انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بالاخره پس از ماه ها انتظار سامسونگ در کنفرانس نمایشگاه MWC 2014 گلکسی اس ۵ را معرفی کرد. این گوشی با ظاهری تکراری امکانات جدیدی را به همراه آورده است.

رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ 1
از نظر ظاهری گلکسی اس ۵ تغییر زیادی نسبت به کهکشانی قبلی نداشته است به طوری که شاید تنها وجه تمایز آن در جلوی گوشی تعویض دکمه منو با دکمه Recent Apps برای نمایش اپلیکیشن های اخیر باشد. قاب پشتی گوشی حالا با الگوهای نقطه ای شبیه به توپ گلف یا نکسوس ۷ سال ۲۰۱۲ و در رنگ های مشکی، سفید، آبی و طلایی تولید شده است و علاوه بر آن در کنار فلش دوربین یک حسگر مخصوص ضربان قلب تعبیه شده است.

رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ 1
صفحه نمایش گلکسی اس ۵ کمی بزرگ تر شده و حالا ۵٫۱ اینچی است اما خبری از وضوح QHD یا همان ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل نیست و کماکان با پنل Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p مواجهیم. گفته می شود دقت رنگ ها و روشنایی صفحه نسبت به گلکسی اس ۴ افزایش چشمگیری داشته است.

دکمه Home همچنین به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می کند و باید انگشت خود را روی آن از بالا به پایین بکشید.

گلکسی اس ۵ همچنین طبق شایعات با استاندارد IP67 ضدآب و ضد گرد و غبار طراحی شده و می تواند تا عمق یک متری زیر آب برای ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. به همین دلیل پورت های گوشی مانند پورت USB 3.0 توسط درپوش پوشیده شده است تا از نفوذ آب به داخل گوشی جلوگیری شود. گلکسی اس ۵ نسبت به اس ۴ بلندتر و کمی سنگین تر است؛ ۸٫۱ میلی متر ضخامت و ۱۴۵ گرم وزن از مشخصات فیزیکی گلکسی اس ۵ هستند.


رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ 1
پردازنده گلکسی اس ۵ پردازنده کوالکام MSM8974-AC یا همان اسنپ دراگون ۸۰۱ است که کمی نسبت به MSM8974-AB در اکسپریا زد۲ قوی تر است. چهار هسته پردازشی Krait 400 با فرکانس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 330 با فرکانس کمی بالاتر قلب پردازشی گوشی را تشکیل می دهد. به این ترتیب برخلاف شایعات خبری از پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۵ نیست و همچنین به جای ۳ گیگابایت رم (شبیه به زد۲) سامسونگ به دو گیگابایت قناعت کرده است.
یک قابلیت جدید و جالب در گلکسی اس ۵ ویژگی Download Booster است که می تواند با استفاده هم زمان از Wifi و اینترنت LTE سیم کارت سرعت دانلود را افزایش دهد. از دیگر مشخصات ارتباطی گلکسی اس ۵ می توان به فرستنده مادون قرمز، NFC، GPS و Wifi پرسرعت MIMO اشاره کرد.

رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ 1
Galaxy S5 از آخرین نسخه اندرویدی یعنی اندروید ۴٫۴ کیت کت استفاده می کند که نسخه جدید رابط کاربری TouchWiz امکانات زیادی را درست مانند کهکشانی های قبلی به آن افزوده است. یک قابلیت جدید تاچ ویز حالت Ultra Power Saving Mode است که می تواند علاوه بر نمایش تمامی تصاویر به صورت سیاه و سفید اتصالات و اپلیکیشن های غیرضروری را نیز قطع کند. همچنین اپلیکیشن تناسب اندام S Health نیز به نسخه سوم آپدیت شده است تا بتواند از حسگر ضربان قلب در کنار حسگرهای دمایی و قدم شمار استفاده کند.

همان طور که در شایعات نیز آمده بود دوربین گلکسی اس ۵ از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می کند که به لطف پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۱ تنها ۰٫۳ ثانیه برای فوکوس روی سوژه ها زمان لازم دارد. همچنین امکان فیلم برداری با وضوح ۴K یا Ultra HD نیز با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد و عکس برداری در نور کم نیز بهبود یافته است. قابلیت Selective Focus می تواند فوکوس تصاویر را پس از عکاسی تغییر دهد. همچنین عکس برداری HDR حالا به صورت زنده و پیش از عکاسی نتیجه را نمایش می دهد تا بتوانید به راحتی عکاسی معمولی از آن استفاده کنید.

سامسونگ برای پرچم دار جدیدش از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده کرده است که ۲۱ ساعت مکالمه مداوم را جوابگو بوده و احتمالاً به کمک فناوری Ultra Power Saving عمر شارژ راضی کننده ای را برای کاربر به همراه خواهد اشت.

رونمايی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ 1
سامسونگ قرار است تا دو ماه دیگر گلکسی اس ۵ را با قیمت ۶۰۰ دلار یا یورو بسته به محل عرضه به صورت آنلاک به فروش برساند.

به این ترتیب گلکسی اس ۵ با همان ظاهر نه چندان دلچسب اما با بهبودهایی در زمینه دوربین، صفحه نمایش، پردازنده و همچنین امکانات مفیدی مانند حسگر اثر انگشت، ضربان قلب و همچنین استاندارد ضدآب IP67 برای رقابت پا به میدان خواهد گذاشت.
خیلی قشنگ بود چ تنوع رنگی هم داره
THIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTS