انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اخبار جام جهانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ایران - آرژانتین؛ یکی از ۸ بازی پرتماشاگر جام جهانی

اخبار جام جهانی 1

سه ماه تا آغاز جام‌جهانی 2014 برزیل زمان باقی و بلیت‌فروشی این رقابت‌ها در سایت فیفا در جریان است.

فیفا روز گذشته اعلام کرد: 345 هزار بلیت جام‌جهانی 2014 برزیل به فروش رفته است. البته علاقمندان غیر از دیدارهای افتتاحیه و فینال جام‌جهانی و دو دیدار مرحله نیمه‌نهایی می‌توانند برای 60 دیدار باقی مانده این رقابت‌ها بلیت تهیه کنند.

البته فیفا اعلام کرد از این 60 دیدار بلیت‌های هشت دیدار جام جهانی 2014 برزیل به طور کامل به فروش رفته است که دیدار ایران و آرژانتین یکی از این دیدارها محسوب می‌شود.

هشت دیداری که بلیت‌های آن به طور کامل به فروش رفته به این شرح است:

1- برزیل – کرواسی

2- اسپانیا – هلند

3- استرالیا – هلند

4- اروگوئه – انگلیس

5- آرژانتین – ایران

6- اسپانیا – شیلی

7- نیجریه – آرژانتین

8- کره‌جنوبی – بلژیک
اخبار جام جهانی 1

تنش سیاسی بین روسیه ‌و آمریکا درباره منطقه کریمه به ورزش فوتبال سرایت کرده است. پس از آن که هفته گذشته چند تن از نماینگان مجلس سنای آمریکا خواستار حذف روسیه از جام‌جهانی 2014 شدند، دو تن از نماینگان پارلمان روسیه در واکنش به این اتفاق با ارسال نامه به فیفا به دلیل نقض حقوق بشر از سوی آمریکا خواستار تعلیق عضویت این کشور در فیفا و حذف از جام‌جهانی 2014 شدند.

به گزارش فاکس اسپورت نمایندگان پارلمان روسیه در نامه روز گذشته‌شان به فیفا اعلام کردند، حمله نظامی آمریکا به کشورهای یوگسلاوی سابق، عراق، لیبی و سوریه و نقض آشکار حقوق بشر است که در سال‌های گذشته اثبات شده و برای فیفا کافی است که درباره عضویت آمریکا در این نهاد تجدیدنظر کند و مانع حضور این کشور در جام‌جهانی 2014 شود.

هفته گذشته نیز دو تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به سپ بلاتر اعلام کردند به دلیل مداخله نظامی روسیه در منطقه کریمه، این کشور باید از جام‌جهانی 2014 کنار گذاشته شود.

آمریکا در گروه G جام‌جهانی 2014 با تیم‌های آلمان، پرتغال و غنا همگروه است.
اخبار جام جهانی 1

پیروزی 3 بر صفر شب گذشته (چهارشنبه) بارسلونا برابر سلتاویگو تحت تاثیر یک اتفاق تلخ قرار گرفت که آن مصدومیت ویکتور والدز، سنگربان اسپانیایی این تیم بود. او در این بازی زمانی که برای جمع کردن یک توپ به هوا بلند شد به هنگام فرود از ناحیه زانو دچار پارگی رباط شد که این مصدومیت او را چند ماه از میادین دور خواهد کرد.

این بدان معناست که ویکتور والدز، کسی که اعلام کرده بود این فصل آخرین فصل حضورش در نیوکمپ است، زودتر از موعد مقرر باید با هم‌تیمی‌هایش در بارسلونا وداع کند و همچنین قید حضور در جام جهانی 2014 برزیل را هم بزند.

سایت باشگاه بارسلونا با تایید مصدومیت والدز اعلام کرده که او برای درمان این مصدومیت نیازمند عمل جراحی است. به این ترتیب والدز 32 ساله آخرین بازی خود را برای بارسلونا در شب پیروزی برابر سلتاویگو انجام داد.
اخبار جام جهانی 1

استفن کشی به بازیکنان متأهل تیم ملی فوتبال نیجریه اجازه داد به همراه همسرانشان به رقابت‌های جام‌جهانی بیایند.

کشی در این باره اظهار داشت: در هر کشور متمدنی همیشه اجازه داده می‌شود که همسران بازیکنان، آنها را در جام‌جهانی همراهی کنند. وسترهوف در 1994 به ما اجازه داد تا همسرانمان را با خود به جام‌جهانی ببریم.

وی ادامه داد: مردان متأهل در ترکیب عقاب‌ها می‌توانند به همراه همسرانشان به مسابقات بروند. این تصمیم کشی می‌تواند باعث شود که بازیکنان تیم ملی غنا هم از سرمربی خود درخواست مشابهی داشته باشند.
اخبار جام جهانی 1

مهرداد بیت آشور به همراه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل حضور خواهد داشت. او در آمریکا متولد شده اما تصمیم گرفت به خاطر والدین ایرانی خود در تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود. او بزرگترین رویای خود را حضور در جام جهانی فوتبال عنوان کرده است.

زمانی که جام جهانی 1998 فرانسه برگزار می‌شد، استیون 11 سال داشت. تمام خانواده او در سن خوزه جمع شده بودند تا رویارویی ایران و آمریکا را در آن جام جهانی تماشا کنند. دیداری که ایران آن را با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داد. پیکاری خاص که به خاطر مشکل‌های سیاسی میان دو کشور خاص‌تر شده بود.

