انجمن های تخصصی  فلش خور
رشد خيره کننده اقتصاد استراليا - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: فرهنگی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=35)
+---- انجمن: اقتصاد (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=66)
+---- موضوع: رشد خيره کننده اقتصاد استراليا (/showthread.php?tid=104632)



رشد خيره کننده اقتصاد استراليا - S R U H - 30-04-2014

بر اساس گزارش وال استريت ژورنال ، استراليا اعلام کرد که اقتصاد اين کشور در سه ماه اول سال 2012 در بين کشورهاي پيشرفته جهان داراي بالاترين رشد بوده است .


با وجود سرمايه گذاري قوي در زمينه ي استخراج معدن ،توليد ناخالص داخلي اين کشور در فصل اول سال 2012 ، در مقايسه با زمان مشابه در سال قبل ، بالغ بر 1.3 درصد بود.

رشد توليد ناخالص داخلي سالانه در اقتصاد 1.4 تريليون دلاري استراليا ، 2.3 درصد بود که در مدت چهار سال داراي بالاترين سرعت رشد بوده است .


واين اسوان ، مسئول خزانه داري استراليا از اين داده ها استقبال کرد ،‌اما در مورد تهديدهاي اقتصادي ناشي از اروپا ، روند آهسته اقتصاد چين و قيمت در حال افزايش دلار استراليا هم هشدار داد .


اين مقام مسئول اظهار کرد که اين نتيجه سريع ترين نرخ رشد در طول چهار سال است که از زمان بحران بزرگ اقتصادي دهه 1930 ، بزرگترين رويداد اقتصادي در اقتصاد جهان بوده است.


به گفته ي وي با وجود بحران در هفت اقتصاد منطقه يورو ،‌اين داده ها نشان دهنده ي انعطاف پذيري کشور است.


اعلام رقم بزرگ توليد نا خالص داخلي ،‌همزمان با گزارش داوجنز در اين مورد بود که صادرات زغال سنگ از بنادر اصلي و بزرگ استراليا ،بزرگترين صادر کننده زغال سنگ جهان ،در ماه آوريل به 14% بيش از زمان مشابه در سال قبل رسيده است .


اما همچنان در مورد چشم انداز اقتصاد اين کشور ، ابهاماتي وجود دارد ؛ روز سه شنبه بانک خزانه استراليا با بيان تاثير احتمالي شوک جهاني ناشي از اقتصاد بر صادرات کشور ،نرخ سود را تا 0.25 درصد کاهش داد .