انجمن های تخصصی  فلش خور
ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+---- انجمن: هوا فضا و نجوم (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=78)
+---- موضوع: ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی (/showthread.php?tid=216595)



ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی - Interstellar - 24-03-2015

این ابزار جدید با نور مادون قرمز اسمان را رصد خواهد کرد . ستاره شناسان مرکز seti {تحقیق برای یافتن هوش فرازمینی } به بررسی نور مادون قرمز توسط اشکار سازهای جدید خود خواهند پرداخت – این ابزار ها که به تازگی کار خود را شروع کرده اند تا پیامی از سوی بیگانگان هوشمند را دریافت و جستجو کنند  .
ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی 1


نور مادون قرمز یک نمونه عالی برای ارتباطات بین ستاره ای است . این را "شلی رایت " استاد یار فیزیک دانشگاه کالیفرنیا که رهبری این پروژه را در اختیار دارد میگوید .

البته پالسهایی از نور مادون قرمز میتواند از یک ستاره در یک میلیاردیوم ثانیه ساتع گردد . گاز و غبار کیهانی نیز تقریبا به مادون قرمز نزدیک است . پس این سیگنال ها میتوانند از فواصل بسیار دور نیز بررسی شوند .

همچنین از انرژی های پایین تری براس ارسال اطلاعات به وسیله سیگنال مادون قرمز نیاز است نسبت به استفاده از نور معمولی و قابل مشاهده .

البته این ایده به چند دهه قبل بر میگردد جایی که دانشمند فقید دانشگاه برکلی منجر به توسعه فناوری لیزر شد و در سال 1961 جایزه نوبل را برد و مقاله اش چاپ شد .

دانشمندان seti بیش از 50 سال است که به سیگنالهای رادیویی فضایی جهت یافتن تمدنهای هوشمند گوش فرامیدهند . ولی هنوز سیگنال قابل توجهی را دریافت نکردند .

ابزارهای جدید 8 سال طول کشید تا طراحی و ساخته شوند و این تکنولوژی شاید سال ها طول بکشد تا اثری از موجودات هوشمند را دریافت کند .

اطلاعات را جمع اوری میکند و میتواند الگوها را برای یافتن تمدن هوشمند انالیز کند چرا که نور مادون قرمز قابلیت عبور از گردو غبارهای کیهانی را نیز دارد و این جستجو میتواند برای ستاره ای که حتی چند هزار سال نوری از ما دور است استفاده شود .

علاوه بر اینها این ابزار الات جدید که با نور مادون قرمز کار میکنند اطلاعات فیزیکی را نیز دریافت میکنند  . و اولین باری است که ساکنان زمین موج مادون قرمز به کیهان با مقیاس زمانی نانو ثانیه نکاه میکنند . ابزار جدید بسیار بصرفه تر از رادیو تلسکوپها هستند .

دانشمندان این پروژه میگویند تنها یک محدودیت وجود دارد و ان اینست که فرازمینی های هوشمند حتما باید سیگنالهای مادون قرمز خود را در جهت مستقیم ما بفرستند . اگر این سیگنالها را دریاف کنیم میتواند شاهد اغاز یک گفتگوی تاریخی بین ستاره ای و کیهانی میان دو تمدن هوشمند باشیم .

{تهیه و گرداوری توسط مدیر سایت هوش فرازمینی }