انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: روآن اتکینسون---Mr. Been
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روآن اتکینسون---Mr. Been 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روآن اتکینسون---Mr. Been 1

روآن سباستین اتکینسون (به انگلیسی: Rowan Sebastian Atkinson) (زادهٔ ۶ ژانویه ۱۹۵۵)، بازیگر، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی است که برای ایفای نقش آقای بین و بلک اَدر در تلویزیون بریتانیا مشهور شده است.نام او به عنوان یکی از پنجاه نفر در میان فهرست بامزه ترین کمدین‌های بریتانیا در مجلّهٔ آبزرور به چشم می‌خورد. او همچنین به عنوان یک از پنجاه نقش برتر کمدی همهٔ تاریخ در نظرسنجی میان افراد کمدین در سال ۲۰۰۵ انتخاب شد. او همچنین در نقش مستر بین موفقیت‌های سینمایی نیز در فیلم‌های بین و تعطیلات مستر بین، و در نقش مامور ام‌آی۷ در فیلم جانی انگلیش و قسمت دوم آن بازگشت جانی انگلیش کسب کرده است.اتینکسون، چهارمین برادر و جوانترین آنها در کانتی دورهام انگلستان به دنیا آمد. پدر او اریک اتینکسون کشاورز و عضو هیئت مدیره و مادرش الا می است. والدین آنها در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱۹۴۵ با هم ازدواج کردند.سه برادر بزرگتر وی پائول، رودنی و روپرت نام دارند. پائول در کودکی درگذشت و رودنی درحال حاضر یک اقتصاددان و عضو حزب حزب استقلال پادشاهی متحد است. وی در دبیرستان دورهام و در دانشگاه نیوکاسل تحصیل کرده و مدرک لیسانس مهندسی الکترونیک خود را از این دانشگاه دریافت کرد.

رادیو
اتینکسون در ابتدا یک برنامه کمدی را برای رادیوی بی بی سی با نام اتینکسون مردمی به اجرا در آورد. این برنامه شامل یک سری از مصاحبه‌ها با افراد بزرگ به صورت طنز بود که توسط خودش انجام می‌شد. نویسندگان این مجموعه خود اتینکسون و ریچارد کورتیس بودند.[۸]

تلویزیون
پس از دانشگاه، وی به همراه آنگوس دایتون و در مجموعه تلویزیونی اثر دوجانبه و در نقش مردراستگو شرکت کرد. بعد از موفقیت این اثر، وی یک فیلم کوتاه به نام کنسرو خنده و برای برنامه لندن آخر هفته اجرا کرد. بعد از این کار نیز وی چند اثر به نمایش درآورد که بیشترا موفق بودند.روان اتینکسون در سال ۱۹۹۷اما در سال ۱۹۹۰ وی اولین سری از مجموعه فیلم‌های آقای بین با نام آقای بین بیچاره را برای شبکه تلویزیونی تامس ساخت. شخصیت آقای بین را می‌توان به نوعی باستر کیتون مدرن خواند. در این زمان وی در نمایش طنز فقط برای خنده در مونترال کانادا شرکت کرد. پس از آن وی سری موفق آقای بین را تا سال ۱۹۹۵ و در تلویزیون ادامه داد. پس از آن نیز دو اثر سینمایی با محوریت شخصیت آقای بین با نام بین (۱۹۹۷) و تعطیلات آقای بین (۲۰۰۷) را برروی سینماها برد.

شایعهٔ مسلمان شدن
در مهر ۱۳۹۲، برخی رسانه‌ها از مسلمان شدن روآن اتکینسون خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضت تونس، پیام تبریکی برای مستربین ارسال کرده است.