انجمن های تخصصی  فلش خور
نوروز 1394 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: گردشگری و توریسم (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=79)
+--- موضوع: نوروز 1394 (/showthread.php?tid=170253)

صفحه‌ها: 1 2


نوروز در اروپا - spent † - 28-07-2014

نوروز 1394 1


سال نو مبارک !

 با وجود تمام گرانی های ارز همچنان سفر تفریحی به اروپا وسوسه انگیز است؛ آن هم برای تعطیلات نوروز که فرصتی بسیار مناسب برای سفر است.

سفر به اروپا آن هم به کشورهای قدیمی و تاریخی این قاره همیشه هیجان انگیز بوده و هست. تعطیلات دو هفته ای عید هم فرصت مناسبی است تا با خیال راحت این تجربه را به دست آورید. در این شماره می خواهیم شما را با ویژگی های تور 13 روزه ایتالیا، فرانسه و یونان آشنا کنیم.

ایتالیا، رم

نوروز 1394 1

رم یا شهر ابدی، پایتخت ایتالیا و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است و در منطقه مرکزی غرب شبه جزیره ایتالیا واقع شده است. این شهر زمانی پایتخت جهان و قلب امپراتوری عظیم رم محسوب می شد. تاریخچه رم به بیش از 2500سال پیش برمی گردد.

نوروز 1394 1

بناهای تاریخی و موزه های رم شامل میدان گلادیاتورها و پانتئون این شهر را به جذاب ترین مقصد توریست ها در ایتالیا تبدیل کرده، به گونه ای که در سال 2007 ، رم به عنوان یازدهمین شهر پربازدیدکننده جهان انتخاب شد.

نوروز 1394 1


فرانسه، پاریس

نوروز 1394 1

جاذبه های گردشگری فرانسه نیز بر کسی پوشیده نیست. پاریس، شهر نور یا شهر مُد، پایتخت و بزرگترین شهر فرانسه است و در شمال این کشور، روی رودخانه سین واقع شده است. نام این شهر از قبیله ساکن آن یعنی پاریسی گرفته شده و از سال 1860 تا امروز، بسیاری از مناطق آن همچنان دست نخورده باقی مانده اند.

نوروز 1394 1

پاریس یکی از مراکز مهم تجاری و فرهنگی دنیا محسوب می شود و تاثیرات آن روی سیاست، رسانه ها، مُد، علم و هنر بسیار قابل توجه است. با اینکه این شهر بسیار بزرگ و پرجمعیت است، تقریبا تمام مناطق شهر ارزش دیدن را دارند. پاریس سالانه 45 میلیون توریست به خود جذب می کند که 60 درصد آنها توریست های خارجی اند. بهترین زمان رفتن به این شهر، در طول بهار معروف پاریس و بین ماه های آوریل و ژوئن است یعنی زمانی که این شهر آفتابی است.

نوروز 1394 1

نوروز 1394 1

یونان، آتن

نوروز 1394 1

اما آتن یا شهر تاج، پایتخت و بزرگترین شهر یونان است و از بسیاری جهات محل تولد یونان کلاسیکو تمدن غربی است. آتن کلاسیک یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تاریخچه ای 3400 ساله داردو مرکزی برای هنر، آموزش و فلسفه محسوب می شده است.

نوروز 1394 1

آتن مدرن، امروزه مرکز اقتصادی، مالی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی یونان است و به عنوان یکی از شهرهای آلفای جهان شناخته شده است. میراث غنی این شهر هنوز هم در سراسر آن قابل رویت است و معماری های رومی و بیزانسی در آن به وفور یافت می شود. آب و هوای آتن نیمه گرمسیری مدیترانه ای است و با سایت های باستانی، موزه ها و گالری های خود یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی جهان به شمار می رود.

نوروز 1394 1

شرایط تور

سفر 13 روزه به قلب اروپا، چهار شب اقامت در رم، پنج شب در پاریس و سه شب در آتن در هتل چهار ستاره با صبحانه برای هر نفر در اتاق دو تخته چهار میلیون و 290 هزار تومان به علاوه 2590 یورو و برای هر نفر در اتاق یک تخته چهار میلیون و 290 هزار تومان به علاوه 4490 یورو تمام می شود.

هزینه کودکان چهار تا 12 ساله سه میلیون و 790 هزار تومان به علاوه 1990 یورو و برای کودکان زیر دو سال چهار میلیون و 900 هزار تومان است.

نوروز 1394 1

خدمات این تور در شهرهای زیر به این ترتیب است:

رم: گشت شهری شامل بازدید از کلیسای وایتکان، چشمه عشاق، معبد پانتئون، پله های اسپانیا، میدان زیبای ناوونا ...
ورودیه: مجموعه کلازئوم (محل جنگ گلادیاتورها)

پاریس: گشت شهری شامل بازدید از خیابان شانزه لیزه، دروازه پیروزی، میدان کنکورد، کلیسای نتردام ...
ورودیه: برج ایفل (یا برج مونپارناس) و موزه لوور (ورودیه و راهنما) و کاخ ورسای

آتن: گشت شهری شامل بازدید از بافت قدیمی شهر، محله پلاکا، موناستیراکی ...
ورودیه: سایت آکروپلیس

نوروز 1394 1

چه مدارکی مورد نیاز است؟

همه مدارک مورد نیاز باید با مهر رسمی مترجم ترجمه شوند. فرم تقاضای شرکت در سفر توسط مسافر، اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار به همراه دو سری کپی از صفحه اول گذرنامه به همراه چهار قطعه عکس 4.5 در 3.5، کپی از تمام صفحات شناسنامه – کپی از تمام صفحات سند مالکیت به نام فرد متقاضی، گواهی تمکن مالی صادره از امور بین الملل بانک همراه با ریز پرینت دو ماه آخ رسفر برای دارندگان حساب های جاری، کپی از قراردادهای سپرده کوتاه مدت یا بلند مدت برای دارندگان حساب های سپرده (حداقل مانده حساب 40 میلیون تومان).

نوروز 1394 1

مدارک شغلی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها شامل کارت بین المللی دانشجویی یا کپی از حکم استخدامی عضو هیات علمی می شود. برای صاحبان شرکت های خصوصی (مدیرعامل، عضو هیات مدیره ...) شامل کپی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت و کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت است.

برای کارمندان بخش دولتی کپی از آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی مورد نیاز است و برای کارمندان بخش خصوصی گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی همراه با گواهی سابقه بیمه یک سال قبل از سفر از تامین اجتماعی نیاز است. همچنین برای کسبه، کپی از جواسز کسب یا کارت بازرگانی نیاز است. همینطور همه متقاضیان بهتر است از گذرنامه فعلی و ویزاهای قبلی (آمریکا، کانادا، شینگن، سوئیس، انگلیس و استرالیا) کپی داشته باشند. به غیر از همه این مدارک باید ضمانتنامه بازگشت از سفر به مبلغ 15 میلیون تومان نیز به آژانس مورد نظر بدهید.


نوروز 1394 - ×ThundeRBolT× - 09-08-2014

همه ساله با آغاز سال نو و فرارسيدن تعطيلات دو هفته اي ايام نوروز، سازمانهاي مختلفي درگير بحث مسافرتهاي نوروزي مي شوند چرا كه بيشترين حجم سفرها مدت كوتاهي انجام مي شود در اين بين سازمانهايي از جمله ميراث فرهنگي و گردشگري با تشكيل ستاد تسهيلات سفر توصيه هايي را به گردشگران مي كند اما وزارت بهداشت و درمان نيز در قالب گفت وگوي كارشناسي و اداره هاي راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي نيز بر حسب وظايف خود مواردي را اعلام مي كنند كه در زير بخشي از آنها آمده است:
 
نوروز 1394 1
1- توصيه مي شود مسافران و گردشگران پيش از شروع سفر از محل اقامت خود مطمئن شوند و آن را از قبل رزرو كنند.
2-از چادر زدن و بازي كردن در كنار جاده و محل هايي كه احتمال ريزش كوه وجود دارد و همچنين از همراه بردن سيلندرهاي گاز پيك نيكي در خودرو، قطار و اتوبوس خودداري كنيد.
 
3- قبل از انجام سفر نسبت به شرايط مقصد از هر نظر اطلاعات كافي كسب كنيد، اين اطلاعات در سفرهاي داخلي و خارجي شامل شرايط آب و هوايي، مقررات گمركي، نيروهاي خدماتي، انتظامي، بهداشتي و ساير امكانات است.
 
