انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تاثیرات عمیق موسیقی در تعادل هرمونهای بدن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 بررسی ها نشان داده موسیقی موجب تحریک بخشی از مغز شده و به تعادل بدن و روان کمک می کند. به گزارش مهر، محققان آلمانی دریافته اند که موسیقی می تواند جایگزین ارتباطات کلامی شود.
تاثیرات عمیق موسیقی در تعادل هرمونهای بدن 1
 پیش از این نیز مشخص شده بود که موسیقی موجب احساس بهتر در روح و جسم تاثیرگذار است و در بسیاری موارد مانند مواد مصنوعی و مخدر با تحریک مغز موجب شادی بیشتر در افراد می شود. محققان با تحریکات موسیقایی کشف کردند که موسیقی تاثیرات شیمیایی گوناگونی در بدن دارد و به همین دلیل با تاثیر بر اعصاب مهم به متعادل کردن سطوح هورمونهای شادی مغز کمک می کنند.
 لازم به ذکر است که این هورمون در هنگام مصرف مواد مخدر و شادی آور نیز ترشح می شود. اما نکته جالب اینکه اثبات شده بر خلاف مواد مخدر که اثرات مخرب جانبی زیادی دارد، موسیقی هیچ عارضه ای برای انسان ندارد.
تاثیرات عمیق موسیقی در تعادل هرمونهای بدن 1
 در این مکانیزم، وقتی که فرد به آهنگی که دوست دارد گوش می دهد، این هورمون در مغز ترشح شده و باعث حالت شادی آور در وی می شود. حتی تایید شده که موسیقی تاثیرات عمیقی در هماهنگ سازی عملکرد بدن از جمله در عروق قلبی، تنفس و فعالیت های ذهنی بر جای می گذارد و همچنین سطوح هورمون دوپامین را برای فعالیتهای شیمیایی طبیعی مغز متعادل می کند و تمام این موارد و هماهنگی ما در نهایت منجر به سلامت بیشتر در افراد می شود.
تاثیرات عمیق موسیقی در تعادل هرمونهای بدن 1
 مشخص شده که نواختن موسیقی تاثیری بسیار عمیق تر و موثر تر از بیان کلامی احساسات و نگرانی ها و حتی خشم افراد دارد. به همین علت محققان معتقدند استفاده از موسیقی می توان در کاهش استرس و اضطراب و حتی تقویت سیستم دفاعی بدن مفید باشد. چنانکه موسیقی های خاص و مورد علاقه افراد منطبق با استانداردهای سلامت روانشناختی انتخاب شود می تواند آنها را از نظر روحی و حتی جسمی تقویت کرده و در مورد بسیاری از بیماریها مفید واقع شود.