انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: صانعي: گروهبندي براي ايران در آسيا مهم نيست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صانعي: گروهبندي براي ايران در آسيا مهم نيست 1

سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال ايران درباره وضعيت اين روزهاي تيم اظهارنظر کرد. او گفت که خسوس هم اگر در جام‌ملت‌ها قهرمان نشود، بايد از تيم ملي کنار بکشد.

علي صانعي درباره گروه تيم ملي فوتسال ايران در جام ملت‌هاي آسياي 2014 ويتنام اظهار کرد: هيچکس در جام ملت‌هاي آسيا دوست ندارد با ايران همگروه شود. معتقدم گروهبندي براي فوتسال ايران مهم نيست و ما بايد براي نيمه‌نهايي و فينال برنامه‌ريزي کنيم. با توجه به گروه‌هاي ديگر مشخص است که تا فينال به تايلند و ژاپن نمي‌خوريم و مي‌توانيم قوا را تا اين مرحله تقسيم کنيم.

به گزارش ايسنا، وي در ارزيابي‌اش از استراليا، چين و اندونزي که با ايران در گروه B پيکارها قرار گرفتند، تصريح کرد: استراليا تيم کاملا فيزيکي است. اگر تيم ملي مقابل استراليا فوتسال خودش را بازي کند، همانند دوره قبل که 9 گل زديم باز هم پر گل پيروز مي‌شويم. چين هم نسبتا فوتسال بهتري از استراليا دارد اما فيزيکي نيست. با توجه به تداوم حضور مربي برزيل در اين تيم به نظر مي‌رسد آنها بهتر از ادوار قبل ظاهر شوند. اندونزي هم بايد در اين گروه تيم آخر شود. با توجه به اطلاعاتي که از قبل در مورد اين تيم دارم پيش‌بيني مي‌کنم خطري براي ايران نداشته باشد. در مجموع معتقدم حريفان اصلي و سنتي ما در آسيا ابتدا تايلند و ژاپن هستند و بعد از اين دو مي‌توانم ازبکستان را نام ببرم. کويت هم به تازگي يک مربي اسپانيايي به خدمت گرفته و شايد در ويتنام بتواند کاري کند.

سرمربي پيشين تيم ملي همچنين با بيان اين مطلب که اگر فوتسال ايران حاشيه نداشته باشد، قهرمان آسيا مي‌شود، افزود: حاشيه براي تيم ملي فوتسال سم است. زمان ما هم خسوس را مي‌زدند و او را آمپول‌زن مي‌دانستند اما الان همه چيز خوب شده و نبايد نگران قهرماني باشيم. شک نکنيد امسال با توجه به آرامشي که برقرار شده و بازيکنان خوبي که در تيم ملي حضور دارند، قهرماني از آن ماست. دو سال قبل حادثه بسيار تلخي اتفاق افتاد و خودمان هم اذيت شديم اما خسوس تجربه خوبي پيدا کرده و بعد از جام‌جهاني بازي‌هاي داخل سالن آسيا و جام جهاني کوچک تجربه بيشتري دارد.

صانعي در پاسخ به اين پرسش که تيم ملي مي‌تواند بدون بازي تدارکاتي در ويتنام موفق شود، گفت: مرحله مقدماتي جام ملت‌ها بازي‌هاي تدارکاتي خوبي براي ايران مي‌تواند باشد اما اگر قرار است در جام‌جهاني از اعتبار فوتسال ايران دفاع کنيم، بايد با تيم‌هاي بزرگ دنيا بازي داشته باشيم. ضعف‌هاي تيمي در بازي دوستانه با تيم‌هاي کوچک ديده نمي‌شود ولي اگر برنامه‌ريزي‌مان براي جام‌جهاني است بايد چندين بار با تيم‌هايي مثل اسپانيا، برزيل و ايتاليا بازي کنيم. در کل کسي به اين مسائل کاري ندارد. در بازي‌هاي آسيايي نتيجه‌ مهم است و اگر قهرمان نشويم همه چيز زير سوال مي‌رود.

مدرس فوتسال همچنين درباره احتمال برکناري اين مربي اسپانيايي در صورت قهرمان نشدن در آسيا عنوان کرد: خسوس دو سال در تيم ملي بوده و توقع کميته‌ فوتسال هم توقع جامعه فوتسال است. طبيعي است کسي که نتيجه‌ نگيرد بايد برود. دو سال پيش زماني که من هم نتيجه‌ نگرفتم رفتم ولي کميته‌ فوتسال به خاطر جام‌جهاني مرا نگه داشت. اگر خسوس برود گزينه‌هاي ايراني زيادي هستند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا با خسوس در ارتباط است و درباره تيم ملي با او صحبت مي‌کند، مطرح کرد: تمام تمرکزم روي ليگ است و کاري به تيم ملي ندارم. خسوس هم بازي‌هاي ما را در ورزشگاه مي‌بيند اما درباره تيم ملي صحبتي نمي‌کنيم. خسوس ديگر تجربه کافي دارد و نيازي به مشورت ما هم ندارد.

صانعي با انتقاد از تجربه مشروط قرارداد خسوس گفت: اين که سرمربي تيم ملي هر چند ماه يک بار تمديد مي‌کند اصلا صورت خوشي ندارد. با خسوس کاري ندارم و شايد او از اين ماجرا خوشش بيايد ولي معتقدم براي فوتسال ملي ما خوب نيست. از روز اول هم گفتم اگر قرار است خسوس بماند قراردادش را سال به سال تمديد کنيد نه ماه به ماه! همکاري بايد با اعتماد باشد. اگر قرار است خسوس در ايران بماند قراردادش را درست تمديد کنيم.

سرمربي تيم فوتسال تاسيسات دريايي تهران در پايان درباره موفقيت تيمش در ليگ برتر تصريح کرد: ما تيم را شبانه بستيم اما خدا را شکر بازيکنان کمک کردند و نتايج خوبي کسب کرديم. نيم‌فصل دوم را بهتر شروع کرديم. اميدوارم اگر تاسيسات دريايي در فوتسال بماند سال آينده براي قهرماني بسته شود.