انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دلم به حال نسل جوان مربیان می‌سوزد/ چند مربی خاص همیشه تیم دارند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دلم به حال نسل جوان مربیان می‌سوزد/ چند مربی خاص همیشه تیم دارند 1

امیر حاج‌رضایی می گوید وجود یک سیکل خاص بین مربیان لیگ برتری و پشت در ماندن مربیان جوان ضربه شدیدی به فوتبال ایران می‌زند.

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره این موضوع که چرا همواره در لیگ برتر برخی مربیان خاص و خارجی بر مربیان داخلی و جوان ترجیح داده می‌شوند اظهار کرد: فوتبال ما مسائل و مشکلات زیادی دارد و این هم یکی از آنهاست. یکی از مشکلات این است که به جامعه فوتبال اطلاع‌رسانی درست نمی‌شود و مسائل شفاف نیست. به نظر من کمیته آموزش می‌تواند در این زمینه اطلاعات خوبی بدهد که ما چند مربی جوان داریم که از این کمیته فارغ‌التحصیل شده‌اند.

او ادامه داد: خیلی از مربیان هستند که دلشان می‌خواهد وارد چرخه مربیگری در لیگ برتر شوند اما این اتفاق نمی‌افتد چرا که سیکل و دایره بسته و محدودی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این افراد روی کار بیایند. این مساله بدون شک باعث می‌شود به فوتبال ما ضربه شدیدی وارد شود.

حاج‌رضایی با بیان اینکه تعدادی از مربیان هستند که بعد از بیکار شدن بلافاصله تیم پیدا می‌کنند، گفت: این جزو مسائل تلخ و تاسف‌بار فوتبال ماست. کسی هم نیست که به این حرف‌ها گوش دهد. بعضی مربیان بعد از اینکه بیکار می‌شوند بلافاصله تیم پیدا می‌کنند اما خیلی از مریبان هستند که سال ها پشت در مانده‌اند و دری برایشان باز نمی‌شود.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره استفاده نکردن از مربیان جوانی چون عابدزاده، نامجومطلق، عبدی، هاشمیان و ... به ایسنا گفت: این موضوع از نظر من چیز جدیدی نیست. در فوتبال ما همواره همین بوده است. به نوعی نخبه کشی در این فوتبال رواج داشته است. من دیگر خیلی خسته شده‌ام و اگر پاسخ تماس رسانه‌ها را می‌دهم فقط به خاطر حفظ ادب و نزاکت است. هر چه فکر می‌کردیم درست است گفتیم اما آنهایی که صاحب قدرت هستند توجهی نمی‌کنند و به کار خودشان ادامه می‌دهند.

او گفت: چند نفر هستند که همواره مورد حمایت هستند و به محض اینکه از یک تیم می‌روند کار دیگری پیدا می‌کنند. حال من خویشتنداری می‌کنم و اسمی از این افراد نمی‌برم. دلم به حال نسل جوان مربیان می‌سوزد. آخر چطور می‌شود از 1000 مربی که از کمیته آموزش مدرک گرفته‌اند حتی 5 نفرشان هم به درد نخورند؟ تا زمانی که می توانیم با استفاده کردن از امثال عابدزاده‌ها قدرشان را بدانیم این کار را نمی‌کنیم ولی به محض اینکه روی تخت بیمارستان می‌افتند برای عکس یادگاری گرفتن با آنها صف می‌کشیم.

حاج‌رضایی در این رابطه به ایسنا گفت: در فوتبال ما زمانی که فردی بیمار شده و یا خدای ناکرده فوت می‌کند می‌خواهیم از موقعیت برای نشان دادن خودمان استفاده کنیم. ما بازیکن مطرحی مثل مجید تشرفی داشتیم که در این فوتبال برای تیم‌های بزرگی به میدان رفته بود. برای من دردآور بود که آن بازیکن آماده را الان به صورت مردی خمیده ببینم که بیماری او را از پای درآورده است.



امروز هم خبردار شدم که مجید جلالی در بیمارستان بستری شده است. ده‌ها چهره آشنا داریم که الان با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند اما کسی به آنها و وضعیت‌شان توجهی ندارد. جامعه فوتبالی ما از فضیلت‌ها دور شده و بیشتر در شعار و کلام سیر می‌کند. ما کمتر شاهد اقدام مثبتی هستیم.
اخبار ورزشی - ایسنا