انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: علي دايي هم استعفا مي‌كند؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علي دايي هم استعفا مي‌كند؟! 1

پازل مصيبت‌هاي پرسپوليس احتمالا با استعفاي قريب الوقوع علي دايي كامل خواهد شد. اين تيم بعد از ناكامي مقابل گسترش فولاد و جا ماندن از كورس قهرماني ليگ، بلافاصله با استعفا و كناره‌گيري رويانيان مواجه شد و حالا هم از گوشه و كنار اخباري مبني بر استعفاي احتمالي سرمربي عصباني اين تيم به گوش مي‌رسد. موضوعي كه اگرچه ديروز از سوي چند عضو هيات مديره پرسپوليس تكذيب شد اما واقعيت قضيه اصرار علي دايي به استعفا و و رها كردن پرسپوليس است.


تيم تحت هدايت دايي در طول تمام روزهاي بعد از هفته بيستم ليگ برتر با مشكلات عديده‌اي در درون زمين مواجه شد و همين هم در نقش كاتاليزوري قوي محمد رويانيان را به ته‌دره استعفا سقوط داد.


اين تيم باوجود شروعي اميدوارنه در نيم فصل دوم از 4 هفته گذشته خود تنها دو امتياز گرفته و همين شرايط حالا کسب سهمیه آسیایی براي اين تيم را هم در‌هاله‌اي از ابهام قرار داده.


پرسپوليس در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن از چهار ديدار گذشته خود می‌توانست 12 امتیاز کسب کند. بازی با تیم‌های بالانشین جدول نظير استقلال و فولاد، این مزیت را برای علی دایی و تیمش داشت تا با شکست این رقیبان جدی، با اختلاف زیاد صدرنشین باشد ولی نتیجه مساوی برابر نفت تهران، باخت برابر فولاد و تساوی مقابل استقلال این شانس را از سرخپوشان گرفت.



باخت به گسترش فولاد هم تیر خلاصی بود بر کسب حداکثر امتیاز از چهار مسابقه پی در پی تا کار پرسپولیس برای برگشتن به صدر جدول دشوارتر از قبل شود.


همه اين شرايط در كنار اوضاع به هم ريخته تشكيلات مديريتي پرسپوليس رفته رفته علي دايي و كادر همراهش را در مسير رويانيان و استعفا قرار داده. مسئله‌اي كه البته ممكن است سرمربي پرسپوليس تحت شرايط خاص از آن صرف نظر كند كه البته اين موضوع هم با توجه به حضور علي پروين به عنوان جانشين رويانيان با توجه به روابط تيره و تارشان بعيد به نظر مي‌رسد.



با اين حال علي پروين كه ديروز حكم سرپرستي باشگاه پرسپوليس را از هيات مديره گرفت درباره استعفاي احتمالي دايي گفت:«این صحبت به هیچ عنوان درست نیست و ما از او می‌خواهیم که با قدرت به کارش ادامه دهد. مدیریت باشگاه هم پشت او خواهد بود.» محمد رويانيان هم در ادامه مصاحبه‌هاي سريالي‌اش خطاب به علي دايي اظهاركرد:« به خاطر پرسپولیس و30 میلیون هوادار و غیرت علی دایی از او می‌خواهم مقتدرانه بایستد و به کار خود ادامه دهد.



من از علی دایی می‌خواهم به خاطر شخصیت، درایت، دیانت و پرسپولیس با قدرت در این تیم باقی بماند و حتی اگر از پرسپولیس هم بیرون باشم باز هم به عنوان مشاور در کنارشان خواهم بود. من را از در بیرون بیندازند از پنجره وارد می‌شوم. من کماکان عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هستم و پنج طرح دارم که آنها را اعلام خواهم کرد. من اگر در پرسپولیس باقی می‌ماندم این تیم را می‌زدند. از این تیم رفتم تا پرسپولیس آرامش داشته باشد.»


معرفي مديرعامل تا هفته بعد
محمدصادق اکبری رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس روز گذشته با بیان اینکه هیات مدیره این باشگاه با استعفای رویانیان موافقت کرده اظهار کرد: با توجه به اینکه رویانیان بر استعفای خود اصرار داشت پس از صحبت با هیات مدیره با استعفای او موافقت کردیم و ضمن تشکر از زحمات او در این مدت اعضا موافقت کردند که تا تعیین مدیر عامل جدید یکی از اعضای هیات مدیره به سمت سرپرستی باشگاه مشغول شود و انجام کارها را بر عهده بگیرد.



