انجمن های تخصصی  فلش خور
رابطه ی بین رنگ ها و اندام حسی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: رابطه ی بین رنگ ها و اندام حسی (/showthread.php?tid=106795)



رابطه ی بین رنگ ها و اندام حسی - Mιѕѕ UηυѕυαL - 08-05-2014

رابطه ی بین رنگ ها و اندام حسی





یك روانشناس با اشاره به این كه رنگ‌ها تاثیرات بسیاری بر اندام‌های حسی افراد و به ویژه كودكان دارند، تاكید كرد: رنگ‌ها روی قوه ادراك دانش آموزان اثر گذار هستند.



با بیان این كه نخستین مرحله یادگیری،دریافت داده‌های محیطی توسط گیرنده‌های حسی است،تاكید كرد:تنوع رنگ موجب افزایش داده‌های انتقال یافته به مغز می‌شود و در نتیجه قدرت ادراك مغز افزایش می‌یابد.
وی با تقسیم رنگ‌ها به دو گروه سرد و گرم،افزایش جنب و جوش، شادابی و سرزندگی، دعوت به حركت و افزایش قدرت یادگیری را از ویژگی‌های رنگ‌های گرم برشمرد و افزود: در مقابل، رنگ‌های سرد باعث احساس تمایل به سكون و آرامش می‌شود و بخصوص دانش آموزان را از تحرك باز می‌دارد و به خیال بافی و در خود فرو رفتن دعوت می‌كند.
دكتر تبریزی با تاكید بر اینكه تنوع رنگی در لباس نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارد،اظهار كرد: با توجه به این كه مقررات موجود،امكان استفاده از لباسهای متنوع را فراهم نمی‌كند،توصیه می‌شود در لباس فرم از تركیب رنگ گرم و سرد استفاده شود.
وی ادامه داد: تركیب نارنجی با سرمه‌ای، خاكستری با صورتی و دیگر رنگ‌های گرم و سرد كه در كنتراست با یكدیگر هستند می‌تواند برای لباس مناسب باشد.