4- براي انتخاب مقصد و شرايط مسافرت از مشورت كاركنان مجرب و صديق دفاتر خدمات مسافرتي معتبر و مديران مراكز اقامتي كه داراي مجوز رسمي هستند بهره مند شويد.
5- در صورتي كه با وسايل نقليه عمومي مانند قطار، هواپيما، اتوبوس و يا كشتي مسافرت مي كنيد حتماً بليط رفت و برگشت تهيه كنيد.
6- براي خريد بليط، دريافت ويزا، خريد تور در داخل و خارج از كشور به دفاتر هوايي و مسافرتي مجاز مراجعه كرده و از مراجعه به واسطه خودداري كنيد، به خاطر داشته باشيد كه حضور واسطه باعث عدم انتقال اطلاعات صحيح و كامل در نهايت گران تر شدن خدمات ارائه شده خواهد شد.
7- طبق دستورالعمل سازمان ميراث فرهنگي، نرخ گشت هاي داخلي و خارجي براساس نوع خدمات و توافق في مابين مسافر و دفتر اعمال مي شود و شايسته است مسافران پس از كسب اطلاعات كامل و با درنظر گرفتن تمامي جوانب نسبت به انتخاب خود اقدام كنند.
8- نظر به اين كه اكثر هتل هاي معتبر داراي سايت اينترنتي مي باشند توصيه مي شود در صورت امكان با مراجعه به سايت هاي مربوط اطلاعات كافي از امكانات و خدمات هتل يا مراكز اقامتي مورد نظر كسب كنيد.
9- به هنگام ترك محل اقامت مدارك شناسايي شخصي و شماره تلفن و آدرس محل اقامت يا هتل را همراه داشته باشيد.
.10مشخصات خود را علاوه بر روي چمدان در محل مناسبي در داخل چمدان نيز بچسبانيد.
.11 چنانچه قصد سفر با اتومبيل شخصي داريد، اتومبيل خود را قبل از سفر از نظر فني و ايمني تحت معاينه دقيق قرار دهيد.
.12 در سفرهاي زميني داخلي براي صرف غذا توصيه مي شود از رستوران هاي بين راهي داراي مجوز استفاده كنيد.
.13 توصيه مي شود از اقامت در منازل شخصي افراد بيگانه كه بيشتر از نظر بهداشتي و ساير امور ايمني در وضعيت مطلوبي نيست خودداري كنيد و تنها از منازل استيجاري داراي مجوز استفاده كنيد.
.14 از مشاركت در حمل اثاثيه و چمدان افرادي كه نمي شناسيد خودداري كند.
.15 به اشخاص بدون اونيفورم و كارت شناسايي در فرودگاه ها و ترمينال ها و ساير اماكن كه در ظاهر به قصد كمك يا كنترل مدارك و در باطن با نيت ديگري به شما نزديك مي شوند اعتماد نكرده و از ارايه وسايل همراه خود به خصوص گذرنامه و مدارك شخصي جدا خودداري كنيد.
توصيه هاي غذايي
مؤسسه سلامت و بهبود تغذيه كشور نيز توصيه هايي به مسافران نوروزي دارد كه از آن جمله پرهيز از مصرف تخم مرغ، سوسيس و كالباس در طول سفر است.
.16 اين مؤسسه پيشنهاد داد كه مسافران نوروزي براي پيشگيري از مسموميت و تب شديد، تخم مرغ، سوسيس و كالباس را كه حدود 12 ساعت در هواي آزاد و خارج يخچال نگه داشته شده است، مصرف نكنند.
.17 مصرف مواد غذايي مانند سالاد الويه، همبرگر، كباب كوبيده و پياز در اماكن عمومي خطرزاست به نحوي كه مسموميت هاي غذايي در كودكان مي تواند با خطر مرگ همراه باشد.
.18 مصرف آب سالم و نوشيدني هاي سالم بدون گاز به ويژه دوغ شيوه مناسبي براي حفظ سلامت در مسافرت هاي نوروزي است.
.19 ميوه ها و سبزيجاتي مانند هويج، گوجه فرنگي و ساقه كرفس در طول مسافرت بهترين ميان وعده است زيرا اين مواد حاوي آب، املاح و ويتامين هاي مورد نياز بدن هستند.
توصيه هاي رانندگي
اداره راهنمايي و رانندگي نيز از فرصت مانده به تعطيلات استفاده كرده و از طريق كارشناسان و اطلاعيه ها موارد لازم را به مسافران گوشزد مي كند.
.20 هر عاملي كه باعث كاهش سطح هوشياري يا تمركز راننده شود ممكن است منجر به بروز تصادفات جاده اي مرگبار شود، اين عامل مي تواند بحثي كوچك در داخل خودرو تا صحبت كردن با تلفن همراه و حتي استفاده از مواد روانگردان و دارو باشد.
.21 معمولا خانواده ها شب پيش از سفر دير مي خوابند و صبح زود از خواب بلند مي شوند، همين عامل موجب خواب آلوده بودن راننده هنگام رانندگي مي شود.
.22 پس مسافران بهتر است شب قبل از سفر به خوبي استراحت و هنگام رانندگي هر دو ساعت يك بار 10 دقيقه كنار جاده توقف كنند و چاي يا قهوه بنوشند.
.23 حتي اگر هر گاه هنگام رانندگي احساس خواب آلودگي كرديد شيشه پنجره خودرو را پايين بكشيد چون گرما باعث خواب آلودگي مي شود.
.24 سرنشينان خودرو به راننده توجه كافي داشته و هر از چندگاهي گفت وگوي كوتاهي با راننده داشته باشند تا وي دچار احساس خواب آلودگي نكند.
توصيه به مسافران قطار
اما در هنگام استفاده از قطار براي رفتن و يا برگشتن از مسافرت نيز بايد به چند نكته توجه كرد.
.25 با توجه به سنگيني ترافيك خودروها در تهران به ويژه در مسيرهاي منتهي به ايستگاه راه آهن در روزهاي پاياني سال لازم است مسافران براي رسيدن به موقع به ايستگاه زمان بيشتري در نظر بگيرند تا از حركت قطارها جا نمانند.
.26براي كنترل بليت و بازرسي اثاثيه، لازم است مسافران يك ساعت قبل از حركت در ايستگاه راه آهن حضور داشته باشند.
.27 همچنين مسافران بايد در طول سفر با قطار، شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر همراه داشته باشند و در صورت درخواست مأموران شركت ارائه دهند.
.28 در صورت مفقود شدن بليت مسافران، به شرط حضور بموقع در ايستگاه، با دريافت گواهي شناسايي مسافر، براي وي بليت المثني صادر مي شود.
.29 مسافران قطار براي اعلام گزارش ها، پيشنهادها و شكايات خود با تلفن 139 تماس بگيرند يا به 3000139 پيامك ارسال كنند.
.30 شماره تلفن سامانه گردشگري از جمله شماره هايي است كه مي تواند در طول سفر بسياري از اطلاعات مورد نياز همچون اطلاعات هتل ها، جاده ها، آژانس هاي مسافرتي، اماكن تاريخي و گردشگري شهرها و وضعيت راه ها را به صورت شبانه روزي در اختيار مسافران قرار دهد. اين سامانه با شماره تلفن 09669، همچنين در صورت بروز هرگونه مشكل، وظيفه رسيدگي به شكايات و رفع مشكلات مسافران را نيز برعهده دارد.



چطور یک آژانس مسافرتی خوب برای نوروز 94 پیدا کنیم - tyjtfhdhr - 07-09-2014

نوروز 1394 1

تور نوروز 93 - هنگامی که تصمیم به یک سفر خانوادگی برای نوروز 93 گرفته اید، استفاده از یک آژانس مسافرتی کاملاً آگاه، متخصص و با تجربه، می تواند سفر شما را بدون اینکه استرس زیادی را تحمل کنید، برایتان برنامه ریزی کند. البته هر آژانس مسافرتی نمی تواند، این کار را به راحتی یا مطابق میل شما انجام دهد. در این جا ترجیحاً بهتر است با آژانسی کار کنید که شهرت خوبی در این کار داشته و در تأمین نیازها و خواسته های شما نیز، آن یک قدم ضروری و اضافه تر را برای شما بر دارد.


بنابراین قبل از آن که کار خود را با شروع کنید، پرس و جو از تایید شهرت آژانس ضروری است. در زیر نکاتی درباره چگونگی انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای نوروز 93 برای شما فراهم آمده است.


سابقه یا قدمت آژانس مسافرتی
تور نوروز 93 - هنگامی که تصمیم به انتخاب یک آژانس مسافرتی می گیرید، سابقه عاملی است که باید آن را به خاطر داشته باشید. ضمن اینکه قدمتی هم چون ۲۰ ساله، لزوماً تضمینی برای بودن بهترین آژانس در منطقه نیست، اما می تواند بیانگر این باشد که قادر بوده است فعالیت خود را ادامه دهد. تا جایی که ممکن است از مراجعه به آژانس های تازه کار خودداری کرده، جز اینکه با صاحبان و یا کارکنان آن به خوبی آشنایی داشته باشید. شهرت و اعتبار زمان لازم دارد. تازه واردین شاید بسیار خوب باشند، اما شاید ارزش ریسک برنامه سفری را که یک بار در زندگی رخ می دهد نداشته باشد.


آشنایی محلی

آشنایی محلی ،یکی دیگر از نکاتی که به انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای سفرهای نوروز93 کمک می کند. در کنار سابقه، ایده خوب دیگر این است که بدانیم چه چیزی موجب ادامه و وابستگی آژانس به این فعالیت اقتصادی گردیده است. در مقایسه با سایر مشاغل، آژانس مسافرتی که بیشتر محلی فکر می کند و به خواسته های مشتری توجه دارد، احتمالاً در فعالیتهای درون شهری به نحوی درگیر می شود. به عنوان مثال عضویت در انجمن های صنفی محلی و سازمان ها، نشانه خوبی از جدی بودن آژانس در مورد شغل اوست، و این دقیقاً چیزی است که شما به دنبال آن هستید.


معرفین

پرس و جو از افرادی که قبلا مشتری آژانس بوده اند، یکی دیگر از نکاتی است که به انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای سفرهای نوروز93 کمک می کند.


همیشه معرفین نشانه بسیار خوبی در مورد شهرت خوب یا بد یک آژانس مسافرتی به حساب می آیند به جای نظر سنجی از طریق شخص سوم، حتماً خود مستقیماً با کسانی که مشتری آن آژانس بوده اند، ارتباط برقرار نمایید. هنگامی که اطلاعات از طریق افراد مختلف منتقل می شود، به آسانی تحریف شده و یا نکات مهمی از قلم خواهد افتاد.


مشتری مداری آژانس مسافرتی
توجه به مشتری مداری آژانس مسافرتی ،یکی دیگر از نکاتی است که به انتخاب بهترین آژانس مسافرتی برای سفرهای نوروز93 کمک می کند.

به طور تصادفی وارد آژانس شده و چگونگی رفتار آنها با مشتری را که احتمالاً یک باره مراجعه کرده است، مشاهده نمایید. اگر لبخندی صمیمانه دریافت کردید و اگر دعوت به نشستن شدید یا پیشنهاد یک فنجان چای یا قهوه دریافت داشتید، می توانید در مورد روش کار این آژانس و صداقت کار آن قضاوت داشته باشید. اکنون ارزش آن را دارد که رسیدگی بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در این لحظه ممکن است چند سوال کلی بپرسید.

تور نوروز

مثلاً بگویید “من احتمالاً یک سفر کوهنوردی برای چند ماه برای آینده در پیش خواهم داشت. می خواستم بدانم که آژانس مسافرتی شما چه کاری می تواند برای من انجام دهد.” اگر پاسخ درخواست شما با انداختن چند بروشور در جلوی شما و نگاهی تند و سریع به سمت در خروجی، ادامه داشت، آن گاه متوجه خواهید شد که این آژانس به درد شما نمی خورد. از سوی دیگر اگر دعوت به نشستن شده و مسئول فروش درخواست جزئیات بیشتری از تعطیلات احتمالی شما نمود، علامت خوبی برای همکاری و جلب اعتماد شما از آژانس دریافت داشته اید و احتمالا آژانس برای کمک به شما علاقمند است.

این کاملاً طبیعی است که نماینده آژانس از رقمی که قرار است در سفر هزینه کنید، جویا شود. اما هنگامی که هنوز هیچ گونه ایده ای از خواسته های شما برای سفر به دست نیاورده، صحبت از سفرهای ارزان قیمت را آغاز نماید، علامت خوبی به شما نشان نداده است.

