انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تاثیر خنده و گریه در سلامتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خوشروئی و حداقل 30 دقیقه خنده در روز در كسانی كه دچار حمله قلبی شده‌اند احتمال حمله مجدد را تامیزان قابل توجهی كاهش میدهد. همچنین گریستن به عنوان فعل شخصی در كاهش اضطراب موثر است .
مصرف روغن بادام زمینی، پیاز، عسل، سیب وانوع سبزیجات از مهمترین عوامل پیشگیری از سكته قلبی و درمان آن است.

دكتر«قاسم میرفضلی»متخصص قلب و عروق ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینكه سكته قلبی براثر انسداد رگ‌های قلب ایجاد می‌شود اظهار داشت: همچنین، پرهیز از فشارهای عصبی و روحی و ترك دخانیات و متعادل نگاه داشتن وزن از مهمترین عوامل پیشگیری از سكته قلبی محسوب می‌شوند.
وی افزود: البته انجام ورزش منظم و سبك مانند پیاده روی، پرهیز از خوردن غذاهای چرب و نمك فراوان و پیشگیری از بالارفتن فشارخون از دیگر عواملی هستند كه احتمال سكته قلبی را به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهند.
دكتر میرفضلی همچنین اعلام داشت: تحقیقات نشان داده است افرادی كه به مقدار خیلی زیاد از مواد پروتئینی استفاده می‌كنند به علت كاهش میزان یك نوع آمینو اسید به نام« سیستئین» بسیار كمتر از سایرین دچار انواع مختلف بیماری‌های قلبی می‌شوند.
این متخصص در پایان خنده را برای كسانی كه دچار حمله قلبی شده‌اند بسیار مفید دانست و اظهار داشت: خوشروئی و حداقل 30 دقیقه خنده در روز در كسانی كه دچار حمله قلبی شده‌اند احتمال حمله مجدد را تامیزان قابل توجهی كاهش داده و حتی نیاز به درمان آنها را از بین خواهد برد

به گفته دكتر میلر از متخصصان معروف قلب در دانشگاه مریلند در صورت شاد بودن فرد و منبسط شدن رگهایش مواد شیمیایی در خون آزاد می شوند كه برای حفاظت و سلا مت قلب بسیار مفید هستند .


متخصصان مغز و اعصاب می گویند؛ 85 درصد زنان و 73 درصد مردان پس از گریه كردن به احساس بهتری دست پیدا می كنند .

گریستن به عنوان فعل شخصی در كاهش اضطراب موثر است .

تاثیر گریه در پایین آوردن فشار خون و افزایش سطح ایمنی بدن ثابت شده است .البته میزان گریه کردن با ژنتیک ، جنسیت و تربیت ارتباط مستقیم دارد؛ به طوری كه زنان چهار برابر بیشتر از مردان گریه می كنند.