انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: در دربی رفت استقلالی ها با خطا بازی را خراب کردند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رضا فروزانی یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس درباره شرایط  این تیم در جدول رده بندی گفت:«وقتی آن بالا هستی، زیاد هدف قرار می‌گیری، زیاد توی چشم هستی. چه رسانه‌ها و چه مردم و هوادارانتان روی شما زوم می‌کنند. اینها ممکن است تمرکز را بر هم بزند. بازیکن باید اینها را تجربه کند. ما در میان نفراتمان کسانی را داشتیم که چنین تجربه‌ای نداشتند، بعضی هم در تیم مورد توجهی مثل پرسپولیس با این تجربه روبرو نشده بودند. آن چند هفته فرصت خوبی بود و حالا با یک ریکاوری محکم‌تر برمی‌گردیم.»

وی ادامه داد:«ما اعتقاد داریم در میان مدعیان در نهایت رقابت اصلی بین پرسپولیس و استقلال خواهد بود. استقلال در هفته آینده شرایط حال حاضر ما را پیدا می‌کند. ما در این سه هفته، سخت‌ترین مرحله لیگ را پشت سر می‌گذاریم. شخصا اعتقاد دارم اینکه روز آخر در اهواز بازی می‌کنیم خیلی هم بد نیست چون استقلال اهواز نمی‌تواند در خانه‌اش بازی کاملا بسته و تخریبی انجام بدهد. در این میان بازی‌های سخت استقلال تقریبا همزمان با بازی‌های آسیایی آنها خواهد شد.»

فروزانی درباره اینکه آیا جدا از سنگینی بازی‌ها، بر هم خوردن تمرکز بازیکنان را در از دست دادن صدر سهیم می‌داند، گفت:« البته این اتفاق، موقتی است. در این میان نمی‌توانیم منکر تاثیر مسائل گوناگون بشویم. باشگاه تلاش زیادی می‌کند ولی به هر حال در فوتبال ایران منابع درآمدی باشگاه محدود هستند. امیدواریم با حمایتی که باید صورت بگیرد، آرامش حاکم شود. البته بچه‌ها بدون هیچ تردیدی تمام توانشان را می‌گذارند ولی به هر حال وقتی ذهن درگیر باشد، شرایط آماده سازی سخت‌تر می‌شود و در کل هم بازی با نفت روز خوب ما نبود.»

مربی پرسپولیس درباره اینکه آیا بازی با فولاد می‌تواند بدون تاثیرپذیری از دربی انجام شود، گفت:«فشار دربی روی بچه‌ها زیاد است. برای بسیاری هواداران اینطور است که کاری به لیگ ندارند و فقط دنبال نتیجه دربی هستند. حتی بسیاری که چندان فوتبال را دنبال نمی‌کنند، سراغ این بازی می‌آیند. ناخودآگاه شرایط اینطور می‌شود که همه ابتدا دنبال گل نخوردن خواهند بود و تیمی که عقب بیفتد بی‌وقفه حمله می‌کند. یک مربی مثل قلعه نویی دنبال آرامش است. به خاطر همین تمرکز اصلی او روی مساوی شدن بازی خواهد بود ولی علی دایی یک جور دیگر فکر می‌کند. او کاملا پیروزی در این بازی را می‌خواهد، البته ما فعلا تمرکزمان را روی بازی فولاد گذاشته‌ایم چون با استقلال یک رقابت هم در جدول لیگ داریم، ضمن آنکه فولاد جزو رقبای مستقیم است. الان با یک نتیجه جابجایی زیادی انجام می‌شود و نمی‌توانید یک بازی را قربانی بازی دیگر کنید.»

فروزانی درباره اینکه بسیاری کارشناسان اعتقاد دارند استقلال یک ستون دارد و آن هم آندو است، گفت:« البته او ستون محکمی است، دلیلی ندارد که بخواهیم حریف را کوچک کنیم. او تقریبا در تمام گل‌های نیم فصل دوم استقلال مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته است ولی همین هم می‌تواند برای یک تیم نقطه ضعف باشد. این بستگی به اتفاقاتی دارد که در بازی رقم می‌زنید. به هر حال ما آنالیز کاملی از بازی‌های استقلال جمع‌آوری کرده‌ایم که عملکرد آندرانیک تیموریان هم بخشی از آن است.»

وی ادامه می‌دهد:«در بررسی بازی‌های آندرانیک تیموریان یک نکته برای من جالب بود و آن حاشیه امنیتی است که داوران برای این بازیکن قائل هستند. در واقع خطاهایی مشابه خطاهای انجام شده توسط او بطور قطع از سوی داوران با کارت‌های زرد و قرمز روبرو می‌شود اما به دلایلی که مشخص نیست، به نظر می‌رسد بازیکنانی مثل تیموریان و نکونام از این جهت با ارفاق داوران روبرو می‌شوند که باید مراقب باشیم. چون در دربی قبل هم شاهد بودیم که همان اوایل بازی بازیکنان حریف چند بار خطاهای جدی روی بچه‌های ما انجام دادند که باعث خراب شدن بازی شد و امیدواریم این بار چنین حاشیه امنیتی وجود نداشته باشد.»

فروزانی  که با سایت رسمی پرسپولیس صحبت کرده در پایان گفت:«به هر حال آنچه مسلم است، اینکه ما اکنون بازی با فولاد را پیش رو داریم. بازی سنگینی برای دو تیم است. البته شرایطی نیست که برای آن آماده نشده باشیم. حتی از مدت‌ها قبل این احتمال را داده بودیم که شاید در این مقطع اختلالی در کسب امتیازات داشته باشیم، همانطور که چنین شرایطی برای رقبای ما هم وجود دارد و برای کسب امتیازات لازم در هفته‌های بعد، برنامه داریم. همین حالا هم با 13 امتیاز در 6 بازی نیم فصل دوم طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.»