انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد 1


فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید در دو دوره اخیر حضورش روی صندلی ریاست باشگاه مادریدی وعده و وعیدهای زیادی داده که برخی از این وعده ها هرگز عملی نشده اند.

1- ساخت جزیره ای مصنوعی در خلیج فارس

وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد 1

در ماه مارس سال 2012 بود که فلورنتینو پرس در حالی که کت و شلوار تیره ای برتن داشت، ازقراردادن یک نقطه سیاه روی دریای خلیج فارس و ساخت یک جزیره مصنوعی درکشور امارات متحده عربی صحبت کرد. قرار بود که دراین کشور، یک جزیره مصنوعی ساخته شود ودرمراسم سخنرانی پرس دراین باره بیش از 200 میهمان شرکت کردند که علاوه بر پرس، شیخ سعود سکر القسیمی امیر راس الخیمه نیز حضور داشتند. این پروژه ای خیره کننده بود: ساخت یک جزیره به شکل لوگوی باشگاه رئال مادرید که البته بخش صلیب آن به نشانه احترام به مسلمانان خاورمیانه حذف شده بود و قراربود که در سال 2015 به بهره برداری برسد. پرس در دو جلسه ای که با مسئولان ساخت این جزیره مصنوعی داشت، به این نتیجه رسید:« برنامه های موجود مشخص و شفاف نیست. ما به دنبال آن هستیم  که امارت دیگری دراین منطقه بسازیم.» و درماه اکتبر سال 2012 اعلام کرد که به خاطر کمبوداین پروژه دنبال نخواهد شد.


اما این تنها ایده رویایی پرس نبود که به درهای بسته خورد و هرگز عملی نشد. در اینجا می توانید لیستی از وعده های پرس که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت را ملاحظه کنید:


2-ساخت پارک تماتیک در کنار شهرک ورزشی والدبباس

وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد 1

قرار بر این بود که فلورنتینو پرس، در شهرک ورزشی والدبباس، یک «فلورنتینوپولیس» بسازد. یک مجموعه ورزشی بسکتبال با گنجایش 18 هزار نفر و درکنار آن هم پروژه ای با سه بخش متفاوت : حرفه ای، اجتماعی و تفریحی که فقط بخش اول آن محقق شد. ولی از ساخت پارک تماتیک، پیست تنیس، پادل، استخر و مجموعه های پارک مانند برای تفریح سهامداران باشگاه هیچ خبری نشد.در طول 4 سال ابتدایی حضور پرس روی صندلی ریاست رئال مادرید، سران این باشگاه تنهابه ساخت یکی شهرک ورزشی خوب برای فوتبالیست ها و بازیکنان تیم پایه ای بسنده کردند.

درسال 2005 درتکرار وعده هایش گفت:« در شهرک والدبباس، تمام رویاهای شما را محقق خواهیم کرد، اگرمادرید یک پایتخت جهانی است، والدبباس هم پایتخت مادرید خواهد شد. رئال مادرید یک باشگاه اجتماعی ، یک زمین برای رقابت، یک ساختمان چندکاربردی و مرکز تعطیلات خواهد بود..یک موزه و یک پارک تماتیک خواهیم ساخت.»

و در سال 2009 وقتی پرس به صندلی ریاست باشگاه بازگشت گفت:« ساخت پارک تماتیک، آینده تاریخ، افسانه و ارزش های ماست.» و در سال 2011 هم دراین باره گفت:« در پارک تماتیک، تاریخ 109 ساله باشگاه ما لذت خواهد برد.» ودرسال 2012 با تکرار رویایش گفت:« پارک تماتیک، خودش یک مقصد توریستی خواهد بود.»

این درحالی است که پرس در سال 2005 و در مراسم اففتاحیه شهرک والدبباس برای اولین بار این وعده را داده بود:« خانواده ها با هم به پارک تماتیک می آیند و تجهیزات این پارک بی نظیر خواهد بود. این پارک 60 هکتار مساحت خواهد داشت و میتوان تمام بچه های دنیا را در آن جای داد. نوعی دیسنی لند رئال مادرید...»

