انجمن های تخصصی  فلش خور
خوشبو کننده های سرطان زا - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: پزشکی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- موضوع: خوشبو کننده های سرطان زا (/showthread.php?tid=175805)



خوشبو کننده های سرطان زا - Mᴏʙɪɴᴀ - 18-09-2014

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خوشبو کننده های سرطان زا 1
استفاده از محصولات شوينده احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي‌دهد. به گفته محققان خوشبوكننده‌ها و محصولات ضدقارچ و شوينده داراي تركيباتي جزئي هستند كه باعث ابتلا به سرطان سينه مي‌شوند.
در پژوهش‌هاي انجام گرفته 787 زن مبتلا به سرطان سينه و 721 زن سالم مورد بررسي قرار گرفتند و از آنها راجع به مصرف محصولات شوينده پرسش‌هايي مطرح شد.
نتايج مطالعات حاكي از آن بود كه مصرف اين مواد و تركيب آنها با يكديگر احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي‌دهد تا جايي كه تركيب محصولات با يكديگر اين احتمال را تا دو برابر افزايش خواهد داد.

موادي كه براي دفع حشرات به كار مي‌روند در اين ميان نقش مهمتري را نسبت به ساير حشره‌كش‌ها در احتمال ابتلا به بيماري ايفا مي‌كند.
از مشكلات موجود سر راه اين پژوهش تعيين دقيق ميزان مصرف اين مواد است.
به گفته پژوهشگران كساني كه از خوشبوكننده‌هاي جامد هفت بار يا بيشتر در سال استفاده مي‌كنند، دو برابر بيش از سايرين در معرض ابتلا به سرطان قرار خواهند داشت.
از اين رو متخصصان استفاده از تركيبات ساده‌تري چون آب و صابون و جوش شيرين را توصيه مي‌كنند. علاوه بر اين دستيابي و حفظ وزن مناسب، فعاليت فيزيكي و استفاده نكردن از روش‌هاي هورمون‌درماني را نيز براي كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه ضروري مي‌دانند.