انجمن های تخصصی  فلش خور
موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: مسائل متفرقه (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=18)
+--- انجمن: مسائل نظامی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=44)
+--- موضوع: موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا (/showthread.php?tid=206361)



موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا - τοxικ - 18-01-2015

موشك پيشرفته هدايت شونده ضد تششع AGM-88E AARGM يك موشك برد متوسط هوا به سطح مافوق صوت توسعه داده شده توسط صنايع Alliant با همكاري صنايع موشكي كمپاني MBDA است.
موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا 1
اين موشك ادامه اي است بر روي موشك بسيار مشهور AGM-88 HARM كه يكي از بهترين موشك هاي ضد تششعي است كه ساخته شده، ودر نبردهاي ارتش آمريكا در عراق، ليبي و نبرد بالكان به خوبي امتحان خود را پس داده است.
ARRGM به جهت رفع نياز سپاه تفنگداران و نيروي دريايي ايالات متحده و همچنين نيروي هوايي ايتاليا در جهت مقابله با سيستم هاي پدافند هوايي مدرن و داراي قابليت جابجايي توسعه داده شده است.
موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا 1
نقش اصلي اين موشك مقابله با سستم هاي پدافند هوايي متحرك و داراي رادارهاي پسيو و قابليت خاموش سازي (به خصوص خانواده پدافندهاي هوايي S300، S200 و سامانه هاي پدافندي قديمتر روسي) است.

طراحي و سيستم رهگيري
موشك ARRGM از بدنه، باله ها، پيشرانه و سرجنگي موشك HARM سود مي برد و تغييرات اساسي صورت گرفته در آن نصب جستجو گرهاي پيشرفته يكپارچه جديد است كه شامل موارد زير است :
  •     جستجوگر ضد رادار ديجيتال (ARH) كه در مقايسه با HARM داراي برد و دقت بيشتري است
  •     سيستم مكان يابي و جهت يابي جهاني (GPS/INS) كه به موشك اين اجازه را مي دهد تا با دقت حداكثري و در كمترين زمان ممكن مكان هدف را شناسايي و به هدف برخورد كند.
  •     فرستنده برآورد ميزان خسارت سلاح (WIA) كه ميزان خسارت وارده و نحوه عملكرد موشك در لحظه برخورد با هدف را نشان مي دهد
  •     جستجوگر يا رادار موج ميليمتري (MMW) كه اين اجازه را به خلبان مي دهد تا در مقابله با سيستم هاي پدافندي كه قابليت خاموش سازي و عدم اتشار امواج را دارند نيز وارد عمل شود و اهداف مختلف را به خوبي از هم متمايز كند.

موشك پيشرفته ضد رادار AARGM آمریکا 1
مشخصات
وزن : 360 كيلوگرم
سر جنگي : 66 كيلوگرم از نوع شديد الانفجار
طول : 417 سانتي متر
قطر : 25.4 سانتي متر
موتور : پيشران راكتي سوخت جامد دو مرحله اي
برد : بيشتر از 110 كيلومتر
سرعت : بيشتر از 2 ماخ