پرسش
نوع سوال های که از سوی نماینده آژانس پرسیده می شود نیز راه خوبی برای قضاوت در مورد اعتبار و شهرت آژانس مسافرتی است. هنگامی که آنان به جزئیات کوچکی مانند ترجیحات شما نسبت به روش مسافرت شما می پردازند، متوجه خواهید شد که آنان واقعاً به دنبال تهیه بسته مسافرتی مناسبی برای جلب رضایت شما هستند. آژانسی که چند بسته سفر کلی را جلوی شما می گذارد و از شما می خواهد که یکی را انتخاب کنید، بیشتر به دنبال نقد کردن پول زحمت کشیده شماست.


با آژانس مسافرتی کار کنید که برای متناسب کردن برنامه های سفر شما با توجه به نیازهای شما وقت صرف می کنند. همیشه درباره موضوعاتی مثل پرداخت پیش پول برای بسته های سفر، نحوه پرداخت، پشتیبانی های حین سفر در مسافرت و امکان تغییر برنامه های سفر در موارد ضروری، سوال نمایید. آژانس های معتبر، پاسخ های صریح و روشن برای این پرسش ها داشته و پاسخی را که می توان با یک کلمه داد با ۵۰ کلمه پاسخ نمی دهند.

در حین دریافت این پاسخ ها، به چهره نماینده آژانس توجه داشته و مطمئن شوید که به چشمهای شما نگاه می کند یا نه؟ افرادی که از روبه رو شدن مستقیم با شما در حین صحبت وحشتی ندارند، به احتمال زیاد افرادی با اخلاق، صادق و روی هم رفته قابل اعتماد هستند.


سایر عوامل
در حالی که لزوماً قیمت در تعیین اعتبار و شهرت یک آژانس یک عامل مهم به حساب نمی آید، اما مراقب آژانس های که موضوع قیمت را پیش کشیده و آن را مثل پرچم قرمز تکان می دهند، باشید. این کاملاً طبیعی است که نماینده آژانس از رقمی که قرار است در سفر هزینه کنید، جویا شود. اما هنگامی که هنوز هیچ گونه ایده ای از خواسته های شما برای سفر به دست نیاورده، صحبت از سفرهای ارزان قیمت را آغاز نماید، علامت خوبی به شما نشان نداده است.
بنابراین انتخاب یک آژانس مسافرتی معتبر برای سفرهای نوروزی 93 ، ترکیبی است از ارزیابی موقعیت اجتماعی آنان از نقطه نظر دیگران، همراه با برداشت های شخصی خود شما در هنگام اولین برخورد با کارکنان آژانس ها. به یاد داشته باشید که احتمالاً احساس شما از برخورد اول باید درست باشد. اگر احساس خوبی از برخورد اول به دست نیاورده اید، بهتر است که جستجوی خود برای انتخاب آژانس مسافرتی برتر را ادامه دهید.


سفرهاي نوروزي - ×ThundeRBolT× - 07-09-2014

نکات ايمني براي پيشگيري از حوادث در سفرهاي نوروزي

نکات ایمنی برای پیشگیری از حوادث در سفرعبارتند از:

۱- اتومبیل را قبل ازحرکت از نظر فنی بررسی کنید (لاستیک، چراغ های راهنما، ترمز،تیغه برف پاک کن و …)

۲- از مناسب بودن شرایط آب و هوایی و جاده ها اطمینان حاصل نمایید.

۳- در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چزاغ مه شکن مجهزکنید.

۴- از خطوط وسط و کناره جاده در ادامه مسیر حرکت خود استفاده کنید.

۵- در صورت بخارکردن شیشه جلو، از دستگاه تهویه خودرو استفاده نموده یاشیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا بخار حاصله از بین برود.

۶- حتماً از پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل نمایید.

۷- حفظ فاصله مناسب از وسیله نقلیه جلویی با توجه به سرعت های تعیین شده ضروری است.

۸- هنگام رانندگی در هوای مه آلود، به چراغ عقب خودروی جلویی، اعتماد کامل نداشته باشید.

۹- میزان باد لاستیک های خودرو اهمیت بسیاری دارد، زیرا چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشترخواهد بود.

۱۰- هرچرخ به ازای ۱۰ درصد باد ناکافی، ۱۰ درصد از عمر مفیدش را از دست می دهد.

۱۱- عمق شیار لاستیک ها مخصوصاً در برف و باران شدید ممکن است ضامن حفظ جان شما باشد. عمق این شیارباید حداقل ۳ میلی متر باشد.

۱۲- از رانندگی درلبه ها و شانه های راه خودداری کنید.

۱۳- در یک سطح لغزنده هنگامی که سرعت دارید، ازتغییرناگهانی به دنده سنگین خودداری نمایید.

۱۴- بارهای داخل صندوق عقب و روی باربند را کاملاً محکم نموده و از حملبارهای سنگین و حجیم خارج از ظرفیت و حدود ابعاد اتومبیل بپرهیزید.

۱۵- جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و تجهیزات ایمنی ترافیک (چراغ قوه و مثلث احتیاط) را همیشه به همراه داشته باشید.

۱۶- ازقراردادن و روشن نمودن وسایل حرارتی یا روشنایی نظیر گاز پیک نیک)دراتومبیل به علت احتمال ایجاد گازگرفتگی و آتش سوزی) بپرهیزید.

۱۷- با بستن کمربند ایمنی، احتمال مرگ ناشی از ضربه به سر را کاهش دهید.

۱۸- از حمل بارهای خطرناک نظیر کپسول گاز، بنرین، نفت، مواد شیمیایی قابل احتراق و … خودداری نمایید.

۱۹- حین رانندگی جهت حفظ تمرکز، از کشیدن سیگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری نمایید.

۲۰- درصورت احساس خستگی و خواب آلودگی ازرانندگی بپرهیزید.

۲۱- در صورت مشاهده صحنه تصادف، قبل از هر اقدامی با شماره تلفن های ۱۱۵ اورژانس و۱۱۰ پلیس را باخبر نمایید.

۲۲- در صورت مشاهده صحنه تصادف ، از ازدحام در محل بپرهیزید.

۲۳- درصورت وقوع تصادف، راه را برای آمبولانس ها و نیروهای امدادی باز کنید.

۲۴- با نیروهای امدادی نهایت همکاری را انجام دهید.

چگونه هنگام سر خوردن توقف کنید؟

۱- خود را کاملاً کنترل کرده و به خود مسلط باشید.

۲- از ترمزکردن بپرهیزید. ضربه زدن به ترمزروی یخ، چرخ ها را قفل می کند و باعث لغزش و سرخوردن بیشتر می شود.

۳- در جهتی حرکت کنید که قسمت عقب اتومبیل سر می خورد. همین که اتومبیل به حالت مستقیم درآمد، به جهت دلخواه خود حرکت کنید. خیلی آهسته روی ترمز فشار آورید تا از سرعت اتومبیل کاسته شود یا آرام پدال گاز را فشاردهید تا اتومبیل به حرکت خود ادامه دهد.

۴- از سبقت بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب اتومبیلمی زند که موجب سرخوردن آن شده و اتومبیل در جهت عکس حرکت، بر می گردد.

۵- اتومبیل را درگیر دنده نگاه دارید زیرا این حالت به کم شدن سرعت کمک می کند و حداکثرکنترل را به راننده می دهد.

۶- ازبرداشتن پای خود از روی گاز به طورناگهانی خودداری کنید.

۷- درجاده های یخ زده، اتومبیل را در دنده سنگین نگاه دارید.

۸- درگل، برف و یخ، سرعت اتومبیل خود را کم و ثابت نگاه دارید.

قبل ازحرکت موارد زیر را چک کنید:

لاستیک ، روغن ، باطری، زنجیرچرخ، چراغ ها ، تنظیم کننده ولتاژ، فرمان، تیغه برف پاک کن، بخاری، راهنماها، دیفرانسیل، روشنایی، جک و ابزار، ترمزها.

به کودکان خود آموزش دهید:

۱- که حین حرکت، ازبازی کردن با دستگیره های اتومبیل، بازکردن در و خارج کردن دست و سر از پنجره خودداری کنند.

۲- کمربند ایمنی خود را ببندند.

۳- لباس با رنگ روشن بپوشند تا در شب ویا روز مه آلودیا بارانی هنگام پیاده روی از طرف رانندگان بخوبی دیده شوند.

- نویسنده : بابک کاوه ئیان


RE: چطور یک آژانس مسافرتی خوب برای نوروز 94 پیدا کنیم - Navisa. - 05-01-2015

 6 عدد از عجیب و غریب ترین مجسمه ها (عکس)
وقتی در مورد مجسمه ها صحبت می شود، در ذهن مردم موزه ها متبادر می شود. این در حالی است که در برخی پارک ها مجسمه های کوچک یا غول پیکری ساخته شده اند که ارزش هنری بالا و طرفداران زیادی دارند.
 لیستی از پارک های اطراف جهان را جمع آوری کرده ایم که جایگاه برخی از عجیب و غریب ترین مجسمه ها هستند. از مردی که نوزادان را به هوا پرتاب می کند تا المان های داستان هزار و یک شب که بوسیله میلیون ها تن شن و ماسه ساخته شده اند.

 همه دست به دست در عرشه
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 
در اقامتگاه «سفر دریایی خورشید» واقع در کره جنوبی، گردشگران می توانند لذت یک سفر دریایی را در خشکی تجربه کنند. در هتلی که به شکل کشتی و در اندازه های واقعی بر لب صخره مشرف به دریا ساخته شده، می توانید باغی از مجسمه ها را پیدا کنید. اثر شاخص هنری که در این محل وجود دارد، یک جفت دست غول پیکر است که «دستان برکت» " نام دارد و با قرار گرفتن رو به سوی دریا، هر روز خورشید را در بر می گیرند.
زیر دریا
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 
اگر در مکزیک به زیر آب های واقع در کانکن شیرجه بروید، پارک موزه ای از ۴۵۰ مجسمه دائمی با اندازه های طبیعی را خواهید دید که توسط جیسون تیلور ساخته شده اند. این پارک واقع در زیر آب، ساختاری صخره ای را پدید آورده که برای زندگی مرجان ها نیز مناسب است و سبب جلب غواصان به این محل می شود.
 یکی از عجایب کویری
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 
ما با ۳۵ هزار تن ماسه و شن، ۷۰ نفر مجسمه ساز و مکانی به مساحت ۵ زمین فوتبال چه می توانید بکنید؟ شرکتی در کویت با این امکانات، بزرگترین مجسمه شنی دنیا را در پارکی ساحلی ظرف مدت ۹ هفته ساخته است. این مجسمه عظیم ترکیبی از عناصر داستان هزار و یک می باشد.
 
