انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گیاه قاصدك مفید برای درمان سنگ كلیه و كیسه صفرا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سنگ كلیه و كیسه صفرا معمولاً از نمك‏های معدنی موجود در ادرار ساخته می‏شوند. علت تشكیل این سنگ‏ها معمولاً ناشناخته است.

عبور سنگ‏های بزرگ از مجاری ادراری، درد خیلی زیادی دارد.

متاسفانه این سنگ‏ها اغلب برای مدت طولانی و به‏طور مزمن وجود دارند، بنابراین تنها راه خلاصی از این مشكل، پیشگیری از بروز آن است.

یك روش طبیعی برای جلوگیری از تشكیل مجدد این سنگ ها، استفاده از گیاه قاصدك (Dandelion) است.



حال به شما می گوییم كه چگونه از گیاه قاصدك استفاده كنید:

1- نزد پزشك متخصص كلیه و مجاری ادرار بروید. هنگامی كه علت بروز سنگ مشخص نیست، برای جلوگیری از تشكیل سنگ‏های بیشتر، باید تحت درمان و معاینات پزشكی قرار بگیرید.



2- بطور منظم دم كرده‏ی گیاه قاصدك را بنوشید. قاصدك یك ماده‏ی ادرار‏آور طبیعی است كه تولید ادرار را تحریك می‏كند و مجاری ادراری را با فشار می‏شوید و باز می‏كند.

مواد ادرارآور (دیورتیك) با شستشوی مجاری ادراری از تشكیل سنگ‏های كلیه و كیسه صفرا جلوگیری می‏كنند.

3- به‏جای داروهای آبی(دیورتیك) از كپسول‏های قاصدك استفاده كنید. داروهای دیورتیك، اغلب باعث كاهش پتاسیم بدن می‏شوند. قاصدك دارای مقدار زیادی نمك‏های پتاسیم است كه این عوارض جانبی را بی‏اثر می‏كند. بنابراین استفاده از قاصدك، بهتر است.

4- برای جلوگیری از عود سنگ كلیه و كیسه صفرا از تنتور قاصدك استفاده كنید. تنتور، از تغلیظ قاصدك به دست می‏آید، لذا به مقدار كم مورد نیاز است.



5- برگ‏های خام قاصدك را می‏توانید خرد كرده و به سالاد خود اضافه كنید، یا آنها را بپزید و در كنار غذا استفاده كنید. برای پختن برگ گیاه قاصدك مقداری آب‏جوش به آن اضافه كنید و مدت 5 دقیقه درب آن را بگذارید. سپس كمی روغن و نمك به آن اضافه كنید.

تذكرات:

1- ریشه‏های گیاه قاصدك می‏توانند به عنوان قهوه ی بدون كافئین مورد استفاده قرار گیرند. برای این‏كار باید آنها را خشك كنید، سپس آنها را آسیاب كرده و مثل قهوه از آن استفاده كنید.



2- سنگ‏های بزرگ ممكن است به طور طبیعی نتوانند دفع شوند. بعضی اوقات كه سنگ‏ها خیلی بزرگ می‏شوند، مجرای ادراری را مسدود می‏كنند و باعث ایجاد مسمومیت(شرایط سمی) در بدن می‏شوند. در این مواقع، تنها راه چاره، انجام عمل جراحی توسط پزشك متخصص است.

3- عارضه جانبی ناشی از مصرف گیاه قاصدك، ادرار كردن پی در پی است. با اینكه این اثر برای جلوگیری از تشكیل مجدد سنگ‏ها مفید است، اما می‏تواند آزاردهنده باشد، لذا هنگام مسافرت یا وقتی كه به دستشویی دسترسی ندارید، از مصرف قاصدك خودداری كنید.