بیت آشور اکنون 27 سال دارد و در سال‌های پیش، دو بار هم به تیم ملی فوتبال آمریکا دعوت شده بود اما هرگز به میدان فرستاده نشد. اکتبر گذشته بود که ایران شانس حضور در ترکیب تیم را به او داد تا وی نیز به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهد. بیت آشور اکنون به همراه تیم ملی ایران به جام جهانی خواهد رفت تا مقابل تیم‌هایی چون نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین قرار بگیرد.

با توجه به سن و سال بیت آشور و اینکه او در جام جهانی 2018 به 31 سالگی خواهد رسید ممکن است جام جهانی پیش رو برای او آخرین فرصت جهت حضوری قدرتمند در بزرگترین رخداد فوتبالی دنیا باشد.

بیت آشور در مورد اینکه دوست داشت برای چه تیمی در جام جهانی بازی کند گفت: اگر بزرگترین رویای شما حضور در جام جهانی باشد برایتان فرقی نمی‌کند در غالب چه تیمی رویای‌تان را جامه عمل بپوشانید. در زندگی یک فوتبالیست چه چیز مهم‌تر از حضور در جام جهانی است؟ هیچ چیز.

بیت آشور زمانی که کودک بوده به همراه خانواده‌اش دو بار برای دیدار با اقوام خود به ایران سفر کرده و معتقد است می‌تواند زبان پارسی را تا حد قابل قبولی صحبت کند. آنها سال جدید خورشیدی را با چیدن میز که شامل ماهی، شیرینی و قرآن است آغاز می‌کنند.

ادوارد بیت آشور، پدر استیون در اوایل دهه 60 میلادی برای تحصیل به آمریکا رفت. او در سان فرانسیسکو پیش از آنکه مهندس الکترونیک شود به شکل حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد. استیون نیز در دو فرهنگ فوتبال را آموخت. او به همراه پدرش در پارک‌های سان فرانسیسکو با ایرانی‌های پا به سن گذاشته فوتبال بازی می‌کرد. بیت آشور به یکی از دوستان خود، ماهان بزرگ‌ نیا در مورد حضور در دو فرهنگ گفته بود: پس زمینه ذهنی و فرهنگ شما به جایی است که پدر و مادرتان تعلق دارند اما همزمان شما در یک فرهنگ دیگر رشد می‌کنید. با آمریکایی‌ها مدرسه می‌روید و یاد می‌گیرید که زبان نخست شما انگلیسی است. تنها حس می‌کنید که یک ارتباط کوچک با ایران دارید اما همان ارتباط را نیز با آمریکا حس می‌کنید. باید به هر دو کشور کمک کنید چون مردم هر دو کشور را می‌شناسید. اگر به شما بگویند از بین آنها یکی را انتخاب کن نمی‌توانم. کار بسیار سختی است.

بزرگ نیا در ادامه این طور می‌افزاید: او همان اندازه که از پیراهن قرمز، سفید و آبی خوشحال می‌شد از به تن کردن پیراهن قرمز، سفید و سبز ایران نیز احساس غرور می‌کند زیرا هر تیمی که به او فرصت بازی کردن در تیم ملی را بدهد، او خواهد پذیرفت.

یورگن کلینزمان، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا پیشتر او را به تیم ملی آمریکا دعوت کرده بود اما بیت آشور شانس بازی در آن تیم را نیافته بود. پس از آن تیم ملی ایران وارد عمل شد تا کلینزمان فقط برای این مدافع راست آرزوی موفقیت کند. او به تیم کارلوس کی‌روش پیوست و در نهایت برای تیم ملی ایران بازی کرد.

بیت آشور در این مورد گفت: فقط نیاز داشتم در تیم ملی بازی کنم. باید تصمیم می‌گرفتم. فقط همین.
پوستر رسمی جام جهانی 2014 برزیل



پوستر رسمی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 برزیل در مراسمی در شهر ریودوژانیرو این کشور رونمایی شد. مسوولیت طراحی پوستر رسمی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل را که از بین سه طرح نهایی انتخاب شده، آژانسی تحت عنوان ˈکراماˈ بر عهده داشته است.
رونالدو در این باره اظهار داشت: این پوستر گام مهمی برای نشان دادن برزیل و جام جهانی این کشور به جهان است و نشان می دهد که کشور ما مدرن، خلاق، پایدار، خوشحال، متحد و البته عاشق و صاحب فوتبال است.
اخبار جام جهانی 1
اخبار جام جهانی 1

اولین بازی جام جهانی 2014 با اولین قضاوت داور ایرانی به عنوان داور چهارم .. علیرضا فغانی داور چهارم بازی افتتاحیه جام جهانی شد ..

به گزارش کاپفا: طبق تصميم فدراسيون جهاني فوتبال عليرضا فغاني در کنار تيم داوري ژاپني در بازي افتتاحيه جام جهاني 2014 ميان برزيل و کرواسي خواهد بود.

به نقل از فارس، وي قرار است به عنوان داور چهارم در اين مصاف حضور داشته باشد.

يونيشي نيشي‌مورا 42 ساله از ژاپن به عنوان داور وسط به «همراه تورو ساگارا»و «تويشيو ناگي»،‌اين داور را در امر قضاوت ياري خواهند کرد.

مسابقات جام جهاني 2014 برزيل از تاريخ 23 خرداد با حضور 32 تيم در 8 گروه 4 تيمي آغاز مي‌شود.