هنر در پارک
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 
کشور نروژ به گردشگرانی که به دیدنش می آیند، دیدن بزرگترین مجسمه پارکی در دنیا را که تنها بوسیله یک نفر ساخته شده، پیشنهاد می دهد. این مجسمه به نام «مردی که نوزادان را پرتاب می کند»، یکی از جاذبه های مهم گردشگری نروژ بوده و در پارک ویجلند اسلو ساخته شده است.
 
 چهره ها
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
در پارکِ مجسمه های بزرگ سنگی در کره جنوبی می توانید مجسمه مشهورترین و بدنام ترین انسان های دنیا را ببینید. این پارک که در مسافت کوتاهی از سئول واقع شده، پر از مجسمه انسان هاست. از فیدل کاسترو گرفته تا آبراهام لینکلن تا پیامبرانی الهی مانند حضرت مسیح علیه السلام. موسس پارک می گوید مکانی را ساخته تا یاد بزرگترین رهبران سیاسی، نویسندگان، دانشمندان، فیلسوفان و هنرمندان دنیا را از ۱۸۰ کشور جهان گرامی بدارد.
 
غرور ملی کلمبیا
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 
پارک «جیم دوکی» در کلمبیا، شامل نمادهای فرهنگ جهانی و ملی این کشور می باشد. این پارک به نام خلبانی کلمبیایی که مسیرهای بین المللی را به سوی این کشور گشود، نامگذاری شده و به شما اجازه می دهد در میان بنای کپی شده تاج محل، ماکت بزرگ سایت باستان شناسی سان آگوستین، نقشه ای عظیم از کلمبیا، نماهایی از عجایب ۷گانه دنیا، نمادهایی از کمدی الهی دانته، و موزه ای شامل ۷۰۰ مجسمه به کنجکاوی بپردازید. این مجسمه ها بازگو کننده تاریخ بشریت اند و گردشگران می توانند با قطاری که به دور پارک می گردد، دیدی پانوراما نسبت به همه این مجسمه ها داشته باشند.


تور نوروز 94 - Navisa. - 14-01-2015

 برنامه ریزی و به همراه داشتن تجهیزات مناسب برای سفر هوایی به همراه نوزاد ضروری است.
 
سفر هوایی می تواند تمرینی برای افزایش صبر و حوصله شما باشد. همراه داشتن نوزاد با پوشک و همه وسایل اضافی دیگر، گریه هایی که نیاز به آرام کردن دارند و بیقراری های آرام نشدنی می تواند سفر با هواپیما را به یک چالش جدی برای شما تبدیل کند.

عمل به توصیه های زیر می تواند سفر شما را راحت تر کند و به شما کمک کند با آرامش به مقصد برسید : 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
صندلی ماشین را همراه خودتان ببرید :
صندلی ماشین کودک، وسیله ای است که نمی توانید بدون آن  سفر کنید. همراه داشتن این وسیله حمل کودک و انتقال او از ماشین به فرودگاه و هواپیما را در یک چشم بهم زدن ممکن می سازد. از آنجا که صندلی ماشین کودک قابل حمل است، می توانید آن را بدون نصب کردن داخل ماشین یا روی صندلی هواپیما قرار دهید.

همچنین می توانید صندلی را به کالسکه چتردار متصل کنید. چون سبک و قابل حمل است برای حرکت در ترمینال های شلوغ فرودگاه مناسب است. علاوه بر این به دلیل اینکه کودک به صورت رایگان پرواز می کند، نشاندن او روی پاهایتان مطمئن ترین راه برای سفر نیست زیرا در صورت تکان های شدید هواپیما، بازوهای والدین نمی تواند به اندازه کافی از کودک حمایت کند. بهترین جا برای کودک قرار گرفتن روی صندلی ماشین است. حتما موقع خرید صندلی به این نکته توجه کنید که برچسب استفاده در وسایل نقلیه موتوری و هواپیما را داشته باشد.

برنامه ریزی برای وعده های غذایی :
مسئله بعدی که باید به آن فکر کنید، غذا دادن به کودک است. شیردهی با سینه راحت ترین روش است زیرا می توانید با کمک یک روانداز فضای خصوصی را برای خودتان فراهم کنید.

شیر دادن با شیشه کمی سخت تر است. هنگام بستن چمدان و ساک سفر، برای صرفه جویی در جا به جای برداشتن چند شیشه شیر، یک شیشه شیر را با آسترهای مختلف همراهتان ببرید. اگر از شیر مایع استفاده می کنید، بازرسی پرواز به شما اجازه می دهد 3.4 اونس بیشتر از حد مجاز مایع داخل هواپیما ببرید. به یاد داشته باشید که شیرخشک آماده فقط یکساعت در دمای اتاق قابل نگهداری است.

شیرخشک های پودری قابلیت حمل بیشتری دارند اما برای درست کردن آن باید از خدمه پرواز بخواهید تا مقداری آب گرم برای مخلوط کردن شیر برای شما بیاورد. از داغ نبودن آب اطمینان حاصل کنید. برای کنترل دمای آب می توانید چندقطره از آن را روی مچ دستتان بریزید.  
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
 تعویض پوشک را آسان کنید :
بسته مخصوص تعویض پوشک، کیسه مخصوص نگهداری پوشک، دستمال مرطوب و یک زیرانداز که بتوانید آن  را روی هر سطحی و حتی روی پاهایتان پهن کنید و آن را به یک میز تعویض پوشک تبدیل کنید، همراه خود ببرید.

برنامه خواب کودک را به هم نزنید :
تلاش برای آرام کردن کودکی که در حال فریاد کشیدن است در جمع مسافران هواپیماست، می تواند عاملی برای استرس شما باشد. یکی از راهکارهای کلیدی برای پیشگیری از وقوع چنین صحنه هایی این است که برنامه خواب کودک را مطابق قبل اجرا کنید. وقتی کودکان واقعا خسته می شوند شروع به بهانه گیری می کنند. در ترمینال یا در هواپیما تفاوتی ندارد، اگر وقت خواب کودک فرارسیده است او را داخل کریرش قرار دهید.

برای مبارزه با بهانه گیری های خسته کننده، چند اسباب بازی که کودک قبلا آنها را ندیده است همراه داشته باشید. تازگی اسباب بازی ها توجه کودک را بیشتر از حد معمول جلب می کند.

احتمال گریه کودک زمان بلند شدن و نشستن هواپیما بیشتر از مواقع دیگر است چون گوش کودک در مقایسه با گوش بزرگسالان نسبت به تغییرات فشار حساس تر است. خصوصا فرود می تواند دردناک هم باشد. به محض اینکه خلبان اعلام می کند که در حال فرود آمدن هستید به کودک شیشه شیر، سینه خودتان یا پستانک بدهید تا شدت فشار را کاهش دهید. در صورتی که این راهکار بی اثر بود، به آرامی گوش های کودک را بکشید.


در نوروز 94 عالی سفر کنید - spent † - 22-03-2015

دیگر چیزی به شروع تعطیلات ایام نوروز باقی نمانده است. اگر شما هم دلتان برای سفر به دامن طبیعت و پیك‌نیك یا تورهای یك روزه با خانواده و دوستان تنگ شده این دفعه سفرتان را متفاوت ببندید؛ مثلا اگر قرار است ساعت‌های طولانی با اتومبیل تان سفر كنید كیف و وسیله‌هایی همراه داشته باشید كه با اشغال كمترین جا لوازمتان را طبقه بندی شده كنار هم قرار دهد و هر آرزویی در سفر را برایتان برآورده كند؛ پیشنهادهای مسافرتی شیك شماره نوروزی ایده‌آل با هر آنچه تا امروز دیده‌اید تفاوت دارد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

یك كیف پیك‌نیك همه‌كاره 

برای شروع یك مسافرت خوب لازم است تمام لوازمی را كه احتمالا به آن در طول سفراحتیاج خواهید داشت همراه داشته باشید. از كارد و چنگال گرفته تا زیرانداز، لباس‌های راحت و پتوی مسافرتی. بهتر است برای مسافرت امسال خود كیف‌های پیك‌نیك فوق‌سبك را كه برای مسافرت‌های داخلی شما طراحی شده‌اند امتحان كنید. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

این كیف جادار و خوش‌دست علاوه بر ظاهر زیبا و مقاومت بالا لوازمی مانند در بازكن، كارد صبحانه، چهار ست كارد و چنگال و قاشق استیل چهار عدد بشقاب، لیوان، دستمال سفره، تخته چوبی، نمكدان، فلفل‌پاش و زیرانداز در سایز 135 سانتی متر همراه دارد. از ویژگی‌های دیگر این كیف مسافرتی ضد آب بودن آن است كه نگرانی شما را در زمینه نفوذ مایعات به آن برطرف خواهد كرد. از همه مهم‌تر که با وجود این كیف دیگر نگران شكستن ظروف یا پخش شدن آن كف ساك خود نباشید و با دسترسی راحت به تمام لوازم از سفر خود لذت ببرید. 

قیمت: 287 هزار تومان 



نیروی امداد كنارتان است

از قدیم می‌گویند احتیاط شرط عقل است؛ پس برای سفرهای طولانی كه ممكن است كیلومترها از دوا و دكتر و هر درمانگاه و بیمارستانی دور باشید، بهتر است جعبه كمك‌های اولیه را همراه داشته باشید. این جعبه پر شده از مجموعه كاملی از لوازم كمك‌های اولیه است كه شامل این موارد هستند: دماسنج بدن، چسب زخم، باند معمولی و كشی 5 سانتی، چسب ضد حساسیت، پنبه و گاز استریل، دستمال كاغذی كوچك و باند معمولی در ابعاد مختلف. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

از طرف دیگر این كیف چندین زیپ و جایگاه مختلف برای نگهداری از قرص و داروهای دیگر شما و خانواده دارد. پس اگر تا به امروز به اهمیت وجود كیف‌های كمك‌های اولیه لابه لای ساك و وسایل مسافرتی‌تان توجه نمی‌كردید به شما توصیه می‌كنیم سفری امن‌تر را با همراه داشتن این كیف امداد و نجات تجربه كنید. 

