انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ليگ ملت‌هاي اروپا؛ تورنمنت جديد يوفا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ليگ ملت‌هاي اروپا؛ تورنمنت جديد يوفا

اتحاديه فوتبال اروپا از افزوده شدن يک تورنمنت ملي جديد به تقويم رويداد‌هاي يوفا خبر داد.

ليگ ملت‌هاي اروپا؛ تورنمنت جديد يوفا 1



با موافقت اکثريت اعضاي اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) از سال 2018 تورنمنت جديدي با عنوان ليگ ملت‌هاي اروپا به تقويم رويدادهاي فوتبالي قاره سبز اضافه خواهد شد که اين تورنمنت جايگزيني براي اکثر بازي‌هاي تدارکاتي و دوستانه پراکنده‌اي است که در طول سال ميان تيم‌هاي اروپايي برگزار مي‌شود.

به نقل از تسنيم، رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي اروپا که در واقع بازي‌هاي دوستانه تيم‌‌هاي ملي عضو يوفا را سازماندهي مي‌کند، همانطور که از اسم آن پيداست در قالب ليگ برگزار مي‌شود و در آن از سيستم سقوط يا صعود هم استفاده مي‌شود. هنوز شيوه دقيق برگزاري اين رقابت‌ها مشخص نشده است اما طبق گزارش طرح اوليه يوفا حضور تمامي 54 عضو اين اتحاديه در رقابت‌هاست که بر اساس جايگاه‌شان در رنکينگ ضريب مشترک يوفا، در 4 گروه تقسيم خواهند شد و تيم‌هايي که عملکرد و نتايج قابل قبولي در اين تورنمنت داشته باشند حتي مي‌توانند جايزه‌اي مانند سهميه حضور در مرحله نهايي جام ملت‌هاي اروپا (يورو ) دريافت کنند.

طبق اعلام يوفا هر يک از 4 گروه‌هاي بزرگي که بر اساس رنکينگ ضريب مشترک مشخص مي‌شوند، در ادامه به 3 يا 4 گروه‌ کوچک‌‌تر تقسيم مي‌شوند که در آن هر تيم در فاصله ماه‌هاي سپتامبر تا نوامبر هر سال بين 4 تا 6 بازي انجام خواهند داد.