انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گزارش نیویورک‌تایمز از سرکشی‌ های گلشیفته فراهانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
یک روزنامه‌ آمریکایی به بهانه‌ اکران عمومی فیلم “سنگ صبور” با بازی گلشیفته فراهانی در نیویورک، در گزارشی به زندگی این بازیگر سینما پرداخت.
گزارش نیویورک‌تایمز از سرکشی‌ های گلشیفته فراهانی 1

به گزارش تارود،به نقل از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شبکه اطلاع رسانی دانا ،به گزارش روزنامه نیویورک تایمز با عنوان “گسستن قید و بندها، در زندگی و سینما”، شامل گفتگویی با گلشیفته فراهانی است که وی در آن گوشه‌هایی تازه‌ از زندگی پر فراز و نشیبش را فاش می‌کند.

نویسنده‌ گزارش با بیان اینکه گلشیفته از کودکی یک “شورشی” بوده، می‌نویسد: “۱۶ ساله بود که در اعتراض به حجاب اجباری سرش را تراشید، لباس پسرانه پوشید و دور تهران بر دوچرخه رکاب زد. ۱۷ سالش که شد بر رویای پدر و مادرش برای ادامه تحصیل در رشته پیانو خط بطلان کشید، و به جای رفتن به وین در تهران ماند تا بازیگری را دنبال کند.”



خود گلشیفته در این خصوص می‌گوید: “آن دختر خوبی که جامعه ایران از من می‌خواست نبودم؛ با دم شیر بازی کردم.”



گزارش نیویورک‌تایمز از سرکشی‌ های گلشیفته فراهانی 1



نیویورک تایمز با اشاره به داستان خروج اجباری گلشیفته فراهانی از ایران در سال ۲۰۰۸ می‌نویسد: “وقتی در فیلم “مجموعه دروغ‌ها” (Body of Lies)، ساخته‌ی ریدلی اسکات در مقابل لئوناردو دی کاپریو بازی کرد، پس از آن در سال ۲۰۰۸ از ایران گریخت، در پاریس اقامت گزید و از همسرش جدا شد.”



فراهانی ماجرای انتخابش برای بازی در فیلم سنگ صبور از سوی عتیق رحیمی، کارگردان این فیلم را این‌گونه توضیح می‌دهد: “او من را برای بازی در فیلمش نمی‌خواست. فکر می‌کرد که من بیش از حد جوان، زیادی قشنگ و بیش از اندازه شاد هستم. به آقای رحیمی گفتم اگر این نقش را به من ندهد جملاتش را حفظ می‌کنم و در تمام خیابان‌های پاریس این نقش را بازی می‌کنم.”



او ادامه می‌دهد: “احتمالا این سخت‌ترین فیلمی است که تاکنون بازی کرده‌ام. هر روز موقع فیلم‌برداری به خودم می‌گفتم: امکان ندارد از پس آن برآیم. بخش عاطفی آن، سخت‌ترین قسمت ماجرا بود. رنج این زن در اعماق من نشست. هر شب بی‌خود و بی‌هیچ دلیلی دو سه ساعت گریه می‌کردم، بی‌هیچ دلیلی، همین طور بی‌جهت. گمان می‌کردم دارم دیوانه می‌شوم. وقتی که فیلم تمام شد فرو ریختم. هزار تکه شدم. دیگر مرده بودم. احساس و ذهن و جسمم فرو ریخته بود.”



بنابر این گزارش، گلشیفته به تازگی در برابر دوربین عکاس ایتالیایی مُد مقیم پاریس، “پائولو راورسی” بار دیگر برهنه شده است. تصاویری که هنوز منتشر نشده‌اند و احتمالا انتشارشان جنجال دیگری را برای گلشیفته به همراه خواهد داشت.



خود گلشیفته درباره‌ عکس‌های تازه‌اش می‌گوید: “وقتی که این ایده را مطرح کرد گفتم: ببین پائولو، من تا به حال مشکلات زیادی به خاطر این ماجرا داشته‌ام. بهتر است از این کار صرف‌نظر کنیم. ولی بعد، با خودم گفتم: اگر پائولو راورسی این عکس‌ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟ انگار از تن من عبور می‌کرد و از روحم عکس می‌گرفت.”



گزارش نیویورک‌تایمز با این جملات گلشیفته درباره‌ زندگی در تبعیدش پایان می‌یابد: «ایرانِ رویای من شاید اصلا دیگر وجود نداشته باشد. دو نوع آدم در تبعید زندگی می‌کنند: “قربانی‌هایی که خودشان را توی دریاچه می‌اندازند و خودکشی می‌کنند، و یا کسانی که به جنگجو بدل می‌شوند و از غم خود پر و بال می‌گیرند و نیروی محرکه‌ای می‌سازند تا اوج بگیرند. تبعید اقتدار من است.”

اخبار مرتبط و داغ:
من که خیلییییییییی ازش بدم میاد
حالم ازش بهم میخوره
(27-02-2014، 15:07)دخمل باحال نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
بیشعور  عوضی احمق خر بی شعور کونیه بالا+18 خلاصه ازش بدم میاد
تو خوبیUndecided
بابا اين اسكله
(27-02-2014، 15:18)Allegro نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
(27-02-2014، 15:07)دخمل باحال نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
بیشعور  عوضی احمق خر بی شعور کونیه بالا+18 خلاصه ازش بدم میاد
تو خوبیUndecided
چی
خیلی بیشوعورهAngryAngryAngryAngryAngry
متنفرم ازشAngryAngryAngryAngryAngryAngryAngry
بابا اصلا این بیشعور
پدر بدبختو دراوردین
شماها3پاس بدینAngry
ممنون
عاشقشمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
صفحه‌ها: 1 2