پرس می خواست پارکی شبیه تماتیک پارک میامی یا پکن بسازد و حتی گفت که با شهرداران این شهرها دراین باره مذاکراتی هم انجام داده.

این قولی بود که پرس در سال 2005 درموردش صحبت کرد و هنوز خبری از آن نیست.


3-سرپوشیده کردن ورزشگاه برنابئو درسال 2004

وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد 1

درسال 2000 پرس برای اولین بار رئیس باشگاه مادریدی شد و وعده داد که شهرک ورزشی قدیمی این باشگاه را فروخته و والدبباس جدیدی را خواهد ساخت تا بدین ترتیب بتواند بدهی قبلی باشگاه که 50هزار میلیون پستا بود را پرداخت کند. برنامه های او در سال 2001 مورد تائید قرار گرفت و بدین ترتیب قرار بود که اولین پروژه نجومی در باشگاه مادریدی ساخته شود. درآن سالها باشگاه مادریدی حدود 50 هزار میلیون پستا (303 میلیون یورو ) بدهی داشت

در می سال 2004 وقتی اولین دوره ریاست پرس بدون فتح جام به پایان رسید وبعد از لغو قرارداد دل بوسکه وکنار گذاشتن کئیروش ، او در شعارهایش برای انتخابات جدید گفت:« ما بهترین استادیوم قرن 21 را خواهیم داشت. اگر من درانتخابات برنده شوم، همه این پروژه ها یک روز بعد از انتخابم استارت خواهد خورد. می خواهیم ورزشگاه را سرپوشیده کنیم و این سرپوشیده کردن ورزشگاه تا سال 2008 به پایان خواهد رسید.»

 درسال 2005 ویک سال بعد، فلورنتینو اعلام کرد که در 5 سال اول حضورش برروی صندلی ریاست باشگاه مادریدی، 127 میلیون یورو هزینه برایش دربر داشته.

این وعده پرس هم سرانجامی نداشت و خبری از سرپوشیده شدن ورزشگاه برنابئو نشد.


4- بعدازناکامی در وعده سرپوشیده کردن ورزشگاه، صحبت از بازسازی برنابئو شد

روز 30 سپامبر سال 2012 پرس از ماکت 4 پروژه که نتیجه تحقیقات و مطالعات معماران برجسته اروپا بود پرده برداری کرد و در توضیح آن گفت:« همه درانتظار پاسخ مثبت سازمان شهرسازی مادرید هستیم.» پاسخ مثبت درماه نوامبر از راه رسید

پروژه ابتدایی پرس برای سرپوشیده کردن ورزشگاه برنابئو درنهایت به پروژه بازسازی کلی ورزشگاه بدل شد که هزینه ای 400 میلیون یورویی را در بر داشت:« امیدواریم که این پروژه درتابستان سال 2013 استارت بخورد.» این پروژه نه تنها شروع نشد بلکه هیچ خبری هم از آن نشد.

طبق توافقات انجام شده، سران رئال از شهرداری زمینی که دریکی از طرفین ورزشگاه برنابئو قرار داشت را اجاره کرد تا برنامه ها را پیش ببرد ولی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. قرار بود که سران باشگاه رئال به توسعه باشگاه پرداخته و هتل و چندین رستوران ساخته  و پارکینگ ورزشگاه را بهبود ببخشند ولی از این مسائل خبری نشد.پروسه بازسازی ورزشگاه برنابئو روی هواست و هیچ پیشرفتی نداشته

 

البته با وجود تمام این وعده های بی سرانجام، پرس در طول این مدت یک پروژه بزرگ را پیش برده وآن هم ساخت مجموعه اقامتی شهرک والدبباس است؛ یک مجموعه بزرگ هتل مانند که در آن تک تک بازیکنان رئال اتاقی مخصوص به خود دارند.

 
وعده های فراوانی که پرس داد و هرگز به واقعیت تبدیل نشد 1