انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شیر زخمی شیر در حال رشد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شیر زخمی شیر در حال رشد! 1

آرژانتین و نیجریه دو بار در جام‌های جهانی با هم دیدار کرده‌اند. یک بار سال 2002 و یک بار سال 2010. هر دو بار در مرحله گروهی بوده و آلبی سلسته توانسته بازی‌اش را ببرد اما لیونل مسی معتقد است که باید جانب احتیاط را این بار رعایت کنند چون او انتظار بازی دشواری را برابر مردان استفن کشی دارد چون این حریف بعد از باخت‌های پیاپی به آرژانتین این بار شاید برای انتقام گرفتن بیاید: «همه می‌گویند که گروه ما گروه آسانی است اما بازی‌های دشواری داریم. ما مثل شکارچی‌ها به مصاف نیجریه می‌رویم. حریف ما نیجریه مثل شیر زخمی است چون در دو جام جهانی متوالی قبلی شکست شان داده‌ایم. در هر صورت باید با همه حریفان بدون توجه به اینکه چه تیم‌هایی هستند روبرو شد.»  او در مصاحبه‌اش با تلویزیون ESPN در مورد ایران دیگر همگروه کشورش در جام جهانی گفته که تیم خوبی است چون در حال رشد مداوم است و تجربه این تیم هم نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است اما مسی، بوسنی را به خاطر اینکه بار اولی است که به جام جهانی می‌آید تیم تازه وارد گروه می‌داند. مسی در مورد شانس صعود آرژانتین از گروه F افزود: «رقابت‌ها در جام جهانی پیچیده و دشوار است. فقط بهترین تیم‌ها هستند که به این بازی‌ها راه پیدا می‌کنند و به همین دلیل است که آرژانتین برای صعود از گروهش باید خیلی تلاش کند.»


تحلیل صحبت‌های کی روش در آرژانتین
به بازی با ما افتخار می‌کنند!
کارلوس کی روش سرمربی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، درباره اهمیت بازی با آرژانتین در جام جهانی صحبت کرده بود. صحبت‌های سرمربی تیم ملی در مورد بازی با آلبی سلسته مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار گرفته است. سایت elintransigente در گزارشی ضمن اشاره به صحبت‌های مربی پرتغالی، نوشته: «ایران در دومین بازی‌اش در جام جهانی به مصاف شاگردان سابه یا می‌رود. کی روش گفته که بازی با آرژانتین، افتخاری برای تیمش محسوب می‌شود و او و شاگردانش تمام تلاششان را می‌کنند که ضمن لذت بردن از بازی مقابل مسی و هم‌تیمی‌هایش، بهترین نمایششان را داشته باشند. سرمربی ایران اظهار امیدواری کرده که شاگردانش بتوانند در جام جهانی، دنیا را متوجه کیفیت فوتبال ایران بکنند.»


گزارش سایت آرژانتینی از فوتبال ایران
کی روش و ستاره ویولن زن!
همگروهی ایران با آرژانتین در جام جهانی سبب شده تا رسانه‌های این کشور نگاه ویژه‌ای به فوتبال ایران داشته باشند. در همین رابطه سایت آرژانتینی entornointeligente در گزارشی به حضور ایران در جام جهانی پرداخته. این گزارش با توصیف گل مهدی مهدوی‌کیا به آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه شروع شده. دیداری که تنها پیروزی ایران در جام جهانی را رقم زد. در ادامه این گزارش به سایر نتایج تیم ملی در جام‌های جهانی اشاره شده و با این مقدمه، تیم ملی فعلی ایران مورد بررسی قرار گرفته است. به نوشته این سایت آرژانتینی، معروف‌ترین چهره تیم ملی فعلی ایران، کارلوس کی روش است. سرمربی تیم ملی‌ ایران با سابقه کار در باشگاه‌های بزرگی نظیر منچستر یونایتد و رئال مادرید، به کار سخت او در جام جهانی اشاره کرده است. تنها نکته خواندنی دیگر این مطلب، اشاره به بازیکن ویژه تیم ملی است. رضا قوچان‌نژاد – که نویسنده به اشتباه شماره پیراهن او در تیم ملی را 9 نوشته است – با زدن گل به تیم ملی کره تاثیر زیادی در صعود ایران به جام جهانی داشت. او در تیم‌های پایه هلند بازی کرده و لقبش گوچی است. رضا در زدن ویولن هم توانایی زیادی دارد. به نوشته این سایت، احتمال بازی دوستانه تیم ملی ایران با توگو در ماه‌های آینده وجود دارد.
 

دفاعیه کی روش بابت مسی
پس لرزه‌های یک رای جنجالی!
رای عجیب و جنجالی کارلوس کی روش در مورد بهترین بازیکن جهان، ‌سبب شده تا مربی پرتغالی ایران مورد هجمه رسانه‌ها و فوتبالدوستان کشورش قرار بگیرد. این هجمه‌ها به اندازه‌ای زیاد بود که کی روش را وادار به ادای یکسری توضیحات مقابل رسانه‌های کشورش کرد. روزنامه ورزشی معتبر رکورد چاپ پرتغال در گزارشی به بخشی از حواشی انتخاب بهترین بازیکن جهان در مراسم زوریخ پرداخته و در متن ماجرا به رای حیرت‌انگیز کی روش اشاره کرده است. در این گزارش می‌خوانیم: «یک هفته قبل در مراسمی که به میزبانی فیفا انجام شد، به طور کلی کسی در شایستگی‌های فراوان کریستیانو رونالدو پس از انتخابش به‌عنوان مرد سال 2013 جهان تردید نداشت اما تا قبل از آنکه ستاره رئال مادرید برگزیده شود، در نظرخواهی‌هایی که از مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی جهان برای این منظور صورت گرفت، یکسری اتفاقات روی داد که باعث حیرت شد. با نگاهی به آرا مشخص شد برخی از کاپیتان‌ها به جای توجه به اصل فرد شایسته، بیشتر جنبه پارتی‌بازی و رفیق‌بازی را مدنظر داشتند که به همین خاطر به هم‌تیمی خود رای دادند بی آنکه جزو 3 نامزد نهایی فیفا برای این منظور باشند. همینطور لیونل مسی و کریس‌رونالدو که خود کاپیتان‌ تیم ملی آرژانتین و پرتغال هستند، به سود خود رای ندادند و فردی دیگر را برگزیدند. این مدل رای ‌دادن تنها به بازیکنان ختم نشد و شامل حال برخی مربیان هم شد اما یک نکته عجیب در این میان، رایی بود که کارلوس کی روش، سرمربی سابق پرتغال و مربی پیشین رونالدو داد. مردی که به لیونل مسی رای داد. رایی که از نظر رسانه‌های پرتغال انتقاد داشت و البته سوال‌برانگیز شد تا کی روش را وادار به بیان یکسری توضیح کند. کی روش با احترام گذاشتن به نظر همکارانش در فوتبال ایران، براساس همفکری جمعی و اعتقاد کلی آنان به لیونل مسی، ‌به کاپیتان آرژانتینی‌ها رای داد و شاگرد سابق خودش را برنگزید.»