قیمت: 31 هزار تومان 



فریزر همراه ببرید 

برای همه ما پیش آمده كه در طول مسیر سفر گوشه‌ای از طبیعت را برای صرف ناهار، شام و استراحت انتخاب كنیم و یا در سفرهای یك یا دو روزه‌مان برای كوهنوردی یا زدن به دل صحرا با خودمان خوردنی‌هایی داشته باشیم كه احتیاج به نگهداری در جای خنك دارند. اما دیگر لازم نیست از روش‌های قدیمی برای حمل یخ استفاده كنید. ساك تاشو یخدان در سفرهای كوتاه نقش فریزر همراه را برای شما ایفا خواهد كرد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

این ساك كه از جنس پلاستیك است با ظرفیت 18 لیتری، گزینه مناسبی برای نگهداشتن خوراكی‌های فاسد شدنی و همراه داشتن یخ و نوشیدنی‌های خنك است. جادار بودن این ساك همچنین به شما اجازه می‌دهد تا تمام وسایل صندوق عقب ماشینتان را سر و سامان داده و تا ساعت‌ها خیالتان را از بابت سالم نگهداشتن مواد غذایی همراهتان آسوده نگه می‌دارد. این یخدان ضدآب با قابلیت ارتجاعی بدون اشغال كمترین فضا می‌تواند همیشه همراهتان باشد. 

قیمت: 62 هزار تومان 



یخچال مسافرتی 

همراه داشتن تنقلات سالم و مقوی مانند نوشیدنی‌های طبیعی و میوه‌ها و شیرینی‌های خوشمزه یكی از بخش‌های پرطرفدار و همیشگی سفرهای زمینی و پیك نیك رفتن ما ایرانی‌ها در تعطیلات نوروزی است. اما اینكه تا چه حد بار و بنه ما گنجایش خوراكی‌های بین راهی را دارند بستگی زیادی به خلاقیت و انتخاب شما دارد. در میان محصولات فراوان مسافرتی اگر چشمتان به ساك‌های بزرگ و جادار خنك‌كننده افتاد برای خریدشان تردید نكنید. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

این ساك خنك كننده جادار و بادوام بوده و با كارایی بالا و چند منظوره‌ای كه در محافظت و نگهداری از مواد غذایی در سفر دارد، خیالتان را از بابت سلامت خوراكی‌های همراهتان آسوده خواهد كرد. این ساك با فضای خنك نگهدارنده تعبیه شده در اطراف خود (با قرار گرفتن یخ در جیب‌های کیف) برای همراه داشتن محصولات پروتئینی مانند گوشت و تخم مرغ و میوه‌ها و سبزیجات مناسب بوده و نگرانی ناشی از خرید و تهیه مواد فاسد و یا نامعتبر بین راهی را از بین می‌برد. البته از این كیف‌ها به عنوان ساك خرید برای نگهداری موادی كه زود پلاسیده و فاسد می‌شود هم می‌توان استفاده كرد. 

قیمت: 30 هزار تومان 



كافی‌شاپ سیار 

همیشه قرار نیست برای غرق شدن در افكار و خاطره‌ها و لذت بردن از نوشیدن یك فنجان قهوه بی‌نظیر به كافی‌شاپی دنج و تاریك برویم. شاید كنار دریا یا چادر زدن در یك جنگل زیبا و هر طبیعت دیگری بهترین جا برای نوشیدن یك فنجان قهوه با همراهانتان باشد. حتما فكر می‌كنید پهن كردن بساط قهوه خوری در دل سفر كار چندان راحتی نیست اما باور كنید هیچ كاری با امكانات امروز نشد ندارد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

كیف‌های قهوه خوری دو تا چهار نفره مسافرتی با امكاناتی مانند فلاسک قهوه‌خوری، دو عدد لیوان، قاشق و دستمال تجربه نوروزی متفاوت با طعم دل‌انگیز قهوه را برایتان رقم خواهد زد. این كیف كه به شكل كوله‌پشتی است با داشتن جیب‌هایی در اطراف خود و چند زیپ مخفی امكان جاسازی وسایلی مانند پول، زیورآلات و ساعت و هر چیزی را كه نیاز به مراقبت بیشتری دارد فراهم می‌كند. با همه این تفاسیر بهتر است تا شروع تعطیلات این كیف قهوه‌خوری را به بار بند اتومبیل خود برای سفرتان اضافه كنید. 

قیمت: 79 هزار تومان 



سطل زباله سفری 

نگه داشتن زباله داخل ماشین و انتقال آن به سطل‌های زباله شهری كاری است كه افراد با فرهنگ در طول سفر هم انجام می‌دهند. اینكه ما در سفر با اتومیبل شخصی‌مان جایی برای خالی كردن زباله‌های تولید شده در مسیر پیدا نكرده‌ایم دلیلی بر پرتاب كردن آن از شیشه ماشین به بیرون و یا ریختن آنها كف اتومبیل‌مان نیست. به ویژه با امكاناتی كه این روزها برای تامین سلامت و نظافت هر محیطی فراهم آمده دیگر هیچ توجیهی برای انجام این كار وجود ندارد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

خرید كیف‌های زباله مسافرتی كه قابل شست‌وشو هستند این مشكل شما را در طول سفر حل می‌كنند. این كیف‌ها روی پشتی صندلی‌ها نصب می‌شوند و زباله‌های خشك و پر تعداد شما را در طول سفر در خود جا می‌دهند. از انجا كه مواد تشكیل‌دهنده این سطل‌ها از جنس نانو است در نتیجه بوی نامطبوع زباله از داخل آن خارج نمی‌شود. در قسمت پایین این كیف زباله جایی برای قرار دادن جعبه دستمال كاغذی تعبیه شده است كه دسترسی شما را برای پاك كردن و استفاده به موقع از دستمال را فراهم می‌كند. این كیف علاوه بر زباله دانی با داشتن جیب‌های مختلف برای همراه بردن وسایل شخصی كه در مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند هم مناسب است. 

قیمت: 20 هزار تومان 



ست راحتی 

عده زیادی بعد از جابه‌جایی یا به‌اصطلاح عوض شدن جای خوابشان در مسافرت، قطار، هواپیما و هر وسیله نقلیه دیگری دچار بی‌خوابی و خستگی‌های مزمن می‌شوند. خستگی‌هایی كه به راحتی لذت سفر را از شما می‌گیرند. بنابراین در بین پیشنهاد‌های مسافرتی ایده‌آل یک ست راحتی و سلامتی را برای سفر شما معرفی كرده‌ایم كه به سادگی تختخواب شما را در سفر دلپذیر و خواب شما را بدون دردسر می‌كند. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

این ست كه شامل سه قسمت پشت گردنی، چشم‌بند و پتو است به راحتی قابل خریداری است و با اشغال كردن كمترین جای ممكن در ساك مسافرتی شما تمهیدات لازم برای خواب و استراحتی لذت بخش را در سفر برایتان رقم می‌زند. خرید این ست به مسافرانی توصیه می‌شود كه قرار است ساعت‌های طولانی با قطار سفر كنند و یا كسانی كه در جاده به سردردهای مزمن و یا آرتروزهای گردن دچار می‌شوند. 

قیمت: 40 هزار تومان 



صندلی مسافرتی تاشویی - كیفی

تماشای یك منظره زیبا در طبیعت و یا خیره شدن به موج‌های دریا و خستگی در كردن در میان راه ضمن لم دادن روی یك صندلی راحت جذاب‌تر می‌شود. در واقع اینجاست كه صندلی مسافرتی به كارتان می‌آید و وجودش در صندوق عقب ماشین‌ها به واجبات اسباب سفر تبدیل می‌شود. صندلی تاشو مسافرتی بسیار سبك و جنس برزنتی آن به راحتی قابل شست‌وشو است و به سادگی آسیب نمی‌بیند. فاصله صندلی تا زمین به اندازه‌ای است كه پاهای شما را خسته نمی‌كند و جنس آلیاژ سخت آن در برابر رطوبت مقاوم است. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

در نتیجه شما با هر وزنی می‌توانید به راحتی روی آن استراحت كنید. این صندلی همچنین در زمان جابه‌جایی بسیار سبك و كم‌حجم است و با یك مهره جمع می‌شود؛ بنابراین حمل و نقل آن در تعداد بالاتر هم به راحتی صورت می‌گیرد. قیمت ارائه شده محصول كمتر از محصولات مشابه ارائه شده در بازار روز است؛ بنابراین شما می‌توانید با خرید آن به مدت طولانی از نشستن روی آن لذت ببرید. در ضمن این صندلی مجهز به جا لیوانی توری شكل در كنار خود است كه امكان پذیرایی با چای یا قهوه را برایتان فراهم می‌كند. 

قیمت: 42 هزار تومان



الفبای عاقبت بخیری سفرهای نوروزی - spent † - 22-03-2015

«ای بخشکی شانس! بعد از نود و بوقی به صرافت سفر افتادیم. آخر خوردیم به پُست جاده های گلی و شُرشُر باران. تا کی باید این غربیلک را دودستی بچسبیم شاید یک ماشین سنگین پیدا شود و این چهار تا چرخ معطل را از گِل بکشید بیرون؟ آخر یکی توکِ پا رفتن تا همین شهرِ بغل گوشِ آدم که این حرف ها را ندارد؛ همه اش چهار انگشت فاصله است روی نقشه. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

پیشواز قشون سلم و تور نمی خواهی بروی که هی می گویند چه بپوش، چه بردار با خودت، ماشین را هم مجهز کن. این حرفها که نیست؛ اصلا بد آوردیم این بار. گفته بودند؛ هر چه سنگ است نصیب پای لنگ است.» اما سفر کجا و حکایت بدشانسی پای لنگ کجا؟ یک طرف، آینده نگری محض است و طرف دیگر اقبال تام و تمام. حالاکه روزهای سال 93 دارند نفس های آخر را می کشند بازار برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی حتما داغ است. 

«علیرضا مقدم نیا»؛ «راهنمای گردشگری» زیر و بم سفر به نقاط مختلف کشور  را برای ما دوره می کند. امتحان کردن این راهکارها مجانی است اما روی دیگر سکه، سراسر سود است. بخوانید و «سفر بخیر» را از حرف به حرف واژه تا دنیای واقعیت همراه خود بکشانید.

