناتو استفاده می‌کند و کماکان در ارتش آلمان و چندین کشور دیگر به عنوان سلاح حمایتی جوخه و مسلسل خودروهای نظامی استفاده می‌شود. قابلیت حمل‌ونقل، استحکام، دقت بالا، اعتمادپذیری، چندکارگی و سادگی استفاده و نگهداری باعث شده تا ام‌ژ۳ در واحدهای نظامی مختلف کشورهای متعددی مورد استفاه قرار گیرد. این سلاح علاوه بر آلمان در کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، پاکستان، یونان، مکزیک، ایران و سودان نیز با مجوز سازنده آلمانی تولید می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع


نقل قول: M16 از جمله برترین سلاحهای حال حاضر هست که بازم توی این لیست نیست
کلا این لیست ؛ کامل نیست
در مورد ام16 حق با شماست و سلاح خیلی پیشرفته و کاملیه به قول شما جاش تو این مقاله خالیه ولی اگه مقاله رو دوباره به دقت بخونید نویسنده اولش گفته که : ( در این مطلب شما را با تعدادی از سلاح های سبک جدید و یک تیربار قدیمی اما همچنان موثر آشنا کنیم) پس جدا از ام16 که شما گفتید اسلحه های زیادی هست که جاش تو این لیست خالیه و مهمتر اینکه اسلحه HK 416 که اول مقاله هستش از روی همین ام 16 که شما میگین ساخته شده و در حقیقت ورژن جدید همین سلاحه و به همین دلیل نویسنده از ام 16 که قدیمی تر از این HK416 هستش نامی نبرده.
مشخصات ام 16 :
خشن ترین سلاح های انفرادی 1
ام۱۶ با نام رسمی تفنگ کالیبر ۵٫۵۶ ام۱۶ نام سلسله تفنگ‌های خودکار و نیمه‌خودکار مجهز ساخت شرکت کلت و تحت امتیاز ارتش ایالات متحده آمریکا است. ام۱۶ که در طبقه تفنگ‌های تهاجمی (تفنگ‌های مخصوص جنگ که از فشنگ اندازه متوسط استفاده می‌کنند) است دارای چند نسل مختلف می‌باشد که مدلهای ام۱۶/آ۱، ام۱۶/آ۲، ام۱۶/آ۳، ام۱۶/آ۴ را شامل می‌شوند.
این تفنگ در ابتدا با نام ای‌آر-۱۵ (AR-۱۵) شناخته می‌شود و از سال ۱۹۶۳ برای جنگ در جنگل‌های ویتنام وارد ارتش آمریکا شد و از سال ۱۹۶۹ جای ام۱۴ را به عنوان سلاح سازمانی استاندارد ارتش آمریکا در جنگ ویتنام گرفت. یک سال بعد در ۱۹۷۰ سلاح سازمانی ارتش آمریکا در ایالات متحده، اروپا و کره‌جنوبی هم از تفنگ پرقدرت‌تر و بزرگ‌تر ام۱۴ به ام۱۶ تغییر کرد. ام۱۴ از فشنگ‌های پرقدرت ناتو با کالیبر ۷٫۶۲ و طول ۵۱ میلی‌متر استفاده می‌کرد اما فشنگ مخصوص ام۱۶ فشنگ متوسط ۵٫۵۶x۴۵ میلی‌متری است. سلاح‌های مختلف خانواده ام۱۶ جنگ ویتنام به این سو سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکا به شمار می‌روند.
از سال ۲۰۱۰ ام۱۶ جای خود را به عنوان سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکا به تفنگ کارابین ام۴ واگذار کرده که در واقع نسخه کوتاه شده ام۱۶ آ۲ است.
دقت و نواخت تیر (تعداد شلیک در دقیقه) ام۱۶، بالاتر از تفنگ‌های رقیبی همچون ژ۳، اف‌ان فال و کلاشینکف است. کالیبر مسلسل ام۱۶، ۵٫۵۶ است و به روش غیر مستقیم توسط گاز باروت حاصل از شلیک مسلح می‌شود و سیستم قفل گلنگدن آن بصورت چرخ‌دنده‌ای طراحی شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع


بازم ممنون از توجهتون و خوشحال میشم بیشتر از نظراتتون استفاده کنم.






























سلام بابت مطالب خوبت دمد گرم اما چرا همیشه میگی G-3ما در ارتش خیلی وقته از G-4استفاده میکنیم درباره این سلاح بنویسWink
fn2000 از همش جالب تر بود ولی بیشتر از همه ازHK 416 خوشم میاد
جالبه ولی بیشتر انتظار داشتم چیزی مثل آتش اندازان آمریکا در جنگ جهانی باشه انسان هایی که جا خورده بودنو زنده زنده کباب میکردBig Grin
در مورد اسلحه تک تیرانداز barret یه مطلب برو دمت گرم
صفحه‌ها: 1 2