انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: با خواص زيتون بيشتر آشنا شويد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زيتون خواص درماني ديگري نيز دارد از جمله اينكه زيتون سنگ‌هاي صفراوي را دفع و يبوست‌هاي مزمن را درمان مي‌کند و تسکين دهنده قولنج‌هاي ناشي از ورم کليه است. همچنين اين ميوه بسيار مفيد در تسکين درد و سوزش سوختگي‌ها، درمان آفتاب زدگي و سرمازدگي، گزش حشرات، مار و عقرب نقش قابل توجهي دارد.
متخصصان تغذيه تاکيد دارند که زيتون گياهي بسيار مفيد براي سلامتي انسان است و مي‌تواند از بروز بيماري‌هاي قلبي پيشگيري کند.
به گزارش ايسنا، اين متخصصان مي‌گويند برگ زيتون نيز در کاهش فشارخون نقش دارد. اگرچه ميوه اين گياه، حاوي چربي بالايي است اما با اين وجود منبع خوبي از اسيد اولئيک يا اسيدهاي چرب اشباع نشده امگا - 9 و ويتامين «اي» است. زيتون همچنين مي‌تواند اشتها را نيز افزايش ‌دهد.
به گزارش روزنامه تايمزآواينديا، برگ زيتون کاهش دهنده فشارخون است و جوشانده آن براي تسکين درد دندان مفيد است. برگهاي زيتون غني از ماده‌اي تلخ به نام «اولئوروپئين»، حاوي مقداري اسيد چرب، عناصري چون نيتروژن، فسفر، كلسيم، منيزيم و حاوي مواد قندي است. در طب قديم بيشتر از روغن زيتون به عنوان ملين و همچنين براي معالجه دردهاي عصبي استفاده مي‌شده است.
روغن زيتون علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پيشگيري از بروز مشکلات عروقي، مانع از رسوب كردن کلسترول بر ديواره عروق و سرخرگ‌ها و تنگ شدن آن‌ها مي‌شود. اين گياه و روغن آن ميزان قند خون را تنظيم مي‌کنند و خاصيت ضد سرطان و ضد التهابي دارد تا جايي که ممکن است از التهاب روده نيز پيشگيري ‌کنند. خاصيت زيتون براي پيشگيري و درمان آسم و آرتروز نيز شناخته شده است.
بنابراين گزارش، زيتون خواص درماني ديگري نيز دارد از جمله اينكه زيتون سنگ‌هاي صفراوي را دفع و يبوست‌هاي مزمن را درمان مي‌کند و تسکين دهنده قولنج‌هاي ناشي از ورم کليه است. همچنين اين ميوه بسيار مفيد در تسکين درد و سوزش سوختگي‌ها، درمان آفتاب زدگي و سرمازدگي، گزش حشرات، مار و عقرب نقش قابل توجهي دارد.
پزشكان همچنين معتقد هستند كه مصرف روغن زيتون خطر سرطان سينه را در زنان کاهش مي‌دهد. آنها مي‌گويند اسيد اولئيک موجود در روغن زيتون اثر ژن سرطان‌زاي اين بيماري را کاهش مي‌دهد. روغن زيتون به موها نرمي و لطافت خاصي مي‌بخشد و باعث تقويت مو مي‌شود.
عصاره زيتون براي چين و چروک پوست بسيار مفيد است و باعث لطافت و نرمي و شادابي پوست صورت مي‌شود. به اين ترتيب پزشکان تاکيد دارند که روغن زيتون سالم‌ترين روغن است که علاوه بر محافظت در برابر امراض قلبي از بروز انواع بيماري‌ها مانند ديابت جلوگيري مي‌کند.