جاده های تمام نشدنی


تجربه سفر با خودروی شخصی وقتی شیرین می شود که مسافر بداند دنباله جاده ای که در پیش گرفته، بین شهر تا شهر و روستا به روستای کشور کشیده شده. خوبی اش این است که این روزها کار سفرهای جاده ای لنگ بنزین گالنی صندوق عقب نمی ماند چون آنقدر پمپ بنزین میان راه ها قد علم کرده که باک بنزین خودروهای نوروزی خالی نماند. حالا اگر خودرو دوگانه سوز باشد که دیگر نور علی نور است؛ جاده تا بی نهایت، جایگاه های سوخت خلوت و مسافران نوروزی هم پای به راه اما این دلیل نمی شود که باک خودرو را خالی بگذارید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

خطر یک باک نیم پُر در  سفر جاده ای


سفر با خودروی شخصی، علاوه بر به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد. مثلا این مورد که هر زمان نشانگر سوخت به میانه راه رسید، مجدد انجام شود. این کار به زمانی موکول نشود که نشانگر بنزین روی یک سوم انتهایی اش می لغزد. کار است دیگر؛ ممکن است نازل های بنزین جایگاه های بعدی جاده از کار افتاده باشند. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

شاید هم دستگاه ها خراب باشند یا قطره های آخر بنزین شان نصیب باک آخرین خودروی گذری قبل از ما شده باشد به ویژه در جاده هایی که آن قدرها شهرت ندارند و زیاد هم روی مسافر و توریست به خود نمی بینند وقتی باران راه را بر سفر می بندد خیال سفر به محل های کمتر شناخته شده که به سر آدم بزند باید از پیش فکر خیلی جاها را بکند. پیدا کردن راه، یک طرف و کم آبی یا بی غذا ماندن یک طرف دیگر. برای همین هم لازم است در مسیرهای کمتر شناخته شده یک جعبه آب معدنی و بسته ای نان خشک محلی همراه مسافران باشد. بهار که باشد، باید برای رویارویی با رگبار هم آمادگی داشت.

سفرهای آبی داخل کشور

وسایل سفرهای داخلی کشور به خودروهای سواری که در جاده ها سرازیر می شوند، خلاصه نمی شود و همین طور به اتوبوس هایی که روانه پیچ راه های کشور می شوند تا مسافران را از این سر تا آن سر ایران جا به جا کنند. کار، حتی به قطار و هواپیما هم ختمی نمی شود چون می توان در بعضی ازشهرهای کشور سوار اتوبوس دریایی شد و آب های این سرزمین را به بهانه یک سفر نوروزی پیمود، آن هم با درنظر گرفتن وضعیت جوی و نبود طوفان دریایی که می تواند اتوبوس دریایی را ساحل نشین کند. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

یکی از راه های تجربه این سفر می تواند رانندگی تا جنوب کشور باشد و بعد توقف خودروی شخصی در پارکینگ بندر «چارک»؛ آن هم پارکینگی که با نصب دوربین و خدمات امنیتی فوق العاده، شرایط مناسبی برای نگهداری از خودروها فراهم کرده، البته اگر مقصد، جزیره کیش باشد و مسافر نوروزی قصد کرده باشد از مبدا حرکت تا بندر چارک را با خودروی شخصی طی کرده و از جاذبه های مسیر استفاده کند. با این وصف، می توان با خیال راحت خودرو را در یک پارکینگ مطمئن گذاشت و با پرداخت مبلغ نسبتا کمی سوار اتوبوس دریایی ای شد که تا مقصد برای مسافر فیلم هم پخش می کند. البته اگر زیبایی های نیلی آب های جنوب بگذارد سر مسافر به فیلم های اتوبوس دریایی گرم شود.

سفرهای نوروزی در دل آسمان

کسی که از میان تمام راه های سفر داخل کشور، سفر هوایی را برگزیده لابد دلایلی چون کمبود وقت یا راحتی در سفر داشته که دست آخر، او را به سمت این وسیله هدایت کرده اند. بنابراین طبیعی است که برنامه ریزی برای هماهنگی کارهای ریز و درشت سفر را هم از یاد نبرد، مثلا مسافر سفرهای هوایی فراموش نمی کند طوری برنامه های قبل از سفرش را طرح ریزی کند که در ترافیک خیابان های مبدأ تا فرودگاه گیر نکند. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

کار است دیگر؛ یک وقت تمام برنامه ریزی ها با چند دقیقه تاخیر، نقش بر آب می شود. علاوه بر این، از آنجا که در میان چمدان ها و ساک های سفر مدل های مشابه، زیاد پیدا می شود بهتر است ساک را نشانه گذاری کند تا بعد از پیاده شدن از هواپیما بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن آن را شناسایی کند.

بایدِ سفر با اتوبوس


خوبی سفر با اتوبوس علاوه بر پایین بودن هزینه، این است که ترمینال های تمام شهرهای کشور در محل های مشخص و شناخته شده ای واقع شده اند و بلیت سفر را هم می توان از آژانس های سراسر کشور تهیه کرد. هرچند پیدا کردن بلیت اتوبوس در ایام نوروز کار ساده ای نیست اما اگر بخت با مسافر یار باشد از مبدا تا مقصد، سفر ایمنی انتظار او را خواهدکشید. البته این سهولت در انتظار مسافرانی است که مبدا و مقصد سفرشان در میانه مسیر حرکت اتوبوس ها واقع نشود. البته اگر این طور باشد باید ساعت حرکت اتوبوس های مسیر را از قبل دانست. در غیر این صورت ممکن است ساعت ها در جاده ای انتظار اتوبوسی را بکشید تا شما را به مقصد بعدی تان برساند. هرچند در این موارد خاص هم راه حلی برای مسافر در راه مانده وجود دارد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

با خودرو در دل آب های خلیج فارس


آنهایی که با خودروی شخصی به جزیره کیش سفر کرده اند لابد می دانند هزینه سفر با خودرو به این جزیره آن قدرها ارزان در نمی آید. علاوه بر آنکه گشت و گذار در جزیره کیش به خاطر وسعت کم آن، بدون وجود خودروی شخصی هم امکان پذیر است. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

بنابراین اگر مقصد سفر نوروزی امسال، جزیره کیش باشد می شود از خیر سفر با خودرو گذشت اما جزیره قشم آنقدر وسعت دارد که همراه بردن خودرو به سختی هایش بیرزد. اگر هم مشکل، رساندن خودروی شخصی از بندرعباس تا جزیره قشم است جای هیچ نگرانی وجود ندارد چون می توان از خدمات «لندیگراف» استفاده کرد و خودروی شخصی را از بندرعباس یا بندر پُهل تا جزیره قشم به عرشه مطمئن لندیگراف سپرد. 

فقط از همین ابتدای کار باید بدانید برای استفاده از خدمات لندیگراف، مدارک خودرو تمام و کمال همراه تان باشد. خوبی اش این است وقتی پا در جزیره قشم بگذارید هم خودرو زیر پای تان است و هم امکان  چادرزدن در جزیره برای شما فراهم است و این یعنی کاهش هزینه سفر تا حد ممکن.

سبکبار در واگن های قطار


مزیت سفر با قطار فقط به منظره هایی که آرام آرام از پشت شیشه های قطور پنجره های می گذرند خلاصه نمی شود چون سفر با واگن هایی که فضای امنی برای مسافر قطار می سازند، کاهش هزینه ها را هم هدف می گیرد؛ البته اگر برنامه سفر طوری طرح ریزی شده باشد که یکی از شب های رفت و یکی از شب های برگشت در قطار سپری شود. با این وصف، تیری که به نشان نشسته، هزینه دو شب از شب های اقامت در هتل یا مسافرخانه را کسر می کند، چفت و بست کارها وقتی جور در می آید که بار اضافی همراه مسافر نباشد و سفر سبکی در واگن های قطار تدارک دیده شده باشد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


شیفته خلیج فارس می شوید

ژئوپارک قشم، جزیره هنگام، دلفین ها، قایق های موتوری، ورزش های دریایی، غواصی و ماهی هایی که وقتی از بالای دماغه برای شان غذا می ریزید با ده ها رنگ مختلف سر از آب بیرون می آورند و رد تکه های غذا را بر لرزش آب می گیرند. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

همه اینها و تجربه های نابی که لحظاتی منحصر به فرد در جزیره های جنوبی کشور خلق می کند، گوشه ای از تعلق خاطر ایرانی ها به نام خلیج فارس را رقم می زند. شاید برای این است که راهنماهای گردشگری به آنهایی که هنوز تجربه دیدن این جزایر را نداشته اند، توصیه می کنند برای یک بار هم شده زیبایی های خلیج فارس را از نزدیک نظاره گر باشند آن وقت معلوم می شود چرا یک ایرانی تمام عیار، خلیج فارس را با بندبند وجودش از آنِ خود می داند.

توصیه های سفر


- برای ریز به ریز هزینه ها باید برنامه ریخت


هزینه سفر گاهی به نوع رانندگی مسافران نوروزی هم قلاب می شود؛ خیلی راحت، با مصرف سوخت بیشتر. درست وقتی سبقت های جاده ای با افزایش و کاهش سرعت مثل منحنی های سینوسی بالا و پایین می شوند راننده باید پیه سوختگیری مجدد را خیلی زود به تن بمالد. حالا اگر موتور خودرو هم تنظیم نباشد یا باد لاستیک ها را میزان نکرده باشند یک هزینه اضافه دیگر بابت تهیه سوخت روی دست مسافر نوروزی می ماند و این، نقطه مقابل رانندگی متعادل، بدون شتابگیری سریع و مصرف پایین سوخت در مسافرت های جاده ای است. مقصد هم از راه کوتاه تر و سریع تر.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

- کجاها چادر بزنیم؟


چادرزدن هنر می خواهد نه فقط بلدی، به ویژه وقتی قرار است همراهی با خانواده در سفری نوروزی، یک خاطره خوش بسازد و از طرفی هزینه های اقامت را به طور محسوسی کاهش دهد. این جور وقت ها بهتر است از راهنمایی نیروی انتظامی و نیروهای هلال احمر نهایت استفاده را برد. اطلاعات این نیروها نقاط امن برای چادرزدن را مشخص می کند اگر هم چادر در نزدیکی محل استقرار این نیروها برپا شود که چه بهتر.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

قبل از برپایی چادر حتی می شود آگاهی های لازم در مورد فاصله نمازخانه، سرویس بهداشتی و محل مناسب برای پارک خودرو را با راهنمایی این نیروها به دست آورد. یکی از مزایای این کار یافتن محلی برای چادرزدن است که خودروی شخصی را در دید صاحب آن قرار می دهد هرچند در این شرایط هم باید مدارک خودرو را در چادر داشت.

- طلا و جواهر، خیر، کارت بانکی چرا!


