انجمن های تخصصی  فلش خور
دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: دانستنیها و موضوعات علمی (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=33)
+--- موضوع: دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا (/showthread.php?tid=223579)



دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا - Ֆℋ£¥∂α - 03-05-2015

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا 1
گیاه جینکوبیلوبا دارای اثرات درمانی بسیاری می باشد اثرات درمانی این گیاه در تقویت سیستم عصبی تأیید شده است ؛ طی تحقیقاتی که امروزه بر روی بی خطر بودن این گیاه شده است توصیه می گردد که نسبت به مصرف این گیاه باید احتیاط کرد .
اگر سری به داروخانه ها زده باشید حتما نام های جینکوبیلوبا و جینسنگ دیده یا شنیده اید اگر دوست دارید درباره خاصیت ، کاربردها و ویژگی ها و عوارض این گیاهان بدانید . پس مطلب زیر را دنبال کنید .
جینکوبیلوبا از جمله گیاهانی است که در سرزمین چین کشت می شود .
درخت این گیاه را فسیل زنده می دانند . قدمت این گیاه به 150 میلیون سال قبل بر می گردد .
عمر اکثر درختان این گیاهان به بیش از 2500 سال می رسد به همین دلیل این گیاهان قدیمی ترین گونه های گیاهی به حساب می آیند و دارای خصوصیات منحصر به فردی نیز می باشند . قطر این گیاه یک متر و ارتفاع آن 200 متر است . جینکوبیلوبا دارای برگ های زیبا و ظریفی می باشد که شبیه بادبزن است . قسمت گوشتی میوه این گیاه آبدار و بوی بدی دارد و دانه در وسط آن قرار دارد . دانه آن شبیه دانه بادام می باشد . در سال های اخیر این گیاه در کشور ما نیز کشت می شود .
این گیاه منبع فلاوونوئیدها و ترپنوئیدها می باشد این آنتی اکسیدان ها فرد را در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند . برگ های این گیاه بیش تر مورد استفاده است این گیاه دارای 4 درصد پروتئین ، 38 درصد کربوهیدرات ، کتون های آلکالوئید ، الکل ، گلوکزیدهای سیانوژنیک ، اسید آمینه ، فنل به مقدار بسیار زیاد می باشد . همه ی این مواد باعث می گردد که این گیاه اثرات درمانی بسیار خوبی را داشته باشد .
یکی از فواید و کاربردهای این گیاه این است که از آن می توان برای درمان بیماری آلزایمر استفاده نمود .
این گیاه باعث افزایش حافظه و پیشگیری کننده از فراموشی می باشد . از طرفی این گیاه دارای اثرات بسیار خوب و مفیدی برای درمان بیماری آلزایمر دارد . این گیاه اثرات خوبی بر روی مواردی چون اضطراب ، شیزوفرنی ، افسردگی ، جنون و … دارد . جینکوبیلوبا گردش خون مغزی را تحریک می نماید و این عامل باعث می گردد استرس ، دلهره ، کمی حافظه ، مشکلات شنوایی نیز کاهش یابد . با مصرف این گیاه می توانید رفتارهای اجتماعی ، زوال عقل در اثر بیماری آلزایمر را بهبود ببخشید و هم چنین علائم اضطراب را نیز کم کنید و گاها از بین ببرید .
افرادی که بیماری آسم دارند از این گیاه استفاده نمایند .
این گیاه اثرات مفیدی را بر روی دستگاه گردش خون دارد . دانه این گیاه دارای اثرات گشاد کننده ای می باشد بنابراین مصرف آن برای افرادی که آسم دارند توصیه می گردد .
از این گیاه برای درمان بیماری هایی هم چون شب ادراری ، دردهای مثانه ، بالا بردن توان جنسی ، درمان کرم های روده ای ، درمان سوزاک و … می توان استفاده نمود . این گیاه اثرات خوبی بر روی انعقاد خون دارد بنابراین کسانی که دچار مشکلات انعقادی هستند می توانند از این گیاه استفاده نمایند .
چه کسانی نباید از این گیاه استفاده کنند ؟
این گیاه دارای عوارضی نیز می باشد . کسانی که در دستگاه گردش خون خود دچار اختلالاتی هستند و یا کسانی که داروهای ضد انعقاد استفاده می نمایند نباید از این گیاه استفاده نمایند .
کسانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می نمایند نباید این گیاه را استفاده کنند زیرا جینکوبیلوبا اثر داروهای ضد افسردگی را کاهش می دهد .
از عوارض جینکوبیلوبا اسهال، تهوع ، سرگیجه ، دل درد ، سردرد، خارش ، استفراغ می باشد .
اگر می خواهید این گیاه کاملا اثر داشته باشد باید به مدت 80 هفته از این گیاه استفاده نمایید . البته گاها پیش می آید که فرد بعد از مصرف 2-3 هفته کاملا بهبود یافته است . از برگ های خشک شده این گیاه می توانید برای تهیه چای استفاده نمایید . از عصاره برگ این گیاه در فرآورده های صنعتی مثل قرص ، قطره و کپسول مورد استفاده قرار می گیرد .
امروزه یکی از پر فروش ترین مکمل های گیاهی در کشور آمریکا این گیاه است . استفاده زیاد از این گیاه و مصرف طولانی مدت آن فرد را به بیماری سرطان تیروئید ، کبد و باعث ایجاد تومور بینی در حیوانات می گردد . جینکوبیلوبا خاصیت آلرژی زدایی به دلیل پیوندهای بلند آلکیل فنلی که دارد ، دارد . بنابراین افرادی که سوابق حساسیت دارند امکان دارد با مصرف این گیاه نیز حساسیت شان عود کند . توصیه می شود این گونه افراد به دقت این گیاه را استفاده نمایند .