با توجه به سوابق ورزشی پروین او را به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب کردیم. قرار شد اعضای هیات مدیره گزینه‌های مد نظر خود برای پست مدیرعاملی تا هفته آینده به باشگاه معرفی کنند و در جلسه‌ای که هفته آینده می‌گذاریم برای انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم‌گیری کنیم.اکبری همچنین گفت: مصرانه از کادر فنی و بازیکنان می‌خواهیم که با توجه به اینکه هواداران از تیم انتظار قهرمانی دارند با جدیت برای این کار تلاش کنند.


شیرینی هم استعفا كرد
سعيد شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس هم ديروز بعد از کناره‌گیری محمد رویانیان از مدیریت این باشگاه از سمت خود استعفا کرد. او که در دوره مدیریت رویانیان در سمت سرپرستی تیم مشغول به کار شده بود استعفای خود را اعلام کرد و دیگر سرپرست تیم پرسپولیس نخواهد بود.



وي البته ديروز در گفت و گويي اعلام كرد كه من با حضور آقای رویانیان به پرسپولیس آمدم و قطعا اگر ایشان نباشد من هم در پرسپولیس نخواهم بود. با این حال من پرسپولیس را دوست دارم و هر کمکی از دستم بربیاید برای این باشگاه انجام خواهم داد.



وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده هم به تمرین پرسپولیس خواهید آمد گفت: گفتم که نیستم اما برای برخی امور مثل رزرو بلیت و هتل در باشگاه حضور دارم و برخی کارها را انجام خواهم داد. علی دایی هم هر کمکی بخواهد با کمال میل در خدمتش خواهیم بود.
پشت پرده تغییرات در باشگاه پرسپولیس


ديروز خبرگزاري مهر در خبري مدعي شد: علی پروین در شرایطی به عنوان سرپرست معرفی شد که چند هفته قبل و پس از اختلافاتی که بین اعضای هیات مدیره و محمد رویانیان به‌وجود آمده بود، به عنوان گزینه جانشینی رویانیان معرفی شد و حتی در صورتجلسه‌ای که خبرساز شد، نام او به عنوان مدیرعامل باشگاه مطرح شده بود. با این حال رویانیان با ترفندهای خاص خودش توانست از آن مرحله عبور کند اما در نهایت چاره‌ای جز استعفا پیدا نکرد و رفت.



حالا و پس از تصمیم اعضای هیات مدیره مبنی بر معرفی علی پروین به عنوان سرپرست، این پرسش مطرح می‌شود که آیا وزارت ورزش و جوانان که تا به حال به این ماجرا ورود نکرده است، پروین را به عنوان سرپرست باشگاهی که مالکیتش برعهده وزارت ورزش است را تایید می کند؟ آیا محمود گودرزی که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید از علی پروین برای سرپرستی حمایت خواهد کرد؟پرسش دیگری که مطرح می‌شود



این است که با وجودي که وزارت ورزش و جوانان در ماه‌های اخیر به اتفاقات باشگاه پرسپولیس ورود نکرده است، چه کسانی برای این باشگاه تصمیم گرفته‌اند و استراتژی تغییرات را مهندسی کرده‌اند؟ چه کسانی قبل از این با علی پروین جلسه گذاشته بودند و از او به عنوان گزینه جانشینی محمد رویانیان حمایت کرده بودند؟ در تحقیق برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها به نقش گروهی می‌رسیم که در ساختمانی خارج از وزارت ورزش برای برخی نهادهای زیر مجموعه این وزارتخانه تصمیم‌گیری می‌کنند.



در این مورد گفته می‌شود گروهی از افرادی که قبل از این با وزیر ورزش و جوانان ارتباط خوب و نزدیکی داشتند بدون آنکه حکمی از وی داشته باشند در مورد برخی نهادهای زیر مجموعه وزارت ورزش تصمیم‌گیری می‌کنند. به‌تازگی یکی از همین افراد در ورزش مسئولیت گرفته است.



نکته تکمیلی این ماجرا و اتفاقات پشت پرده‌ای که برای باشگاه پرسپولیس رخ می‌دهد به ساختمانی در خیابان جردن برمی‌گردد که جلسات این مثلث تصمیم‌ساز در آن برگزار می‌شود. البته بعد از آنکه یکی از این افراد سمت جدیدی را در ورزش گرفت، برخی جلسات نیز در محل دفتر وی برگزار می‌شود. در این مورد گفته می‌شود همین افراد ترکیب آینده هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را نیز خواهند چید.
اخبار ورزشی - قانون