هرچند می توان به امنیت سفر با وسایل نقلیه عمومی به خصوص قطار تا حد زیادی دل خوش کرد اما هیچ جا کار از محکم کاری عیب نمی کند. به ویژه که تجربه ناخوشایند سرقت از اطرافیان و آشنایان در ایستگاه های قطار از قبل به آدم هشدار بدهد وسایل ارزشمند را در سفر همراه خود نکند. البته همراه داشتن کارت بانکی آن هم بیشتر از یک عدد در سفر الزامی است. کسی چه می داند شاید یکی از کارت ها بسوزد یا سرقت شود و شاید هم توسط دستگاه عابربانک به هر دلیل، ضبط شود. همراه داشتن یک کارت بانکی اضافه در این مواقع امکان نقل و انتقال پول را فراهم می کند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

- آچار فرانسه سفر


فرقی نمی کند با قطار سفر کرده باشید یا اتوبوس و هواپیما. اگر قرار باشد شبی را در مسافرخانه یا اقامتگاه بومی سپری کنید، شاید علاقمند نباشید از همان تشک و پتویی استفاده کنید که بقیه مسافرها شب های زیادی را پیچیده در لفاف آن صبح کرده اند.

این مساله با همراه داشتن یک ملحفه نخی، روبالشی و پارچه ای مشابه چفیه نخی قابل حل است. به ویژه که این پارچه نخی، کار حوله را هم به راحتی انجام می دهد و مدت زمان ک می بعد از شست و شو به سرعت خشک می شود. ملحفه و روبالشی هم باعث می شود بدن هنگام استراحت با پتوی اقامتگاه تماس نداشته باشد.

- وقتی شارژر موبایل همپای نان شب واجب می شود


شاید بتوان همراه نبردن شارژر گوشی همراه را جزو فراموشی های دردسرساز سفر دسته بندی کرد، به ویژه اگر یک عضو خانواده یا گروه در سفر از بقیه جداافتاده یا راه گم کرده باشد. برای همین اگر به امید دیدن یک ییلاق پرگل یا تکه هایی از جنگل و دشت های کشور با خودروی شخصی راهی سفر می شوید باید از قبل فکر چگونه شارژ کردن تلفن همراه را هم کرده باشید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

 برای این کار همیشه باید یک شارژر فندکی همراه داشت تا موبایل را به وسیله آن در خودرو شارژ کرد اما مسافرانی که قید سفر با خودروی شخصی را زده اند باید در ایستگاه های قطار، ترمینال های اتوبوس و فرودگاه در جست و جوی پریزهایی برای شارژ گشوی شان باشند اما آنچه لازم است در تمام این موقعیت ها رعایت شود مراقبت از گوشی تلفن و تبلت در حال شارژ است چون سارقان گاهی با راه انداختن درگیری های صوری و گمراه کردن مسافران، وسیله مورد نظر را به سرقت می برند.



شما نوروز امسال به کجا سفر مي‌کنید؟ - Navisa. - 24-03-2015

 هرچند هرگوشه این مرزپرگهر سرشار از زیبایی و دیدنی است اما آمار نشان مي‌دهد  که استان‌هاي گیلان و مازندران و همین‌طور اصفهان و فارس از مهم‌ترین هدف‌هاي گردشگری نوروزی محسوب مي‌شوند. آنهایی هم که از سرما و برف خسته شده‌اند راهی جنوب کشور مي‌شوند. شما نوروز امسال به کجا سفر مي‌کنید؟ قبل از اینکه چمدان‌تان را ببندید این مطلب را بخوانید. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


 


 مازندران

40 کيلومتري نزديک گيلان!

برای رسیدن از تهران به ساری 2 راه پیش رو دارید: 

1- جاده تهران- فیروزکوه- پل سفید- قائم شهر- ساری   به طول 283 کیلومتر

2- جاده  تهران - هراز -آمل- بابل - ساری به طول 260 کیلومتر

هرچند جاده فیروزکوه کمي ‌طولانی‌تر است اما به مراتب جاده بهتر و امن‌تری نسبت به جاده هراز است.مازندران هم  مانند گیلان سرشار از چشم‌اندازهاي طبیعی زیباست پس کفش مناسب یادتان نرود. اگر اهل کمپینگ هستید ییلاقات مازندران به مراتب جاده‌هاي بهتری نسبت به ییلاقات گیلان دارند اما یادتان باشد که کوه‌های سپید پوشی که مازندران را در آغوش گرفته‌اند باعث سرمای ییلاقات و مناطق مرتفع این استان مي‌شوند. اگر هوس کمپینگ کردید لباس گرم یادتان نرود.

اگر از جاده فیروزکوه به سمت ساری مي‌روید یک توقف کوتاه در گدوم و خوردن آش دوغ‌هاي معروفش را فراموش نکنید. به ورسک که رسیدید حتما بازدیدی از پل ورسک داشته باشید. این پل با دهانه 66 متری و ارتفاع 110 متر از کف زمین حدود 70 سال پیش با ابتدایی‌ترین وسایل ساخته شده و یکی از شاهکارهای مهندسی است. در ادامه مسیرتان به پل سفید مي‌رسید.  اگر زمان کافی دارید کنار پمپ بنزین پل سفید از جاده فرعی سمت چپ با 20 دقیقه راندن به روستای سنگده بروید و زیباترین جنگل راش ایران را ببینید.  مي‌توانید برای ناهار در همین جنگل و در منطقه‌ای به نام تلارسربند که چشمه آب و سرپناهی دارد  چادر بزنید.

مازندران نسبت به گیلان از امکانات اقامتی بیشتر و بهتری برخوردار است. از ساری به سمت فرح آباد که بروید ویلاها و مجتمع‌هاي اقامتی و پذیرایی زیادی مي‌بینید. معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین اکبرجوجه ایران را مي‌توانید در ساری پیدا کنید. همچنین در مسیر جنگل زارع در حومه ساری یک رستوران محلی دیگر هست که مي‌توانید انواع غذاهای ایرانی و محلی را بخورید.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


مازندران، چشمه های رنگی باداب سورت

 

مازندران به جز ساحل دیدنی‌هاي بسیاری دارد، طولانی‌ترین و یکی از زیباترین جاده‌هاي جنگلی ایران جاده جنگلی ساری به کیاسر است. در این جاده مي‌توانید یکی از نادرترین جاذبه‌هاي زمین گردشگری جهان یعنی چشمه‌هاي رنگی بادآب سورت را ببینید. همچنین دریاچه میانشه در روستای چورت و سد سلیمان تنگه و دریاچه زیبای آن نیز مسیر دسترسی شان از همین جاده است. در بهشهر شبه جزیره میانکاله را از دست ندهید. در روزهای آغازین فروردین هم مي‌توانید تک و توک پرنده‌هاي مهاجر را در اطراف این شبه جزیره ببینید.

منطقه تاریخی و طبیعی عباس آباد هم هرچند در تعطیلات نوروز شلوغ مي‌شود اما دیدنی است. بابلسر یک مجموعه اقامتی با نام پارکینگ دارد که درست روبه‌روی ساحل بوده و از امکانات خوبی نیز برخوردار است. نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر پشت‌شان را به کوه و جنگل تکیه داده‌اند و پاهای‌شان در دریاست. تنکابن و رامسر معمولا به نسبت نوشهر و چالوس خلوت‌ترند. جاده دوهزار و سه هزار را در تنکابن از دست ندهید و همین‌طور ییلاق زیبای جواهرده را در رامسر. تله‌کابین رامسر هم شما را از کوه و جنگل به دریا مي‌رساند و با زیبایی‌هاي بهشتی سرمست‌تان خواهدکرد.

به نقشه مازندران که نگاه کنید متوجه مي‌شوید که این استان در محور شرقی - غربی گسترده شده است. با توجه به تراکم شهرهای ساحلی و جاده‌هاي باریک در تعطیلات نوروز برای طی مسیر 20 کیلومتری بین دو شهر ممکن است 2 ساعت در ترافیکی سنگین اسیر شوید. بهتر است برای گشت و گذار در مازندران از یک گوشه آن شروع کنید و به گوشه دیگر بروید تا مجبور به رفت و برگشت نشوید. بهتر است محل اقامت‌تان را هم در روزهای مختلف سفر طوری تغییر دهید که نزدیک به جاذبه‌هاي گردشگری مورد نظرتان باشد.


 

گیلان

 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


 مسیر زمینی تهران به رشت یکی از بهترین راه‌هاي زمینی ایران است. تمام مسیر تهران-کرج-قزوین- رشت ، آزاد راه است. فاصله تهران تا رشت 320 کیلومتر است. در مسیر کرج - قزوین و بعد از اینکه خروجی طالقان را رد کردید مجتمع‌هاي پذیرای خوبی وجود دارد که مي‌توانید از آنها استفاده کنید. در آزادراه قزوین - رشت تا رسیدن به منجیل خبری از مجتمع‌هاي پذیرایی نیست غیر از اینکه راه را بلد باشید و یکی دوتا  خروجی آزادراه به جاده  قدیم را بشناسید ما این گزینه را توصیه نمي‌کنیم.

راه‌هاي بین شهری گیلان هم از کیفیت متوسطی برخوردار است اما بیشتر ییلاقات گیلان دارای جاده‌هاي بسیار بد و در بسیاري موارد خاکی هستند.  اگر قصد بازدید از ییلاقات گیلان را دارید حتما از اطلاعات مردم محلی یا مشورت با راهنمایان گردشگری محلی بهره‌مند شوید. شهرهای گیلان به دليل تراکم زیاد و بافت سنتی خود در ایام نوروز ترافیک بسیار شدیدی دارند، توصیه مي‌کنیم تا مي‌توانید از بزرگراه‌هاي بیرون شهر استفاده کنید.

اگر مي‌خواهید به گیلان سفر کنید خودتان را برای باران آماده کنید. چتر و بارانی یادتان نرود، گیلان است دیگر ناگهان وسط یک روز آفتابی آسمانش هوس باران مي‌کند. بیشتر زیبایی‌هاي شمال زیبایی‌هاي طبیعی است،  جنگل، کوه و دشت و دریا پس کفش مناسب پیاده‌روی را فراموش نکنید بهتر است کف کفش‌تان آج‌دار باشد تا در دشت و کوه و جنگل سرنخورید و حادثه‌ای برای‌تان پیش نیاید.

دیدنی‌هاي گیلان را به سه دسته تقسیم مي‌کنیم؛ جلگه مرکزی، غرب و شرق. ساحل‌هاي گیلان از جلگه مرکزی به سمت شرق گسترده شده‌اند البته در غرب گیلان هم یک ساحل جنگلی بسیار زیبا به نام «گیسوم» هست. اما غرب گیلان بیشتر به دليل ییلاقات و جنگل‌هايش معروف است. بازارهای محلی گیلان را از دست ندهید، دوتا از معروف‌ترین‌هايش بازار قدیم رشت و بازار هفتگی است که هر پنجشنبه در شهر جمعه بازار دایر مي‌شود.  


