انجمن های تخصصی  فلش خور
ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: فرهنگی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=35)
+--- موضوع: ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد (/showthread.php?tid=175606)



ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد - ஐற£ℒἶ†дஐ - 17-09-2014



در روزهای اخیر خبر ساخت یک کارخانه تولید ترشی در حریم درجه یک محوطه باستانی پاسارگاد منتشر شده بود. حال یک مقام میراث فرهنگی هم این موضوع را تأیید کرده است. مجوز ساخت این کارخانه ظاهرا طی دو ماه گذشته صادر شده است.



ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد 1




رسانه‌های داخلی ایران در روزهای نخستین هفته جاری نوشتند که یک کارخانه تولید ترشی حریم درجه یک محوطه باستانی پاسارگاد را شکست. محل این کارخانه در فاصله ۴ کیلومتری شرق آرامگاه کوروش کبیر عنوان شده است.
پایگاه اینترنتی "خبرآنلاین" روز یکشنبه (۱۴ سپتامبر/ ۲۳ شهریور) به نقل از سرپرست پایگاه جهانی پاسارگاد نوشته بود که واحد حقوقی اداره میراث فرهنگی استان فارس در حال پی‌گیری این پروژه است. محمد نصیری حقیقت گفته بود که مجموعه پاسارگاد حریم درجه یک، دو و سه (منظری) دارد و هر حریم مشمول ضوابط و قوانین خاصی است؛ مثلا در حریم درجه یک این مجموعه هر گونه ساخت‌وساز ممنوع است و در حریم درجه ۲ هم حداکثر ارتفاع برای سازه‌های جدید ۵/ ۴ متر تعیین شده است.
به گفته نصیری حقیقت، مجوز ساخت کارخانه ترشی‌سازی توسط وزارت جهاد کشاورزی "در دو ماه اخیر" و البته "بدون دریافت پاسخ استعلام از سازمان میراث فرهنگی" صادر شده است.
خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز چهارشنبه (۱۷ سپتامبر/ ۲۶ شهریور) به نقل از معاون حفظ و احیای اداره میراث فرهنگی استان فارس خبر احداث دو کارخانه ذرت‌خشک‌کنی و ترشی‌سازی در حریم درجه دو و درجه یک پاسارگاد را تأیید کرد. به گفته عبدالرضا نصیری، کارخانه ترشی‌سازی که در گذشته کارخانه تولید رب گوجه فرنگی بوده، در ۵ کیلومتری آرامگاه کورش ساخته شده است.







RE: ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد - armin van buuren - 20-09-2014

عکسش نیومد


RE: ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد - تــنـهــ×ــا - 21-09-2014

واسه من اومد مرسی

عالی بود...!