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


 گیلان ، ارتفاعات ماسوله

بازدید از موزه میراث روستایی رشت را به هیچ وجه از دست ندهید. در تعطیلات نوروز سازمان میراث فرهنگی گیلان در این اکوموزه انواع مراسم جالب سنتی را نیز اجرا مي‌کند که دیدنش خالی از لطف نیست.بازدید از قلعه‌رودخان مي‌تواند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهد،  فقط یادتان باشد که یک روزآفتابی را به این بازدید اختصاص دهید چون سنگفرش مسیر دو ساعته روستا تا قلعه بدون کارشناسی لازم با سنگ صیقلی رودخانه‌ای انجام شده و با کوچک‌ترین نم بارانی مي‌تواند منجر به حادثه شود.تله کابین و کلوچه‌هاي سنتی (کوکی) لاهیجان، سورتمه تالش، گشت دریایی مرداب انزلی، آبشار ویسادار، منطقه زیبای سرولات و غذاهای خوشمره خاور خانوم را هم از دست ندهید.

بازدید از ماسوله را به عصر یک روز غیرتعطیل موکول کنید و بهتر است شب ماسوله را هم تجربه کنید به مراتب از روزش آرام‌تر و دیدنی‌تر است. نشانی رستوران‌هاي خوب گیلان به‌خصوص رشت را از مردم خونگرم رشت بپرسيد و به تابلوها و تبلیغ‌هاي جاده‌ای توجه نکنید بهترین رستوران‌هاي رشت در محله‌هاي قدیمي‌ و جاهایی دور از بزرگراه‌ها هستند.

متاسفانه گیلان از اماکن اقامتی کافی که در ایامي ‌مانند نوروز جوابگوی خیل مسافران باشد برخوردار نیست. تعداد هتل‌هاي خوب گیلان کمتر از20 هتل است و در مجموع به کمتر از 3000 نفر مي‌توانند سرویس بدهند. در شهرها و روستاهای ساحلی شمال یکی از مشاغل مردم اجاره خانه و ویلا است اما بهتر است برای امنیت و آسایش بیشتر با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان تماس بگیرید تا فهرست افراد مجاز ارائه خدمات اقامتی را دریافت کنید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


مقایسه دو استان گیلان و مازندران
نمره‌هاي بین 5 تا 5- است. هرچه این عدد مثبت‌تر باشد یعنی نمره بهتری در آیتم مورد نظرکسب شده است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1


منبع:

مجله زندگی ایده آل

برترین ها



دیشموک مکانی مناسب برای تعطیلات نوروزی - Navisa. - 24-03-2015

 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

 دیشموک شهری است در استان کهگلویه وبویراحمد و شهرستان کهگلویه، این شهر دارای آب و هوای سردسیری و مردمی خون‌گرم در میان کوهای سر به فلک کشیده، و یکی از مکانهای گردشگری در سطح استان می‌باشد، وسعت بخش دیشموک: ۹۷۶ کیلومتر مربع، ارتفاع شهر دیشموک از سطح دریا: ۱۷۷۵ متر می‌باشد.

مردم این شهر به زبان لری (گویش بهمئی) و از ایل بزرگ بهمئی (سردسیری) می‌باشند. این شهر دارای زمستان خیلی سرد و تابستانی با هوای بسیار خنک و مردمی مهمان نواز می‌باشد،

موقعیت جغرافیایی دیشموک
شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک خوزستان، از جنوب به ارتفاعات ۳ هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد. طبق گفتهٔ پژوهشگران، لیراب دیشموک یکی از سه خاستگاه احتمالی قوم لر بوده است.

از دیشموک، امامزاده میرسالار (ع)، قلعه تاریخی دیشموک، قلعه شاه منصور، دریاچه دیشموک، سد خاکی گراب، گوردخمه یا گوردالو و دیگر جاذبه‌های گردشگری دیشموک این روزها گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

این جاذبه‌های همه از یک سو و عطر دل‌انگیز گل‌های بهاری و شکوفه‌های زیبا هر انسان با احساسی را در منطقه زیبای دیشموک به خود می‌طلبد.

راز و رمز طبیعت مناطق بخش دیشموک را نمی‌توان توصیف کرد؛ طبیعت در جشن بهاری این مناطق بکر آن‌چنان مسحور کننده است که خاطره سفر هر گردشگری به نقاط گردشگری شهر دیشموک و بخش دیشموک همواره در دل او خواهد ماند. 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

اماکن گردشگری دیشموک
از جمله مکان‌های گردشگری این شهر عبارتند از:

*  قلعه تاریخی دیشموک
* گور دخمه (در کوهٔ بر فراز شهر دیشموک)
* سد خاکی (بند خاکی گراب) در فاصله یک کیلومتر جنوب دیشموک احداث شده که زیبایی جالب توجهی را داراست
* امامزاده میرسالار (واقع در ۵ کیلومتری جنوب شهر دیشموک)
*  قلعه شاه منصور (واقع در روستای لیراب)
*  رودخانه گندمکار (در شمال غربی دیشموک محل احداث سد جدید)
*  کوه سر به فلک کشیده دل افروز (دومین محل رویش کرفس دنیا
* غار ده احمد در ۵ کیلومتری شمال غرب دیشموک: این غار درای قندیل‌های زیبا و مجسمه عروس و داماد می‌باشد که حدود یک کیلومتر این مسیر می‌بایست بصورت پیاده و در سربالایی کوه طی شود تا به این غار رسید

همه ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور راهی این دیار می‌شوند و در دل شهر دیشموک سفر به شمال کشور را تجربه می‌کنند.

طبیعت بکر و تپه‌های پوشیده از گل‌های رنگارنگ چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را طراحی کرده است.

آنان که مشتاق دیدار از طبیعت خدادادی و آب‌های خروشان در کنار شالیزارهای سرسبز هستند، با سفر به بخش دیشموک قلعه تاریخی دیشموک و قلعه شاه منصور روستای لیراب ضمن دیدار از این مناطق و بهره‌مندی از طبیعت دل‌انگیز از مهمان‌نوازی مردم خونگرم این بخش برخوردار خواهند شد.  
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

 مکان‌های گردشگری دیشموک
قلعه دیشموک
 قلعه دیشموک یکی از مجموعه‌های باارزش است که درمنطقه کهگیلویه قرار گرفته است. قلعه دیشموک بر بلندای صخره‌ای گچی واقع شده است. ابعاد تقریبی آثار فوق در حدود ۲۵۰*۲۵۰ متر و ارتفاع آثار در حدود ۲۵ متر می باشدکه در نوع خود بی نظیر است.
 
این قلعه از مکان‌های تاریخی است که قدمت لایه‌های زیرین آن به دوره اشکانی و ساسانی می‌رسد به ویژه سازه غربی صخره آن مرتبط با دوره اشکانی است.
 
بافت معماری جدید آن به دوره‌های زندیه و قاجاریه می‌رسد. حیاط شرقی آن مربوط به دوره زندیه و قاجاریه و حیاط غربی آن به دوره اول پهلوی برمی‌گردد.
 
در زیر قلعه آثاری وجود دارد که قدیم تر از خود قلعه است و بعدها قلعه بر روی خرابه‌های آن آثار ساخته شده است. نوع مصالح ساختمانی که در این قلعه بکار برده شده است عبارتند از سنگ وملات گچ که دارای استحکام خوبی هستند. برای تأمین آب آشامیدنی ساکنین قلعه و راه ورودی قلعه، راهی خاص و زیر زمینی وجود داشته که بیش از ۲۰۰ متر طول دارد. چون بعد از گذشت این همه سال هنوز اینطور پایدار مانده، از نظر مهندسی و طراحی بسیار جالب بوده است.
 
قدمت این آثار به دوره‌های تاریخی واسلامی می‌رسد. این قلعه در غرب شهر دیشموک قرار گرفته است. دراطراف قلعه طبیعت بسیار زیبا و چشم اندازهای زیادی وجود داردکه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. وهرساله گردشگران زیادی را استانهای هم جوار (خوزستان-شیراز-بوشهر-اصفهان و چهارمحال بختیاری) به خود جذب می‌کند.  
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

  امامزاده میرسالار (ع)
پس از روی کار آمدن بنی‌امیه و پس از آن بنی‌عباس، شیعیان به ویژه سادات که در واقع فرزندان ائمه اطهار بودند مورد ستم فراوان قرار گرفتند که تاریخ شرح حال این اجحافات را در خاطر دارد.

ایران به جهت آنکه از ابتدا از پایگاه‌های شیعی بوده است خود زمینه مناسبی برای مهاجرت سادات و امامزادگان به شمار می‌رود.

امامزاده میرسالار (ع) از نوادگان امام موسی کاظم «ع»، از جمله این تبعید شدگان حکومت‌های بنی‌عباس بوده که وجود مبارک ایشان از سویی مورد استقبال ایرانیان و بعدها مایه خیر و برکت معنوی و مذهبی برای مردمان این دیار بوده است.

مکانی که این امامزاده واقع شده از زیباترین مکان‌های دیدنی و فرح‌بخش بوده به طوری که زیبایی‌های رودخانه و کوهساران تنگ فارتق هر گردشگری را به وجد و طرب در می‌آورد.  
 
  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1
[b]قلعه تاریخی شاه من صور لیراب[/b]
در این مکان وجود سفال‌ها و همچنین بافت معماری حکایت از آن دارد که از عصر اشکانی و ساسانیان این قلعه وجود داشته است.

معماری مرتبط با دوره سلجوقی نیز در آن یافت شده که این احتمال وجود دارد قلعه شاه منصور در دوره سلجوقیان دژی محکم بوده است.

شبیه آنچه که شیعیان اسماعیلیه در مناطق دیگر چون الموت قهستان داشته‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که شاید شاه منصور مظفری هنگامی که امیر تیمور گورکانی متواری شده بود و حتی قبل از آن نیز که بین حوزه مرکزی ایران و غرب مراوداتی داشته است در این محل نیز به ایجاد پایگاهی اقدام کرده باشد و هر چند که تاریخ دقیق حضور شاه منصور را در این محل ذکر نکرده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوروز 1394 1

 گرد آوری:بخش گردشگری بیتوته
 منابع:
wikipedia.org
asredena.com